Gå til innhold

Spørsmål om Corsair AX i-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Corsair AX860i starter viften på 20% load, men på Corsair AX1200i starter først viften på 30% load, hvorfor?

Kan være at det er den fysiske størrelsen på psuene som gir utslag her. Større psu gir kjøligere psu muligens. Er nok også større og flere kondensatorer?

 

Tja hva vet jeg :p

Lenke til kommentar

Blir det "feil" å kjøpe 1200i når jeg har disse specsene:

 

Skjermkort: XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

Prosessor: i7-2600k

Hovedkort: ASUS P8P67 EVO B3, Socket-1155

Cpu kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler

Skjermkortkjøler: Accelero Xtreme PLUS II

CD-rom: Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S

Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB

SSD: Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

HDD: Seagate Momentus® Thin 320GB (7200RPM)

WiFi-kort: TP-LINK TL-WN951N 11n Wireless Adapter

 

Hvil ha så stillegående som mulig helst under load også. Kommer ikke til å ha mere enn 1 skjermkort i fremtiden.

Lenke til kommentar

De nye PSUene med "i" i navnet har støtte for egne vifteprofiler. Dette gjøres gjennom Corsair Link programmet. Er vel fortsatt på Betastadiet, men viftestyringen skal fungere bra. :)

 

Blir det "feil" å kjøpe 1200i når jeg har disse specsene: Skjermkort: XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5 Prosessor: i7-2600k Hovedkort: ASUS P8P67 EVO B3, Socket-1155 Cpu kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler Skjermkortkjøler: Accelero Xtreme PLUS II CD-rom: Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB SSD: Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM HDD: Seagate Momentus® Thin 320GB (7200RPM) WiFi-kort: TP-LINK TL-WN951N 11n Wireless Adapter Hvil ha så stillegående som mulig helst under load også. Kommer ikke til å ha mere enn 1 skjermkort i fremtiden.

 

Feil og feil, det er ihvertfall unødvendig! Hvorfor vurderer du ikke en av de mindre PSUene i den nye serien? F.eks AX 760i eller AX 860i

Endret av EvenAug
Lenke til kommentar

Blir det "feil" å kjøpe 1200i når jeg har disse specsene:

 

Skjermkort: XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

Prosessor: i7-2600k

Hovedkort: ASUS P8P67 EVO B3, Socket-1155

Cpu kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler

Skjermkortkjøler: Accelero Xtreme PLUS II

CD-rom: Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-5260S

Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB

SSD: Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

HDD: Seagate Momentus® Thin 320GB (7200RPM)

WiFi-kort: TP-LINK TL-WN951N 11n Wireless Adapter

 

Hvil ha så stillegående som mulig helst under load også. Kommer ikke til å ha mere enn 1 skjermkort i fremtiden.

Blir nok "litt" overkill med 1200W med de specsa, men har man penger har man ting :wee:

Lenke til kommentar

De nye PSUene med "i" i navnet har støtte for egne vifteprofiler. Dette gjøres gjennom Corsair Link programmet. Er vel fortsatt på Betastadiet, men viftestyringen skal fungere bra. :)

 

 

 

Feil og feil, det er ihvertfall unødvendig! Hvorfor vurderer du ikke en av de mindre PSUene i den nye serien? F.eks AX 760i eller AX 860i

Jeg vurderer det men det irriterer meg at vifte starter på 20% load på 760i og 860i. Kan jeg endre det til 30% i programmet? Velger jeg 760i eller 860i blir det garanter 860i for det er bare 50-100 kroner i forskjell på pris på de 2.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer det men det irriterer meg at vifte starter på 20% load på 760i og 860i. Kan jeg endre det til 30% i programmet? Velger jeg 760i eller 860i blir det garanter 860i for det er bare 50-100 kroner i forskjell på pris på de 2.

 

Hvorfor ikke velge originalene til Seasonic. Personlig gidder jeg ikke å dille med Corsair eller andre sine Seasonic-bygde PSU-er, om jeg kan få tak i originalvaren for bare litt høyere pris.

 

Og selv om AX (unntatt AX-1200) er bygd av Seasonic, så skårer faktisk originalene litt bedre i en del tester.

Lenke til kommentar

Jeg har 1200i, og er SÆRDELES fornøyd med den. viften sviver ikkje før jeg kjører mye load, og man kan overvåke både hva hele maskinen bruker av strøm. Tilogmed hovedkort og cpu. At man kan velge mellom single rail og multirail er også ganske kult!

Hva menes med single rail og multirail? Jeg leste om i-serien her. http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?p=616672

Lenke til kommentar

Hva menes med single rail og multirail? Jeg leste om i-serien her. http://forum.corsair...ad.php?p=616672

Singel rail = at det er en stor spenningsregulatorkrets med sikring for 12 Volt.

Multirail = Flere separate spenningsregulatorkretser med hver sin sikring for 12V. F. eks en reguleringskrets for ATX 4/8pin-en (altså til CPUen), og en eller flere regulatorer til PCI-e strømtilkoblingen.

 

Fordelen med Multirail er f. eks at sikringen slår raskere ut om det f. eks skjer en kortslutning, samt at det kanskje kan være bedre regulering.. noe usikker der da.

Problemet er om det er flere PCI-e-kabler koblet på samme rail, og du har flere skjermkort som trekker mye strøm, så kan det jo hende du bruker mer enn det railen/sikringen tillater, og dermed så vil maskinen plutselig skru seg av ved last.

 

Singelrail derimot, så slipper du dette, men til gjengjeld så er sensitiviteten til reguleringskretsen noe dårligere og sikringen er veldig stor, og det skal mye til for å få den til å slå ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...