Gå til innhold

Canal digital - Lavt signal, ingen kanaler, parabol.


Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter stort med denne parabol pakken til Canal digital.

Har langt hus og fikk kun med 25 meters ruller med kabler, så har blitt nødt til og skjøte men får kun 67& signal og 0% kvalitet = ingen kanaler. Har stilt inn parabolen helt nøyaktig. Kan det være skjøten som ødelegger? Noen som har vært borti dette?

Iblandt står det at tunern er overbelastet?

 

Trenger veldig hjelp her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du er sikker på at den er stillt riktig? HAr du brukt beeper?

 

Søkte opp hvordan den skulle stå via siden kanal digital anbefalte og fikk beskjed fra en fra canal digital om hvilken grad jeg skulle bruke. Brukte også IPhone appen "Satfinder". Men signalene blir 67% uansett hvor satellitten står omtrent. Kvaliteten står på 0% og jeg misstenker at dette kanskje har med skjøtet min og gjøre??

 

Og du er sikker på at den er stillt riktig? HAr du brukt beeper?

 

Søkte opp hvordan den skulle stå via siden kanal digital anbefalte og fikk beskjed fra en fra canal digital om hvilken grad jeg skulle bruke. Brukte også IPhone appen "Satfinder". Men signalene blir 67% uansett hvor satellitten står omtrent. Kvaliteten står på 0% og jeg misstenker at dette kanskje har med skjøtet min og gjøre??

Lenke til kommentar

For å sjekke innstillingen så stiller du bare dekoderen på innstilling av satelitt, og så forsøker du å vri litt på den for å se om det blir forskjell?

 

Om det er skjøten kan du jo bare sjekke ved å forsøke å koble dekoderen i skjøten....

 

Hadde jeg hatt en tv midt ute på gårdsplassen skulle jeg prøvd den i skjøten, men er desverre dårlig med det :p

 

 

Grunnen til at jeg rett og slett ikke trur det er parabolen er at jeg har prøvd og vridd på parabolen i 100 forskjellige rettninger og former, men det står fortsatt 67% uansett om jeg vrir antenna 45 grader eller 1 grad. Pratet med Canal digital og de mente det kunne være skjøten så jeg stikker og kjøper en signal forsterker og bruker den i skjøten og ser om det hjelper.

Lenke til kommentar

Skeptisk.

 

Hele poenget med en beeper er at den reagerer på signaler og gir deg lyd når du har de... Det der høres mest ut som et halvavansert vaterpass...

 

Appen viste meg hvor jeg skulle putte telefonen, for så og vise meg hvor jeg skulle flytte telefonen for og finne sattelitten Thor.

 

Men har også prøvd og stille inn antennen etter 194 grader med kompass slik som det sto på nettsiden. Men har nå kjøpt meg en 50 meters kabel som jeg skal prøve med etterpå!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

 

En beeper kobler du rett på mikrobølgehodet. Det gjør du ikke med iphonene din.

Det er såpass lite som avgjør om du får signal eller ikke, at iphonene blir for unøyaktig.

Får dra på clas ohlson i morgen! :-)

 

 

Hei!

 

Sliter med akkurat det samme som du beskriver. Signalstyrken står på 75%, mens kvalitet står på 0%. 

 

Når jeg vrir på parabolen endres signalstyrken minimalt.

 

Hvordan løste det seg for deg?

Lenke til kommentar

 

 

En beeper kobler du rett på mikrobølgehodet. Det gjør du ikke med iphonene din.

Det er såpass lite som avgjør om du får signal eller ikke, at iphonene blir for unøyaktig.

Får dra på clas ohlson i morgen! :-)

 

Hei!

 

Sliter med akkurat det samme som du beskriver. Signalstyrken står på 75%, mens kvalitet står på 0%.

 

Når jeg vrir på parabolen endres signalstyrken minimalt.

 

Hvordan løste det seg for deg?

Kvalitet er visstnok den lille runde som kabelene er koblet inn i. Prøv å vri på denne. :-) Ellers anbefaler jeg å få Canal Digital folkene til å montere.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg også sliter voldsomt med dette. Får 82% styrke men 0 i kvalitet. Snakket med CD nå og de sender meg et nytt hode. I mellomtiden skulle jeg sjekke kablingen og vinklingen på disken. 

 

 

Jeg hadde montør på besøk fra Canal Digital på mandag, og han fikk fikset det med en gang. Var ikke hjemme så fikk ikke spurt hvor jeg gjorde feil, men når jeg var i kontakt med kundeservice fra Canal Digital var eneste tipset fra dem at jeg måtte justere vinkelen på LNB (så sant at parabolen hadde rett elevasjonsvinkel og vinkel i horisontalplanet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...