Gå til innhold

[Løst] Kornete/uklår/tåkete tekst med HDMI--HDMI kabel

sint-vaffel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har nylig kjøpt meg 3 stk Acer S240HL (en av dem ble brukt i 2 dager før jeg kjøpte 2 andre)

Skjermene er helt identiske når det kommer til instillinger.

Venter dog på en overgang "DP->DVI-I" fra komplett for å få den siste til å funke i "extended"

Men problemet mitt er slik:

Skjermene har HDMI, DVI og VGA innganger.

Skjermen _1_ helt til venstre er koblet til via HDMI i begge endre.

Skjermen _2_ i midten er koblet til med HDMI ---> DVI på skjermkortet og HDMI i skjermen.

Skjermen_3_ helt til høyre er koblet til med VGA (inkl overgang til DVI på skjermkortet)

når jeg har "1 og 2 på" så ser det ut til at teksten på skjerm "1" er på en måte litt "tåkete/skurret/kornete" rundt. Har prøvd rundt 4-5 HDMI kabler fra ulike produsenter(Exibel, Argon, Monster, biltema? osv) også bytte kablene mellom skjerm "1" og skjerm "2".

når jeg bytter over til å bruke skjerm "2 og 3" er det ingen problemer.

Uansett hvilken av skjermene jeg bruker med HDMI <--> HDMI kabel på blir det slikt.

Så da lurer jeg virkelig om HDMI utganger på skjermkort er av så dårlig kvalitet at ikke engang "Monster" kabel klarer å lever klart bilde, er det synet mitt som er helt på blåbærtur eller er det bare noen instillinger på skjermkorte som er litt ute å kjøre.

PS. Har ett Asus Radeon HD 7770 2GB

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. det er litt sånn teit og unødvendig uoppmerksomhet fra min side da men.

den skjermen som brukte "HDMI--HDMI" kabel va ikke helt "oppskalert" siden AMD underskalere dem som standar. fikk ikke med meg da jeg endre den innstillingen så den va underskalert med 1% eller noe sånt,

Når jeg flyttet den til 0% var alt fikset igjen og teksten ble helt klar og tydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...