Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 - Sliter noe sinnsykt med hastigheten her!!!!!!


Anbefalte innlegg

Har 704/128 linjen, noe som gir meg en teoretisk max hastighet på 88 kB/s. Overhead er jo kompansert for, siden linjen er satt til 864 kb/s i modemet.

 

I dag har jeg lagt på 10-30 kB/s!!!!

 

Det er jo helt forferdelig, og det virker jo ikke som Tele2 gidder å gjøre noe selv om mange klager på for lav hastighet.

 

Sliter andre like mye som meg, jeg er fra Sør-Norge. Ser på driftsmeldinger at de skal oppgradere software i løpet av natten i deler av Sør-Norge, så jeg håper det hjelper noe.

 

Dette begynner å bli skikkelig irriterende, jeg har skrevet en del e-post, men de virker ikke særlig forståelsesfulle der, og svar får jeg ikke alltid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er flere andre tråder også om dette.

 

men jeg kan si at det er bedre i dag. lokalt i Norge er det nesten helt bra, mot utlandet er det fortsatt for dårlig. fikk akkurat ca 240kbit på dslreport. det er bedre enn det jeg har fått tidligere (ca dobbelt så bra) men det er fortsatt langt igjen til det er der det skal være.

 

de skulle ordne sentralen min neste uke så jeg venter i spenning!

Lenke til kommentar

vel, bare delvis rett det der.

 

for å si det sånn: da jeg hadde telenor så hadde jeg fine, stabile linjer. og etter at de kompanserte for overhead kunne jeg ikke klage på farten.

og så ble jeg tele2 kunde og huttetu. ustabilt er det blitt! farten er stort sett dårlig, spesielt til utlandet.

lurer på om tele2 er litt gniene i hvor mye båndbredde de kjøper fra telenor.

aner ikke hvordan dette skjer rent praktisk. kanskje noen kan lære meg litt?

Lenke til kommentar

Jeg har 704 linje fra Tele 2, men INGEN av de testene jeg har kjørt har vært under 730 !! Sorry ! Der løy jeg.... EN gang var den nede på 725 :lol: så jeg kan absolutt ikke klage på hastigheten.

 

Servicenivået har jeg heller aldri hatt noe spes. å utsette på. Ikke fordi kunnskapsnivået til de ansatte på k.service avd. er noe "å slenge ræva i taket for", men de har jo tross alt et "script" de MÅ følge !

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bare en liten tanke... er det noen av dere med privatab på ADSL som har "garantert" båndbredde i kontrakten? Ikke?

 

Overrasker kanskje noen av dere at leverandørene som regel ikke gir deg dette, fordi det er en såkalt "delingsmodell" på ADSL. Det betyr at du i realiteten deler linja de med opptil 50 "naboer"... alt etter hvilken leverandør du bruker... og da trenger du ikke være petter-smart for å skjønne at hastigheten vil variere ;)

 

Hva du har krav på og ikke krav på, kommer vel an på hva leveringsbetingelsene/kontrakten sier...

Lenke til kommentar
vel, bare delvis rett det der.

lurer på om tele2 er litt gniene i hvor mye båndbredde de kjøper fra telenor.

aner ikke hvordan dette skjer rent praktisk. kanskje noen kan lære meg litt?

 

Det kan være så enkelt at Tele2 venter på og få oppgradert linja mellom din sentral og stamnettet sitt, er denne leid hos Telenor kan det fort ta endel tid.

Lenke til kommentar
men de har jo tross alt et "script" de MÅ følge !

 

Hmm. Det har aldri jeg sett...

 

Kanskje ikke ett script i den forstand du tenker på. Kanskje manuskript, instruks/sjekkliste eller mal forklarer det bedre.... Ofte er de som er ansatt på kundeservice både hos Telenor, Tele2 og andre, folk som bare har dette som kveldsjobb/deltidsjobb ved siden av studier eller som jobb nr. 2. De er ikke engang ansatt internt, men sitter på et callsenter et eller annet sted. Derfor er det heller ikke så lurt å la de få "fri tøyler" i forhold til problemløsning.

Lenke til kommentar
Har 704/128 linjen, noe som gir meg en teoretisk max hastighet på 88 kB/s. Overhead er jo kompansert for, siden linjen er satt til 864 kb/s i modemet.

 

I dag har jeg lagt på 10-30 kB/s!!!!

 

Det er jo helt forferdelig, og det virker jo ikke som Tele2 gidder å gjøre noe selv om mange klager på for lav hastighet.

 

Sliter andre like mye som meg, jeg er fra Sør-Norge. Ser på driftsmeldinger at de skal oppgradere software i løpet av natten i deler av Sør-Norge, så jeg håper det hjelper noe.

 

Dette begynner å bli skikkelig irriterende, jeg har skrevet en del e-post, men de virker ikke særlig forståelsesfulle der, og svar får jeg ikke alltid.

 

Vel bor i sandnes og har lik linje :p - hadde samme porb sjøl :cry: men det har ordna seg etterhvert(hvet ikke hva det er :-? men gi det litt tid)

Det ordna seg for meg etter et par uker :D

 

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...