Gå til innhold

"Ta ned" trådløst nett til kabel


landego1

Anbefalte innlegg

Bor i et større hus med trådløst nett. Er god dekning, men umilig å legge kabel.

Har en printer, stasjonær pc, samt nettverksdisk og en pogoplug som trenger kablet nettverk, og jeg lurer på om det finnes noen løsninger for å gjøre om wifi til kabel, for så å plugge rett i gamle routern min og fordele ut derfra.

 

Logger på originalt telenor modem.

 

Har som plicy at det enkle er alltid det beste, så brukervenlighet er et pluss !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit i wifi. Kjør homeplug - hvis det lar seg gjøre der du skal bruke det altså.

 

Homeplug gir deg, etter min egen erfaring, samme ping og stabilitet som vanlig kablet ethernet. Ikke noe krøll med driverproblemer, dårlige signaler, WPA-key etc etc. De fleste enheter støtter enten 200 eller 500 mbit, og de fleste (alle?) varianter har en eller annen form for AES-kryptering du kan skru på om ønskelig. Din opplevelse av løsningen kan avhenge av avstanden mellom enhetene og kvaliteten på strømnettet i huset, selv bruker jeg dette i flere hus med ulike strømløsninger, og jeg har aldri opplevd noe annet enn at det har fungert ypperlig.

 

Blant annet bruker jeg dette i familiens feriebolig, der strømnettet for det meste er eksternt (i kabler utenpå veggen) og trolig stammer fra 50-tallet. Hovedhuset har to sikringsskap og gamlehuset noen få meter unna har også eget sikringsskap. Ikke bare fungerer det overalt i hovedhuset, det virker også på tvers av husene. I motsetning til wifi har jeg aldri opplevd å miste tilkoblingen ved bruk av homeplug, og den samme, lave responstiden som ved bruk av kabel gjør at jeg også uten problemer kan spille hva som helst på denne tilkoblingen.

 

Denne promovideoen forklarer det relativt enkelt. Konseptet er basically det samme uavhengig av produsent.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...