Gå til innhold

Treningslogg for jan


Anbefalte innlegg

Dagens:

 

Militærpress: 5x5 @ 55kg

Benkpress: 3x5 @ 97,5kg -- 2x5 @ 90kg

Dips: 15, 12, 10

 

Kommentar: Tungt. Var rimelig sliten etter militærpress, men tenkte jeg skulle gi benken et forsøk. Tror jeg hadde klart 5x5 dersom benkpress hadde vært først. Fant ikke belte til dipsen, så tok bare 3 sett der jeg quitta litt før failure. Fikk sykeste pumpen jeg noen gang har hatt.

 

Neste gang skal jeg vente til benken er ledig, slik at jeg kan starte med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pullups: 6,8,6

- Lite futt i denne i dag. Ingen anelse hvorfor.

 

Frontbøy: Her begynte jeg bare med et par sett på 30, før jeg økte med 5-10kg og tok et par sett der, osv. Hovedsaklig fokus på teknikk. Nådde 70kg før jeg sa meg ferdig. Tenker at jeg enten tar en økt til med samme opplegget eller bare begynner rett på 5x5 med rundt 60kg. Digg øvelse er det i alle fall! Føles mye mer "rett" enn knebøy.

 

Markløft: 1x5 @ 110kg

- Stanga var tynnere enn vanlig olympiastang, så vet ikke hva den reelle vekten var.

 

Roing: 5x5 @ 68,5 kg(-ish. Fordømte apparater.)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Pull-ups: 8,8,8

Frontbøy: 5x5 @ 60kg

Markløft: 1x3 @ 115kg - 15 sekund pause - 1x2 @ 115kg

 

Kommentar: Ny "rekord" i pull-ups. Aldri klart en ren 3x8. Dessuten var det veldig fin teknikk hele veien, mener jeg, så veldig fornøyd med den. Frontbøy er gøy! Kommer litt lengre ned her uten å få buttwink enn jeg gjør på knebøy, så det er fett. Markløften skulle egentlig vært 1x5, men grepet svikta totalt etter 3 reps. Av en eller annen grunn klarer jeg ikke låse skikkelig med hook-grip. Som følge av dette droppa jeg roinga. Vurderer også å bytte ut sistnevnte med barbell rows, så blir det litt enklere å holde styr på hvor mye jeg faktisk løfter. Resten av økta gikk i tøying.

Lenke til kommentar

Benkpress: 5x5 @ 97,5kg (fy faen)

Militærpress: 2x5 @ 55kg, 3x5 @ 50kg

Dips: 2x5 @ bw+30kg, 3x5 @ bw+20kg

 

Kommentar: Benken tok nesten livet av meg, og merka at hvis jeg skulle komme meg gjennom økta måtte jeg kutte litt på resten. Tungt var det uansett.

 

Er det nå hensiktsmessig å kjøre deload? Jeg tviler på at jeg klarer å øke til 100 i benken til neste gang, men kan/skal så klart prøve.

Lenke til kommentar

Pull-ups: 8,8,6

Frontbøy: 5x5 @ 65kg

Markløft: 1x5 @ 115kg

Roing: 5x5 @ 67kg + 2 skiver med uvisst vekt.

 

Kommentar: Finfin økt. Merker at jeg fortsatt ikke er helt stødig på frontbøy - holdt på å velte bakover på ene reppen - men det kommer seg. På markløft får jeg fortsatt ikke hook-gripen til å sitte. Har bedre grep med helt vanlig overhåndsgrep atm. Kommer nok til å praktisere mixed fremover.

Lenke til kommentar

Militærpress: 5x5 @ 50kg

Benkpress: 5x5 @ 100kg (BEIST!!!!!!!! meeen jeg måtte dessverre ha en finger til å hjelpe meg opp på siste reppen :( )

Dips: bw: 12, bw+20: 5,7

 

Kommentar: Hadde jeg ikke tatt militærpressen først hadde jeg sikkert klart hele benken. Irriterende, men fortsatt fornøyd. Dips ble bare helt random, da det kun er ett belte på senteret, og jeg er ikke tålmodig nok til å vente på at det skal bli ledig.

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Jeg har vært druknet i skolearbeid de siste dagene, men tenkte jeg skulle snike inn en økt i dag. Det burde jeg sikkert ikke gjort. På grunn av at jeg har bodd på skolen har kostholdet vært helt ute og kjøre, og jeg var dermed helt uten energi i dag. Alt ble bare tull.

 

Benkpress: en eller annen form for pyramide med et toppsett på 2x110kg.

Dips 20kg+bw: 10,8,9

Militærpress: 5x5 @ 40kg

 

Kommentar: Bare useriøst. Kommer til å kutte 25% i øvelsene neste gang, og bygge meg opp igjen med enda større fokus på teknikk. Merket at jeg har en tendens til å bounce stanga litt på brystet i benkpress, så de siste øktene kan sikkert stemples som juks.

Lenke til kommentar

Frontbøy: 5x5 @ 72,5kg

Markløft: 1x5 @ 130kg

Barbell rows: 5x5 @ 50kg

 

Kommentar: Barbell rows virket som en fin øvelse, må bare kikke mer på teknikken der. Synes ikke den tok så mye som jeg skulle ønsket på latsa, men det kommer sikkert av lav vekt og/eller feil teknikk. Ellers en koselig økt. Føler jeg har skikkelig roen på markløft etter at jeg gikk over til mixed grip.

Lenke til kommentar

Helt riktig det!

 

Frontbøy: 5x5 @ 55kg

Markløft: 5x5 @ 100kg

Barbell rows: 5x5 @ 57,5kg

 

Kommentar: Barbell rows utgår fra nå av. Synes ikke den tar spesielt de stedene jeg vil, og øvelsen i seg selv er kjedelig. Pull-ups skal inn igjen. Får se om jeg hiver inn en ro-øvelse senere. Liker for øvrig at økten ikke er så lang nå. Da får jeg tid til å tøye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...