Gå til innhold

Apple tapte mot Samsung


Anbefalte innlegg

@AtW - Ja i denne rettsinstansen er alle jurymedlemmer kjent og godkjent av begge parter på forhånd, og vegge parter kan forkaste så mange jurymedlemmer de vil, men må begrunne avgjørelsen, og dommeren(e) avgjør om grunnen er god nok, og et nytt jurymedlem hentes inn.

 

"har ingen partisk bakgrunn" fører til "en person er antakelig ikke utslagsgivende" - jeg sier aldri at det ene fører til det andre, kun at èn person alene i liten grad kan være utslagsgivende for resultatet, da det skal være enighet blandt juryen, og samtlige jurymedlemmer later til å ha en bakgrunn som setter dem i stand til å ta godt kvalifiserte avgjørelser.

 

@KarpeSkrotum - Habiliteten til Hogan har jeg ikke uttalt meg om, jeg antyder derimot at han kan ha en annen oppfatning av hvor viktig hans påvirkning har vært på resten av juryen, enn den faktisk har vært. Han selv har tydeligvis ett inntrykk av at resten av juryen "spilte etter min pipe", men det er kun hans oppfatning av saken.

 

@Gaute65 - Juryformannen har ikke større påvirkning på saken enn hvilket som helst av jurymedlemmene, det er kun en tittel, med svært begrenset, og godt avgrenset ansvarsområde.

 

Dommeren har gjort det som gjøres kan ifm. det som kommer frem i media i etterkant, og før en av partene anker avgjørelsen, eller retter påstand om en eller annen form for rettergangsfeil, vil det ikke skje noe mer. Dersom tapende part mener det er mer å hente, så regner jeg med at saken blir anket, hvis ikke aksepterer de utfallet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...