Gå til innhold

[Løst] Gjenopprette data på slettet harddisk


Meier

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å slette en harddisk. Den var oppgitt med en GPT beskyttelses partition i diskbehandling.

Jeg fulgte en oppskrift på nett, for å slette denne GPT delen, ved å gå inn i CMD.

Der valgte jeg clean for disken.

Men det jeg ikke skjønte, var at hele harddisken slettes. Så nå er alle data borte.

Spørsmålet er om dette kan gjenopprettes?

Noen som har erfart dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes gode sjanser for at du kan redde mye av filene som lå på disken.

 

Men det kan være greit å få en link til den "clean" oppskriften du brukte slik at vi forstår litt mer av hva du egentlig gjorde.

 

Skal se om jeg finner igjen navnet på programmet jeg brukte sist gang jeg gjorde noe lignende. (ifjor en gang)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt denne metoden. http://blog.paulgu.com/windows/delete-gpt-protective-partition/

Jeg var litt for rask i vendingene her.

Trodde det bare gjalt den delen som var oppgitt som GTP del av harddisken. Men operasjonen gikk jo temmelig fort, så at alle dataene er slettet har jeg ikke noe tro på.

Men om de er mulig å gjenopprette, vet jeg ikke. Håper det kan la seg gjøre.

Lenke til kommentar

TestDisk var ikke lett å bli klok på. Prøvde noen tutorials på youtube, men det virket litt rotete. Men Easeus fant en del filer, men det tok nærmere 5 timer. Tror jeg fikk gjenopprettet det viktigste. Men når jeg skulle kopiere en mappe, så ble det opplyst at disk plassen var for liten for mappen. Den ble oppgitt som 3329.52 TB. Litt merkelig når disken den ligger på, er på 1000 GB.

Mappen var oppgitt som LostFiles2. Hva som var i den, kan man jo lure på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...