Gå til innhold

Anbefaling av amd prosessor


Nikbob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.komplett....aspx?sku=766047 denne?

Hva har du fra før?

makspris på 1500kr? Da kan du like godt bare klinke til med den beste CPU AMD har å tilby på FX-8350

 

Denne? http://www.komplett....aspx?sku=766047

 

Hva har du fra før?

makspris på 1500kr? Da kan du like godt bare klinke til med den beste CPU AMD har å tilby på FX-8350

 

Jeg har denne nå, men den virker til å fungere veldig dårlig, kan ikke spille noen spill på max

http://www.komplett....aspx?sku=650175

Endret av Nikbob
Lenke til kommentar

7950 er bra kort det...

SKaff deg en bedre kjøler.

 

Jeg er litt overasket at du ikke kan kjøre ting på maks i black ops 2.

 

BF3 og FC3 kan du bare glemme å gå for ultra. For det må du spytte i flere skjermkort og litt vassere cpu. Vil du ha de på maks så må du legge mer enn 1500kr for cpu.

 

For BF3 og FC3 kan du spille på very high.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når det kommer til hvor kraftig prosessor du trenger, kommer dette an på hvor mye du trenger. Planlegger du å kjøre tunge spill som Battlefield 3, Far Cry 3 og Metro 2033 anbefaler jeg en FX 8xxx prosessor. Vi kan se litt på noen av de:

 

FX 8150:

Denne prosessoren har omtrent alt du trenger og kan få fra en AMD prosessor. Det triste er at ikke mange applikasjoner drar fordel av denne utrolige prosessorens potensiale, noe som gjelder for omtrent alle multi-kjerne prosessorer.

Uansett, du kan forvente en høy frame-rate i de fleste spill om du har et verdig skjermkort.

En liten minus er strømforbruket. Det er en del høyere enn forventet under tung belastning, noe som gjør at overklokking krever en solid PSU.

 

FX 8320:

Om du ser på produktbeskrivelsene, forteller de kanskje at klokkefrekvensen er lavere hos 8320 versjonen. Ikke bli lurt! Dette er en utrolig prosessor, siden AMD her har fokusert på en mer strømeffektiv prosessor som tar utbytte av et lavere strømforbruk ved å klokke seg selv høyere uten å sprenge temperaturskalaen. Kombinert med den nye "Vishera" arkitekturen som sikrer bedre ytelse er denne til å anbefale!

 

FX 8350:

Denne prosessoren er konge. Den utnytter samme arkitektur som FX 8320, men kjører på høyere klokkefrekvens. For å få utbytte av denne er det sterkt anbefalt å ha god kjøling og en god PSU for at TurboBoost teknologien skal fungere knirkefritt. Om du har dette, vil denne prosessoren tjene deg godt.

 

 

Når det kommer til skjermkort bør du ha et godt et for å kunne utnytte disse prosessorene. Et GTX 670 kort eller et GTX 660Ti kort yter veldig godt her.

På AMD sin side har vi Radeon HD 7970.

 

Helt ærlig så holder skjermkortet ditt til det meste, med det tror jeg at du vet. :)

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...