Gå til innhold

[Løst] Kornete/uklår/tåkete tekst med HDMI--HDMI kabel


sint-vaffel

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nylig kjøpt meg 3 stk Acer S240HL (en av dem ble brukt i 2 dager før jeg kjøpte 2 andre)

 

 

Skjermene er helt identiske når det kommer til instillinger.

 

Venter dog på en overgang "DP->DVI-I" fra komplett for å få den siste til å funke i "extended"

 

Men problemet mitt er slik:

Skjermene har HDMI, DVI og VGA innganger.

 

 

Skjermen _1_ helt til venstre er koblet til via HDMI i begge endre.

Skjermen _2_ i midten er koblet til med HDMI ---> DVI på skjermkortet og HDMI i skjermen.

Skjermen_3_ helt til høyre er koblet til med VGA (inkl overgang til DVI på skjermkortet)

når jeg har "1 og 2 på" så ser det ut til at teksten på skjerm "1" er på en måte litt "tåkete/skurret/kornete" rundt. Har prøvd rundt 4-5 HDMI kabler fra ulike produsenter(Exibel, Argon, Monster, biltema? osv) også bytte kablene mellom skjerm "1" og skjerm "2".

når jeg bytter over til å bruke skjerm "2 og 3" er det ingen problemer.

Uansett hvilken av skjermene jeg bruker med HDMI <--> HDMI kabel på blir det slikt.

Så da lurer jeg virkelig om HDMI utganger på skjermkort er av så dårlig kvalitet at ikke engang "Monster" kabel klarer å lever klart bilde, er det synet mitt som er helt på blåbærtur eller er det bare noen instillinger på skjermkorte som er litt ute å kjøre.

 

PS. Har ett Asus Radeon HD 7770 2GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. det er litt sånn teit og unødvendig uoppmerksomhet fra min side da men.

den skjermen som brukte "HDMI--HDMI" kabel va ikke helt "oppskalert" siden AMD underskalere dem som standar. fikk ikke med meg da jeg endre den innstillingen så den va underskalert med 1% eller noe sånt,

Når jeg flyttet den til 0% var alt fikset igjen og teksten ble helt klar og tydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...