Gå til innhold

ønsker viderekobling fra norsk mobil til ip-telefon


Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig med dagens teknologi , men her er problemet mitt.

 

Jeg bor halve året i Thailand og har en del innkommende samtaler fra Norge.

 

Jeg ønsker at de som ringer meg på det norske mobilnummeret , skal bli viderekoblet til en ip telefoni tjeneste .

 

Det jeg har funnet på nettet er icalls.no , men de henvender seg kun til bedrifter.

 

 

Er det noen som har tips til noen leverandører som kan gi meg dette ?

 

Skype Out er en tjeneste jeg godt kunne brukt , men de har ikke norske nummere, så når jeg har et Telenor abonnement , så må det da kunne gå an å viderekoble innkommende samtaler til IP ?

Endret av startelver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du å ha en IP-telefon i Thailand (enten et IP-telefonapparat/adapter eller på PC/Mac/Nettbrett), og motta samtaler på dette? Da kan du få et norsk nummer på IP-telefonen, og motta og utføre samtaler som om du var i Norge. Phonzo.no er et eksempel på en slik leverandør. De har både abonnement og "kontantkort". Du får et norsk fasttelefonnummer, og kan viderekoble mobiltelefonen til dette nummeret (merk at de aller fleste mobiloperatører tar betalt for viderekobling) - eventuelt oppfordre kontaktene dine til å ringe det norske fasttelefonnummeret.

 

Jeg fant også en tjeneste som heter LandNCall, som visstnok gir deg et thailandsk mobilabonnement med et norsk tilleggsnummer. De kan sjekkes ut på www.landncall.no

Lenke til kommentar

Ja takk for tipset om Phonzo

 

Jeg fant et firma som kaller seg incall.no som har en app til android telefoner , så jeg kan motta viderekoblingen fra fastnummer i Norge til Thailand når telefonen er koblet til WiFI .

 

Men det koster en del penger , jeg ville gjerne gjøre dette billigst mulig.

 

Så hvis jeg kunne få et fastnummer jeg kunne oppgi til alle kontakter som har en aktiv viderekobling til ip slik at jeg kan motta alle samtaler på ip, da er problemet løst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...