Gå til innhold

Arc'teryx er det bra kvalitet?


aa123

Anbefalte innlegg

Hei, bare lurer på om noen har noen kjennskaper til jakkene fra arc'teryx er de noe bra? er det noen som veit om noen butikker i oslo som selger disse? og om denne type merke har bedre kvalitet enn norrøna?

 

Evt. Er det noe annet som kan erstatte arc'teryx for noe bedre?

 

 

jeg har lyst på det beste i den samme type katogeri. så om noen har noen erfaring fra disse jakkene eller evt bedre så tar jeg imot alle innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ei Arc'teryx Alpha SV-jakke og Theta SV-bukse, samt nokre sekkar og anna utstyr frå Arc'teryx og gjennomgangsmelodien er at eg er utrulig godt fornøgd med alt. Sv-jakkene og buksene skal tole veldig mykje og spesielt Alpha-modellen er omtrent laga for at fjellklatrarar skal kunne slepe seg langs fjellveggen uten å slite ut jakka. Denne modellen kostar dog litt. Eg har vore veldig godt nøgd med jakka mi. Når det gjeld å samanlikne det med Norrøna-produkt, så spørs det nok litt kva jakker det er snakk om. Nokre av Norrøna sine jakker toler nok også veldig mykje, medan den einaste eg har hatt, Lofoten, ikkje toler så altfor mykje. Eg har ikkje direkte kunnskap om kven i Oslo som har slike jakker inne, men Anton Sport, Sport 1 og sikkert ein del andre vil nok ha det inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av erfaring vet jeg at arcteryx har noen av de beste friluftsjakkene på markedet, de har høy kvalitet og god passform. Sånn sammenlignet med norrøna er de veldig like, men til snowboard er nok arcteryx bedre. Norrøna er veldig gode på fjelltøy syns jeg.

Antonsport sykkeldelisk i oslo har hatt arceteryx før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har både Arc'teryx og Norrøna selv. Har ingenting å klage på. Hvis du finner en Arc'teryxjakke etter dine specs ville jeg slått til. Jeg bruker forresten kun jakker uten fôr til alpint (hovedsakelig offpiste). Da har jeg samme jakke hele sesongen og velger genser etter temperatur. Bruker en genser fra Arc'teryx også. Anbefales.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan også gå god for merket, har en Alpha SV jakke og Theta SV bukse. Hovedbruksområdet er telemarkski og andre aktiviteter til fjells. Støtter Phelge i å renne med uforet jakke. Jeg foretrekker å regulere temperatur med en ullgenser om det blir veldig kaldt. Ull underst er en selvfølge. Norrøna har for all del gode jakker de også. Kan være lurt å prøve jakker fra begge merkene om du er usikker. I hovedsak blir det litt smak og behag, akkurat som f eks Audi vs BMW eller Cola vs Fanta. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...