Gå til innhold

Studie teknikk


Anbefalte innlegg

Uten at jeg er ekspert på hverken det ene eller det andre, så ble jeg slått av en tanke når det kommer til effektiv studie teknikk. Ønsker feedback, det er litt i det ekstreme.

 

Med dagens software og hardware, ville det vært gunstig og forsvarlig å bruke pc'n til å lage videoer som tar i bruk hypnose og hjernevasking teknikker til å stappe hodet fort fullt med innhold?

 

Slik jeg forstår det, kan du studere deg halvt ihjel og allikevel ikke være i nærheten med at hodet skal bli fullt. Men det er jo en fordel at hodet blir fullt og ikke fult :D

 

Jeg tenker at du ligger og gaper i en time eller to per dag, etterhvert vil forståelsen komme sigende av seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette forutsetter at hypnose og hjernevasking fungerer på alle.

 

Hjernevasking er noe som til en viss grad har blitt dokumentert og bevist, men det er som regel forbundet med at personen utsettes for ekstreme traumer samtidig som man overbevises om noe. Uenighet medfører tortur, og prosessen gjentas til vedkommende er enig. Hjernevasking skjer ikke frivillig.

 

Hypnose er vel like veldokumentert som enhjørninger. Mange sier at de har opplevd det, men det er sjeldent at det kan bevises ved å gjøre det gjentatte ganger.

 

Med dagens software og hardware er det LANGT fra gunstig å gjøre verken det ene eller det andre, i forbindelse med studieteknikk. Høres ut som du drar mye ut av ræva. :p Er det en oppgave du skal skrive eller?

Lenke til kommentar

Ja, det er mulig jeg tar feil, men du nevner at det skal kunne gjøres gjennom PC? Det er jo et stort sprang. Og du vil bruke det i studieteknikk? Det er jo et enda større sprang.

 

Og at du hypnotiserte dama di til å sove kan jo ha mange årsaker. Noen greie, som for eksempel at hun faktisk var veldig trøtt... Andre er kanskje litt mindre flatterende, eksempelvis at du var veldig dårlig i... Glem det. :D

 

Jeg tror hypnose funker i enkelttilfeller, men jeg tror ikke det funker på alle.

Endret av Aleks855
Lenke til kommentar

Både Amerikanerne og Sovjet hadde store programmer under den kalde krigen for å prøve å hypnotisere agenter til ettertrening og snikmord. De fant ut at hypnose ikke fungerte.

 

Og scene hypnose er bare en oppvisning i konformitet.

http://www.youtube.com/watch?v=Iri4iRj24Es

Subjektene vet hva som forventes at de skal gjøre og gjør akkurat det. De er aldri bevisstløse og de vet akkurat hva de gjør. Og de som ikke er med på leken blir luket ut på forhånd.

 

Og terapeutisk hypnose er vel like sant som all annen humbug alternativ bullshit. Placebo er en sterk og reell kraft.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Ja, det er mulig jeg tar feil, men du nevner at det skal kunne gjøres gjennom PC? Det er jo et stort sprang. Og du vil bruke det i studieteknikk? Det er jo et enda større sprang.

 

Og at du hypnotiserte dama di til å sove kan jo ha mange årsaker. Noen greie, som for eksempel at hun faktisk var veldig trøtt... Andre er kanskje litt mindre flatterende, eksempelvis at du var veldig dårlig i... Glem det. :D

 

Jeg tror hypnose funker i enkelttilfeller, men jeg tror ikke det funker på alle.

 

LoL

 

Mulig det. Men som de fleste hypnotisører sier, det er ikke de som hypnotiserer deg, du hypnotiserer deg selv med dem som guide.

 

Men jeg vil tro at enkelte lyder og lydsammensetning, sammen med flashende informative bilder kan få et utslag. Det kjøres vel ca 1500 tanker gjennom hodet hvert minutt og selv om man ikke oppfatter alt bevisst, så fattes det underbevisst.

 

Har hørt en del om slike eksperimenter som har blitt foretatt, for eksempel ett av de 25 bildene i sekundet øynene våre kan oppfatte har økt popcorn salg på kino, var mikset inn i forvisningen eller noe sånt.

 

Uansett, hadde vært gøy å kunne sope inn pensum x3 på et skoleår etc da hadde man sett lysere på å videreutdanne seg hehe

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...