Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nesespray avhengig


linndy

Anbefalte innlegg

Hei..

 

jeg var avhengig av nesespray i 4 år, å på slutten fikk jeg nesten ikke puste mer uten nesespray. så jeg måtte ta en nese opperasjon.

det virket i lang tid. men nå har jeg begynnt å bli tett igjen, var hos legen og fikk resept på nesespray pillen Rinexin som ikke hadde noe virkning på meg, og saltvann har null funksjon..

 

vet noen om noe annet som kan fungere på tett nese??

eller som har vært gjennom det samme??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært avhengig av det, men har nå (bank i bordet) klart å slutte med det, med mindre jeg er forkjølet og nesen tetter seg helt.

 

Jeg måtte rett og slett slutte på dagen. Kom til et punkt der nesa mi rant konstant, ukontrollerbart og jeg skjønte at nesesprayen var grunnen til dette.

 

Annet enn det, så funker ikke saltvann på meg heller. Så jeg har igrunn ikke noen tips, annet enn hva som fungerte for meg, som var å gå cold turkey.

Lenke til kommentar

Jeg har vært avhengig av det, men har nå (bank i bordet) klart å slutte med det, med mindre jeg er forkjølet og nesen tetter seg helt.

 

Jeg måtte rett og slett slutte på dagen. Kom til et punkt der nesa mi rant konstant, ukontrollerbart og jeg skjønte at nesesprayen var grunnen til dette.

 

Annet enn det, så funker ikke saltvann på meg heller. Så jeg har igrunn ikke noen tips, annet enn hva som fungerte for meg, som var å gå cold turkey.

 

det er bra du greide slutte med det da! :) er no dritt å være avhingig av det..

Lenke til kommentar

Jeg har også vært avhengig et utall ganger, og heldigvis klart å slutte gang på gang, nå prøver jeg å la være å ta når jeg er forkjølet også, uansett hvor jævelig det er fordi jeg vet det er værre når jeg må prøve å slutte etter jeg er kvitt forkjølelsen.

 

Jeg er riktignok overbevist at jeg er ganske ødelagt allikevel da jeg aldri har helt åpne luftveier lengre, og har kanskje 10% pusteevne på det neseboret som er nedover når jeg ligger på siden. Utrolig irriterende, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

Lenke til kommentar

Jeg har også vært avhengig et utall ganger, og heldigvis klart å slutte gang på gang, nå prøver jeg å la være å ta når jeg er forkjølet også, uansett hvor jævelig det er fordi jeg vet det er værre når jeg må prøve å slutte etter jeg er kvitt forkjølelsen.

 

Jeg er riktignok overbevist at jeg er ganske ødelagt allikevel da jeg aldri har helt åpne luftveier lengre, og har kanskje 10% pusteevne på det neseboret som er nedover når jeg ligger på siden. Utrolig irriterende, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

 

ja nesen er vell ganske så ødelagt om man er/har vært avhenig.

jeg tok jo opperasjon og etter en sånn opperasjon får man aldri mer bruke nesespray :( er no dritt når man er forsjøla! tydeligvis ikkenoe som funker mot sånnt :/

Lenke til kommentar

Det er jo ikke snakk om noen fysisk avhengighet. Bare et veeeldig sterkt ønske om å åpne neseborene.

 

Jeg opererte neseskilleveggen og det hjalp en del. Den var helt skjev ifra jeg ramlet på trynet som 2-3 åring. For meg funker saltvann ganske bra. Jeg kan også bruke nesespray iblandt når det blir for ille. Men trikset er bare å bruke det i nødstilfelle. Ellers synes jeg vanndamp og fuktighet er det beste.

Lenke til kommentar

Det er ytterst sjelden jeg er forkjøla i det hele tatt, om jeg så er det så varer det i et par dager, føler meg heldig som slipper alt det der :) Tror noe av hemligheten er å gå i shorts til det blir minusgrader, da blir man "herda"

 

Sånn i forhold til det så må jeg si at jeg blir oftere forkjølet når jeg er i varme land enn i kulden. Jeg går utifra at det er pga. at i varme land så elsker de air-condition som de gjerne setter på 18 grader selv om det er godt over 30 ute. Samme med busser og fly.

Lenke til kommentar

Hadde vært digg med operasjon hvis det hadde hjulpet, for er ganske sikker på at om få år vil jeg snorke så jeg vekker meg selv.

Heldigvis virker det som at jeg bare snorker hvis jeg er litt småsyk nå, og ikke til vanlig.

 

jeg tok jo opperasjon pga ble så tett at ikke greide å puste uten mer.. å det hjalp jo i noen år. men nå har jeg begynnt å bli små tett igjen. uten å være forsjøla. våkner flere ganger om natten pga er sylte tett.. ulempen med opperasjonen er at man aldri får bruke otrevin igjen resten av livet =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...