Gå til innhold

Hva skjer når man dør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I ordet kjærlighet har du ordet ærlighet (kjærlighet), dette fordi ærlighet er en forutsettning for kjærlighet (bekreftet av moderne psykologi) Løgnere slipper ikke inn i himmelen/paradis, løgnere kan ikke oppleve Jesu Kristi (Guds) kjærlighet fordi de er uærlige.

 

De oppriktige, de ærlige, de som snakker sant derimot, de kan spise av livets tre i paradiset

 

"De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn." ( Åp 22:13)

 

TreeOfLife%20flyer.jpg

Livets tre

 

"Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. For uten meg kan dere ingen ting gjøre. Den som ikke blir i meg, blir kastet utenfor som en grein og visner. Og greinene blir samlet sammen og kastet på ilden, og de brenner." (Joh 15:5)

Men, hva er hensikten med å sende dem i helvete og brenne der for evig? Kan ikke bare alle komme inn i himmelen/paradis?

 

Jesus sa engang: "Far tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør." Luk 23,34

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men, hva er hensikten med å sende dem i helvete og brenne der for evig? Kan ikke bare alle komme inn i himmelen/paradis?

Slipper du den gjengen inn i himmelen/paradiset, blir paradiset et helvete før du vet ordet av det. De kan uansett ikke oppleve Guds kjærlighet på grunn av sin skyld (skyldfølelse) disse to følelsene går ikke sammen (bekreftet av moderne psykologi)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Slipper du den gjengen inn i himmelen/paradiset, blir paradiset et helvete før du vet ordet av det. De kan uansett ikke oppleve Guds kjærlighet på grunn av sin skyld (skyldfølelse) disse to følelsene går ikke sammen (bekreftet av moderne psykologi)

Javel, men Gud kan jo ordne opp paradiset, hvis det blir et helvete der da. Kunne du fortelle meg en eller flere bevis på helvete? Hvis helvete finnes, betyr det at min venn som er snill og hyggelig men er vantro må brenne i helvete for evig? :(

 

Nei, hvis Gud er barmhjertig og rettferdig, og en god Far til alle, så skal Han la alle komme inn i himmelen/paradiset selv om hva de er eller hva de har gjort. :(

 

Gud må jo være ond hvis det finnes helvete. :(

Endret av Gud_vår_Far
Lenke til kommentar

Gud må jo være ond hvis det finnes helvete. :(

 

Ja, men selv jesus truet folk med helvette fordi de som sto og hørte på ham ikke trodde på ham og når gnurebukken selv sier dette, hvordan klarer du da å "rasjonalisere" bort helvette...?

 

Bibelen stemmer kanskje ikke her da eller?

Lenke til kommentar

Slipper du den gjengen inn i himmelen/paradiset, blir paradiset et helvete før du vet ordet av det. De kan uansett ikke oppleve Guds kjærlighet på grunn av sin skyld (skyldfølelse) disse to følelsene går ikke sammen (bekreftet av moderne psykologi)

Javel, men Gud kan jo ordne opp paradiset, hvis det blir et helvete der da. Kunne du fortelle meg en eller flere bevis på helvete?...

Ja, ved å vise dem ut av paradiset (som Adam og Eva)

 

iStock_000001295903Small_None.full.jpg

Helvete

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Mennesket vendte Gud (kjærligheten) ryggen.

Ja, mennesket vendte Gud ryggen, men det gjør ikke jeg! Gud har gitt oss evne til å velge, så det er opp til oss å vende bort fra Gud (kjærligheten). Men Gud er fortsatt så glad i oss selv om vi vender Gud ryggen. Gud skapte oss i kjærlighet, dvs at han ga oss alle sammen evner. Evner til å velge! Altså, fri vilje.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke alle som vil, hjem til Far

 

Joda, alle som en, søker hjem til Faderen - men de mangler både kart og kompass, eller de stoler ikke på de kartene og kompassene som ligger der ... og, de vil i hvert fall ikke høre sånt, fra sånne som oss

 

:)

Lenke til kommentar

Vi er allerede i helvete. Det er mye ondt i verden, det er her pine er og vi lider smerter. Vi er her pga det Adam og Eva gjorde. Hva ville det ha vært hvis de ikke har syndet i hele tatt?

 

Etter døden er det ikke vits at Gud sender de vantro, vanhellige, de som myrder, har gjort hor og trolldom og løgnere til helvete (hvis det finnes). Fordi sjelen vil ikke kjenne noe ting, det vil bare oppleve fred.

 

Gud har en plan med hver enkelt av oss!

Endret av Gud_vår_Far
Lenke til kommentar

Jo, vi også. Fordi vi lever vi og. Og har arvesynd etter Adam og Eva.

Nei, de kristne er fri fra alt, igjen i Kristus

 

ser ikke ut til at du forstår at de som er i Kristus er fri, har evig liv, er tilgitt osv. osv.

 

 

 

Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus (Rom 8,1)

Hils hver og en av de hellige i Kristus Jesus (FIL 4,21)

Timoteus hilser de hellige i Kolossai, de troende søsken i Kristus (Kol 1,2)

Gud er den som grunnfester både oss og dere i Kristus (2 Kor 1,21)

Sostenes hilser Guds menighet i Korint, dere som er helliget i Kristus Jesus (1 Kor 1,2)

Hils Urbanus, vår medarbeider i Kristus (Rom 16,9)

For dere er alle Guds barn ved troen, i Kristus Jesus (Gal 3,26)

Menighetene i Judea, de som er i Kristus (Gal 1,22)

Hils Priska og Akvilas, mine medarbeidere i Kristus Jesus (Rom 16,3)

For dette er Guds vilje med dere i Kristus Jesus (1 Tess 5,18)

Alle som vil leve et gudfryktig liv i Kristus Jesus (2 Tim 3,12)

Jeg vet om et menneske i Kristus som for fjorten år siden (2 Kor 12,2)

Da vil de som baktaler dere for deres gode livsførsel i Kristus (1 Pet 3,16)

de døde i Kristus skal stå opp først (1 Tess 4,16)

Fred være med dere, alle som er i Kristus (1 Pet 5,14)

levende for Gud i Kristus Jesus (Rom 6,11)

i Kristus Jesus er de som var langt borte, komne nær (Ef 2,13)

den som er i Kristus, er en ny skapning (2 Kor 5,17)

den friheten vi har i Kristus Jesus (Gal 2,4)

For om dere har tusen lærere i Kristus, har dere ikke mange fedre (1 Kor 4,15)

Paulus, etter Guds vilje Kristi Jesu apostel, hilser de hellige i Efesos, de troende i Kristus Jesus (Ef 1,1)

Paulus, Kristi Jesu apostel, utsendt ved Guds vilje for å forkynne løftet om liv i Kristus Jesus (2 Tim 1,1)

Paulus og Timoteus, Kristi Jesu tjenere, hilser alle de hellige i Kristus Jesus som bor i Filippi (Fil 1,1)

 

 

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, alle som en, søker hjem til Faderen - men de mangler både kart og kompass, eller de stoler ikke på de kartene og kompassene som ligger der ... og, de vil i hvert fall ikke høre sånt, fra sånne som oss

 

:)

 

Snakk for deg selv. Man skulle nesten tro at det å "tro" på gud er fasit på hva som er sannheten og alle som ikke tror eller fornekter gud, ja han vet åpenbart ikke bedre, stakkars..

 

Ingen av oss er født med en overbevisning om at vi gud er den ene og alene skaper av alt. Desverre så har folk valgt å kaste bort alt av fornuftighet og tro på ett eventyr (et rimelig dårlig sådan) og en skapelse som aldri har blitt bevisst eksisterer.

 

Adam og Eva? Lol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...