Gå til innhold

Rare greier? 3570K + P8Z77-V CPU voltage


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjører for øyeblikket 4.6GHz med CPU voltage på 1.160.

Tenkte å pumpe den opp til 4.7GHz, men jeg har prøvd alle verdier til og med 1.180. Har lest at mange er oppi 1.2 i vcore men tenker at spranget fra å få en stabil 4.6'er og stabil 4.7'er er stort?

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører du manuelt eller offset voltage?

 

Jeg forsøkte meg på 4.4GHz med offset - 0.035 (LLC på high) som gav 1.228vcore. Fikk prime krasj etter 2 timer ca :( Kjørte derimot stabilt på manuell voltage 1.225vcore 6t med prime.

 

Helt noob på Ivy oc spesiellt offset voltage, så driver å leser meg opp nå. Har dere noen tips så tas det veldig gjerne i mot med stor takk :)

 

p8z77-v pro + i5-3570k + cm 212 hyper

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd litt her.

Jeg klokket til 4.8GHz og prøvde verdier fra 1.195 helt opp til 1.21. Fortsatt kræsjer den/BSOD mens jeg kjører stresstester. :hmm:

Skjønner lite. Hvor mye må jeg ta den opp egentlig? Det begynner snart å bli røde tall på vcoren..

 

 

Manuelt eller offset, husker ikke matta1985.

1.1228 på 4.4GHz? Det var høyt. Jeg kjører stabilt på 4.6GHz med vcore på 1.115..

Lenke til kommentar

Vet alle brikker er forskjellige. Det høres veldig ut som om Lami har en "golden" chip da han får til de hastigehetene som han beskriver med så lavt voltage. Jeg er egentlig interessert i å få til en best mulig offset overklokk da jeg vil spare cpu'en for ekstra strøm og varme når den idler.

 

Lame: Ser du bruker software for overclocking. Har Turbo V Evo blitt så bra at man ikke lenger trenger å overklokke i bios?

Lenke til kommentar

Bruker ikke Turbo V, var bare et pic fordi jeg ikke gadd å ta bilde av BIOS'en :p

Men nop, er ikke særlig bra til overklokking.

 

 

Ihvertfall, dette er rare greier. Kjører atm 4.7GHz med 1.210 CPU voltage, og kjørte stabilt til jeg hadde spilt litt Metro 2033. Tenkte det jeg trengte mer voltage, så stilte til 1.215 og da ble tallene røde. Hadde også en idle temperatur på 60-70C med vannkjøling, noe som blir altfooooor varmt.

 

Så, hvis jeg får BSOD på 1.210 og 1.215 blir for varmt på 4.7GHz, hva gjør jeg da? Faen så rart.. :hmm:

 

EDIT: Fuck dette, nå BSODer jeg til og med på 4.6GHz og vcore 1.155 som jeg var på stabilt på før..

Endret av Lami
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Tar opp igjen denne tråden da jeg vil opp i .47GHz og gjerne mer.

Noen idee til det som ble skrevet rett over her? :)

 

På meg høres det ikke ut som du har hatt en stabil OC. Idle temp på 60-70c med vann?

Selv har jeg 1.3v satt i bios ved 4.5ghz. Viste vel rundt 1.28-og noe i cpu-z. Tja, noen og 80c i max temp i prime etter 12 timer. Dette var med luft selvfølgelig. Opp med Vcore, pass på temp, og røde tall må du like når du skal overklokke :green:

Endret av otl
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ivy bridge skalerer godt med temperatur. Så du kan med fordel gjøre noen tiltak for å senke temperaturen. 60-70grader med vannkjøling og såppass lav volt er ikke spesielt imponerende. Bilde av kjøleoppsettet?

Det kan og hende du har en prosessor med ganske dårlig kontakt mellom kjerne og ihs, er mange som tar av ihs og legger på bedre kjølepasta og får senkt temperaturen med 10grader eller mer. Jeg vurderer det for min 3570k.

Bruker da Coollaboratory Liquid Ultra.

Men vær uhyre forsiktig om du skal gjøre det, ikke skrape i pcben da det ligger kobberbaner rett under overflata, og ikke chippe kanten på kjernen eller noe. Se på guider på youtube osv først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...