Gå til innhold

Kjøp av piano


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fordrer at du trenger en bil og ikke et piano. Hadde trådstarter ønsket seg en bil istedet så hadde han sikkert sagt det.

 

TS: Jeg har ingen kjennskap til W&L, men det ser ut til å være bra pianoer for prisen. Jeg har ingen anelse om hva akustiske pianoer koster idag, desverre. Kanskje andre kan kommentere.

 

For å sammenligne med bil, siden vi snakker om det: Hvilken bil du skal kjøpe kommer åpenbart an på bruksområdet. Du anbefaler ikke en sportsbil til en som trenger en traktor. Det er ikke like stor forskjell på pianoer, men allikevel er det nyttig om du forteller oss hva du skal ha pianoet til. Er du nybegynner eller viderekommende, skal det bruke av voksne eller barn (eller begge), hva slags musikk skal du spille, og hva slags rom skal det stå i?

 

Kanskje kan et digitalt piano være et alternativ? Du får riktig bra slike for 30 000, og de har noen fordeler: De blir ikke ustemt, du kan skru ned volumet, du kan enkelt koble dem til en PC for å gjøre opptak, og så videre. Og de tar ofte mindre plass og er lettere å flytte på om det er nødvendig.

 

Vi hadde to akustiske før, et piano og et flygel, idag har vi to digitale. Jeg savner flygelet, men det tok hele spisestuen.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...