Gå til innhold

Bytte religions medlemskap


Anbefalte innlegg

Hei, spørsmål;

 

Er vel medlem av statskirken i og med å bli døpt og konfirmert - har ingenting mot det, selv om det kun blir i navnet. Men nå har jeg blitt mer interessert i religion og det rundt det og har funnet en annen religion som passer meg bedre, som jeg ønsker å utforske litt mer i dybden, samt prøve å oppnå det som er endemålet i selve religionen.

 

Må man da melde seg ut av statskirken for å bli nytt medlem i et annet trossamfunn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre hva HEF er?

Human-Etisk Forbund

 

Ja,men nå er vel statskirken oppløst?Men ta det opp med menigheten du vil være en del av,og de ordner alt for deg;)

Oppløst er den i alle fall ikke. De har løsnet litt på båndene, men den såkalte "folkekirken" har fortsatt en særstilling og er derfor en statskirke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Jepp! Meldte ungene inn i HEF her for en stund siden og fikk svar tilbake at det ikke lot seg gjøre, da de sto i en annen livssyns organisasjon... Så jeg sjekket det ganske så sjokkert opp og tror du ikke at jukse klubben til jesus hadde vært ute med strekene sine igjen og meldt inn begge gutta mine selv om de ikke er døpt eller aldri har satt sine ben i en kirke da? Så jeg meldte dem ut sporenstreks og damen på kirke kontoret var helt enig med meg at dette går da faan ikke an å gjøre mot folk, det hører ingen steds hjemme å melde inn rubb å rake som denne hersens medlems kåte jesus fan klubben gjør!!!

 

Men nå er de trygt meld inn i HEF og de må derfor meldes ut før jukseklubben til jesus kan få tak i dem igjen (håper jeg da, for det er neimen ikke så sikkert at jukseklubben bryr seg om slike små detaljer så lenge de får fatt i folk....) Er jo lettere å bli kvitt AIDS jo enn å bli kvitt medlemskap i den norske kirken.... Begynner å bli skikkelig lei av DNK og deres spinnville medlems juks....

snakk med de. De kan ikke fortsette sånn. Det ødelegger en masse statestikk og gir et feil bilde av antall kristne i Norge.

Lenke til kommentar

Man må i hvert fall melde seg ut for at det skal bli statsstøtte til din nye organisasjon.

 

Jeg husker for øvrig at jeg fikk tilsendt stemmeseddel til noe kirkevalg-greier som ble holdt samtidig med stortingsvalget i 2009. Litt merkelig, med tanke på at jeg ikke var medlem. I 2011 hadde de heldigvis forstått at jeg ikke ønsket å ha noe med dem å gjøre.

Lenke til kommentar

snakk med de. De kan ikke fortsette sånn. Det ødelegger en masse statestikk og gir et feil bilde av antall kristne i Norge.

Slik har det altid vært. Og det vet de om selv. Selvsagt: Det er automatisk innmelding i kirka dersom en av foreldrene er meldt inn. Før i tiden brukte de folkeregisteret som medlemsgrunnlag.

 

Jeg står i statskirka. Jeg er ikke kristen. Jeg orker ikke ta meg det bryet det er å melde seg ut... Om jeg en gang kjapt og enkelt kan gjøre det over nettet, så gjør jeg det...

Lenke til kommentar

snakk med de. De kan ikke fortsette sånn. Det ødelegger en masse statestikk og gir et feil bilde av antall kristne i Norge.

Jepp, det er helt riktig at dette gir helt feil antall kristne i norge, hvorfor tror du ellers at de holder på slik? Kirken er jo sikret statstøtte okke som de, men det er antall såkalte "kristne" de forsøker å drive i været, slik at lettlurt fjols faktisk skal tro at norge fremdeles er et kristent land...

 

Har allerede meldt meg ut av den jukse klubben 2 ganger uten at det har bremset dem noe, så de fortsetter nok til at staten kapper alle strenger og de må klare seg selv økonomisk og uten rett til å benytte folkeregistret til å føre medlems lister... Da skal du få se hurtig avkristning av det ganske land tenker jeg.... Og et stor stillet salg av kirker over det ganske land, for de få kristne som er igjen da har rett og slett ikke råd til å sitte med disse byggene uten støtte...

 

Og den dagen gleder jeg meg til!! Jeg gleder meg til at de som er religiøse selv skal få betale og vedlikeholde klubb husene sine og at vi andre skal slippe å betale for andres overtro. Den dagen skal jeg faktisk feire, for jeg er så lei den jukse klubben til jesus og deres juksing, juging og uærlighet at jeg er troende til å foreslå en ny nasjonaldag den dagen vi slutter å støtte eldgammelt ubekreftet sludder og den lille flokken som fremdeles er ignorante nok til å tro at dette er noen form for sannhet!! Det skal bli så deilig!

 

Age of reason, science and prosperity can finally begin!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, det er helt riktig at dette gir helt feil antall kristne i norge, hvorfor tror du ellers at de holder på slik? Kirken er jo sikret statstøtte okke som de, men det er antall såkalte "kristne" de forsøker å drive i været, slik at lettlurt fjols faktisk skal tro at norge fremdeles er et kristent land...

 

Har allerede meldt meg ut av den jukse klubben 2 ganger uten at det har bremset dem noe, så de fortsetter nok til at staten kapper alle strenger og de må klare seg selv økonomisk og uten rett til å benytte folkeregistret til å føre medlems lister... Da skal du få se hurtig avkristning av det ganske land tenker jeg.... Og et stor stillet salg av kirker over det ganske land, for de få kristne som er igjen da har rett og slett ikke råd til å sitte med disse byggene uten støtte...

 

Og den dagen gleder jeg meg til!! Jeg gleder meg til at de som er religiøse selv skal få betale og vedlikeholde klubb husene sine og at vi andre skal slippe å betale for andres overtro. Den dagen skal jeg faktisk feire, for jeg er så lei den jukse klubben til jesus og deres juksing, juging og uærlighet at jeg er troende til å foreslå en ny nasjonaldag den dagen vi slutter å støtte eldgammelt ubekreftet sludder og den lille flokken som fremdeles er ignorante nok til å tro at dette er noen form for sannhet!! Det skal bli så deilig!

 

Age of reason, science and prosperity can finally begin!

2 ganger! Jeg trur faktisk jeg skal snakke med de personlig. Dette finner jeg meg ikke i! Etter min mening burde de kutte helt ut automstisk medlemskap og heller sende forespørsler i posten en gang i tiåret eller noe sånt. Jeg er enig i at bare kristne burde betale for kirken, men jeg liker ikke at du setter Jesus og jukse, juging og uærlighet i samme setning. Jedus var ofte veldig tydelig på at han ikke likte det de skriftlærde og farriseerne gjorde

Lenke til kommentar

men jeg liker ikke at du setter Jesus og jukse, juging og uærlighet i samme setning. Jedus var ofte veldig tydelig på at han ikke likte det de skriftlærde og farriseerne gjorde

 

Jesus hadde garantert ikke likt den fanklubben han har her i landet, det er sikkert...

 

Skjønner at du ikke liker at jug og uærlighet settes sammen med jesus, men sannheten er den at uten jug og uærlighet var det ingen som noensinne hadde vært kristne heller, da hadde de forstått at bibelen ikke kommer med noen sannhet før det som står der faktisk er bevist, og det er det ikke...

 

Det er DEN uærligheten og løgnene jeg mener med den norske kirken, der representeter i form av prester og andre faktisk står og juger hver eneste søndag om sannhets gehalten i bibelen, uten å ha et eneste bevis på hvor sant det er det de står der å sier. Hva kaller du slikt for? Sannhet med modifikasjoner? Jug med modifikasjoner?

 

Vi VET i dag foreksempel at det jesus sa da de kom til ham med horen (den med "Den som ikke har syndet kan kaste den første stein", du har helt sikkert hørt den før...) IKKE er med i orginal manuskriftet, men tilføyd ved en senere anledning og når prstene FREMDELES står å sier at dette sa jesus så er det, pr definisjon, å juge det! Selv om de ikke vet dette, for da har de rett og slett ikke sjekket opp fakta bak hva de står å sier godt nok.

 

Så jug og uærlighet følger dessverre både kirken og kristne, ja alle religiøse, som hånd i hanske det, for det er nemlig uærlig å fremsette påstander og tro det er sannhet, samt å juge til folk om jesus, for hva jesus sa og gjorde er så dårlig dokumentert at dere like gjerne kunne snakket om varulver, det har like stor sannsynlighet.

 

Jug ER jug og uærlighet er uærlighet selv om det pakkes inn mellom to permer og kalles for hellig bibel vet du...

 

Men det var altså ikke dette tråden handlet om. Skal noen stå i en annen livssyns organisasjon så MÅ han gå ut av DNK, hvis ikke har ikke den nye organisasjonen lov til å ta deg i mot, noe min historie over her beviser (Ihvertfall gjør ikke HEF det...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jesus hadde garantert ikke likt den fanklubben han har her i landet, det er sikkert...

 

Skjønner at du ikke liker at jug og uærlighet settes sammen med jesus, men sannheten er den at uten jug og uærlighet var det ingen som noensinne hadde vært kristne heller, da hadde de forstått at bibelen ikke kommer med noen sannhet før det som står der faktisk er bevist, og det er det ikke...

 

Det er DEN uærligheten og løgnene jeg mener med den norske kirken, der representeter i form av prester og andre faktisk står og juger hver eneste søndag om sannhets gehalten i bibelen, uten å ha et eneste bevis på hvor sant det er det de står der å sier. Hva kaller du slikt for? Sannhet med modifikasjoner? Jug med modifikasjoner?

 

Vi VET i dag foreksempel at det jesus sa da de kom til ham med horen (den med "Den som ikke har syndet kan kaste den første stein", du har helt sikkert hørt den før...) IKKE er med i orginal manuskriftet, men tilføyd ved en senere anledning og når prstene FREMDELES står å sier at dette sa jesus så er det, pr definisjon, å juge det! Selv om de ikke vet dette, for da har de rett og slett ikke sjekket opp fakta bak hva de står å sier godt nok.

 

Så jug og uærlighet følger dessverre både kirken og kristne, ja alle religiøse, som hånd i hanske det, for det er nemlig uærlig å fremsette påstander og tro det er sannhet, samt å juge til folk om jesus, for hva jesus sa og gjorde er så dårlig dokumentert at dere like gjerne kunne snakket om varulver, det har like stor sannsynlighet.

 

Jug ER jug og uærlighet er uærlighet selv om det pakkes inn mellom to permer og kalles for hellig bibel vet du...

 

Men det var altså ikke dette tråden handlet om. Skal noen stå i en annen livssyns organisasjon så MÅ han gå ut av DNK, hvis ikke har ikke den nye organisasjonen lov til å ta deg i mot, noe min historie over her beviser (Ihvertfall gjør ikke HEF det...)

jeg trur Jesus er sannhet. Jeg kan ikke bevise det og du kan ikke motbevise det. Det er bare sånn det er. Så ikke si at det kristne budskap ikke er sant. Du kan heller si at du ikke trur det er sant. Siden ingen kan bevis/motbevise Guds eksistens foreslår jeg at vi kristne bruker tror i sammenheng med det med Gud og at dere ateistiske bruker trur ikke :-/ Er det greit?

Jeg er helt enig i at HEF medlemer ikke skal få lov til å være medlen i DNK og omvendt. Det blir rett og slett for dumt, men det er jo litt vanskelig.

 

 

Lenke til kommentar

 

18181940conventionallogml2.jpg

Det er ikke helt sånn, for forskning blir jo heller ikke bevist. Forskjelken mellom teorien til foskning og kristendommen er at forskere sitter fast ved bevis problemet og leter etter bevis og dånn, men kristne trur på Jesus og konsenterer seg om hans budskap. Kristne vil følge Jesus. Jesus sier at vi skal gjøre alle folkeslag til disipper. Jesus vil at vi skal fortelle om han. Sånn at alle kan få muligheten til å leve i evig lykke sammen med han. Forskere kan holde på i evigheter men de kan ikke oppklare det som har med livet å gjøre uten å ta livet med i forskningen deres, og hvis de nå gjør det vil de uansett ikke kunne bevise sannheten. Forskere får ikke lov yil å se på kristendommen som svaret på hvordan livet oppstod derfor vill de lete forgjeves.

Endret av _Irene_
Lenke til kommentar

Jeg for min del er overbevist om at verden er flat som en pannekake. Forskerne sier riktig nok at den er ganske så rund/oval, men de henger seg bare opp i bevisene. Noen mennesker som lette etter svar skrev at verden er flat - og det ble skrevet lenge før jeg ble født. Da må det være slik. Ikke pokker at jeg skal på cruise. Tenk om vi seiler utenfor kanten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg for min del er overbevist om at verden er flat som en pannekake. Forskerne sier riktig nok at den er ganske så rund/oval, men de henger seg bare opp i bevisene. Noen mennesker som lette etter svar skrev at verden er flat - og det ble skrevet lenge før jeg ble født. Da må det være slik. Ikke pokker at jeg skal på cruise. Tenk om vi seiler utenfor kanten!

har dette noe med livet å gjøre?

Endret av _Irene_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...