Gå til innhold

Treningslogg for jan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryst- tricep- og skulderøkt i dag.

 

Benkpress 5x5 @ 90,0kg

Dips 5x5 @ 20kg ballast

Militærpress 5x5 @ 40,0kg

 

Fin økt. Benkpress er pers, på tross av litt dårlig teknikk på enkelte løft. Lurer på om jeg skal prøve et maksløft snart. Sist gang var for 5-6 mnd siden og da tok jeg 95. Tenker å prøve 105 eller 110. Førstnevnte burde gå ganske komfortabelt.

Ellers er dette andre gangen jeg tar militærpress, så må øve litt på teknikken der før de virkelige løftene kommer :)

Lenke til kommentar

Benkpress 5x5 @ 90 kg, men fail på siste rep i andre(wtf) og siste sett.

Dips 5x5 @ 25kg ballast

Militærpress 5x5 @ 40kg

 

Militærpress gikk bedre denne gangen, så blir å øke til neste gang :D Veldig gøy øvelse. Ellers ikke så fornøyd med benkpressen. Lurer på om jeg skal ta av litt vekter, og fokusere litt mer på teknikk, da den fortsatt ikke sitter som et skudd.

 

Ser fortsatt etter en øvelse til jeg kan hive inn i denne økta, så tar gjerne i mot forslag. :)

Lenke til kommentar

Pull-ups: 7,5,4

Knebøy: 5x5 @ 105kg

Markløft 1x5 @ 110kg

Sittende roing 5x5 @ 77(hva enn vektenhet det er..)

 

Varma opp og tøyet i forkant av knebøyen denne gangen, og jammen gjorde det ikke underverker! Havna et sted mellom A2G og parallell, noe som virka fint. Skal til neste gang hive av et par skiver og trene litt mer på teknikk, da jeg ser jeg ikke utfører markløft helt korrekt.

Lenke til kommentar

Har ikke trent siden tirsdag pga eksamen, så med tanke på pausen jeg har hatt, tenkte jeg at jeg skulle prøve et maksløft i benkpress idag. Tidligere pers var 95kg, og ble satt i juni som også var ca. når jeg sluttet å trene.

 

Benkpress: 10x40kg, 8x60kg, 3x80kg, 1x90kg, 1x105kg (pers), 1x110kg (enda en pers).

Dips: 5x5 @ 25kg ballast

Militærpress: 5x5 @ 45kg

 

Veldig fornøyd med benken. Kunne kaanskje klart 112,5-115 hvis jeg hadde visst at 110 ville gå så fint, og heller lagt opp oppvarminga litt annerledes.

Lenke til kommentar

Pull-ups 9,4,4

Knebøy 5x5 @ 105kg

Markløft 1x5 @ 110kg

Roing sittende 5x5 @ 57

 

Fikk skryt for knebøyen min i dag. Gøy, men merker 105kg kan bli litt seig å komme over. Har dessuten en tendens til å presse knærne litt sammen på de tyngste løftene, så tror jeg må hoppe ned et par kilo og terpe litt teknikk. Har hatt litt vondt i skulderen de siste gangene jeg har kjørt roing, så kjørte litt lettere i dag for å se om jeg merka de samme tendensene. Det gjorde jeg ikke, så kommer til å jobbe meg gradvis oppover igjen.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg gikk selv fra 82,5 kg til 90kg bare på ren teknikk, så det kan jo hende du har noe å hente der? Flott med tilskuere, setter pris på det! Får se om jeg klarer å hente deg inn igjen på knebøyen nå når eksamensperioden er slutt.

 

Anyways, skriver to økter, da jeg glemte å logge på søndag.

 

Søndag 02.12.2012

Benkpress: 5x5 @ 90kg

Dips: 5x5 + 25kg

Militærpress: 5x5 @ 45kg

 

Onsdag 05.12.2012

Pull-ups: 11, 6 ,6 (!!!)

Knebøy: 5x5 @ 100kg

Markløft 1x5 @ 115kg

Sittende roing: 5x5 @ 67

Planke 15kg på rygg: 1.5min, 1min, 0.5min

 

Kommentar: Dritgøy med pullups i dag. Følte bare jeg kunne løfte og løfte. Tok det rolig på knebøyen og fokuserte på bedre teknikk. Merker at grensa for "bra" og dårlig ligger mellom 100-105, så vil muligens gå ned litt til.

Markløft er ny pers, men har fortsatt en del kilo å gå på tror jeg, så er ikke overbegeistra ennå. Tok roinga litt rolig for å fokusere på aktivering av de rette stedene. Merker at jeg ikke klarer det med tyngre vekter helt ennå.

Planken gikk ikke så bra, da den ble gjort med glatte sokker. Men det gjorde jo forsåvidt hele prosessen mer effektiv, så kanskje jeg burde fortsette :)

Lenke til kommentar

Gårsdagens økt:

 

Benkpress 5x5 @ 90kg

Dips 5x5 @ bw+30kg

Militærpress 5x5 @ 45 kg

 

Fin økt. Litt mye folk på treningssenteret, så økta tok litt lenger tid enn vanlig, men ellers fornøyd. Har blitt litt mye fyll i det siste, så vegrer meg litt for å øke i benkpress og knebøy enda. Formen har sett bedre dager :p

Lenke til kommentar

Pull-ups: 10, 7, 6

 

Knebøy

3x5 @ 100kg,

1x5 @ 105kg,

1x5 @ 107,5kg

 

Markløft 1x3 @ 115kg

 

Roing sittende: 5x5 @ 67

 

Planke + 15 kg:

90 sek

60 sek

25 sek

 

Kommentar:

Helt grei økt i dag. Kom en random og tok sett mellom knebøyen og markløften min, og hjalp meg med teknikken på sistnevnte. Den var visst ikke helt i orden, men jeg klarte å nærme meg noe bra etter hvert. Knebøyen min var visstnok bra, så jeg prøvde meg litt frem med tyngre vekter der. Markløften ble hovedsaklig teknikktrening. Ikke fornøyd med planken, men mistenker at det bare er viljestyrken det går på der.

Lenke til kommentar

Benkpress: 5x5 @ 90kg, men faila på siste reppen på siste settet. Mistenker at jeg skulle fått stanga opp til slutt, men klarte safet heller og satte henne på nærmeste hakket.

 

Dips bw+30kg: 5reps, 5reps, 5reps, 3reps, 4reps

 

Militærpress 5x5 @ 45kg

 

Kommentar: Hadde dårlig tid i dag så pausene ble korta ned litt, og vi det ser vi konsekvensene av her :p Fail i både benk og dips som jeg klarte sist gang med grei margin. Dette var muligens siste økta mi på en stund, da jeg snart vender nesen hjematt, hvor jeg ikke har spesielle treningsmuligheter utover en kompis med en ez-stang med noen skiver og en benk. Får uansett gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar

Jepp. Eller, "øke når jeg har klart vekta 1-3 ganger (økter) alt etter hvor lett det gikk".

 

Har ikke treningspartner og er ofte for blyg til å spør om hjelp, så tør sjeldent hive på flere vekter enn det jeg er sikker på at jeg klarer på egenhånd. Eventuelt stopper jeg når jeg er usikker på om neste repitisjonen går.

Lenke til kommentar

Hm, alle de gangene du løfter samme vekt er det bindevevet som holder vekten så muskelen ikke får noen "skade som kan bygges opp" og det er bare utholdenheten du trener mest.

 

Det er 10x bedre å kutte 25% når du setter opp programmet og øke med 2kg hver trening i 5-6 uker , da bryter du hele tiden bindevevet og du vil bygge masse på hver eneste økt.

 

Se for deg at du er svart her, øker i masse de gangnene du øker i vektene , for å så flate ut alle gangene du trener med de samme vektene.

 

 

Dvs man vil bygge mer bryst av å trene 60kg så 62 så 64 så 66 så 68 i benken

VS

80kg 80kg 80 kg 80kg

post-64596-0-49701200-1355081709_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Akkurat. Er i utgangspunktet det jeg har strebet etter, men det ble skummelt uten hjelp :p

 

Men for å være sikker: Gitt at jeg klarer 5x5 med en viss vekt, da skal jeg øke til neste økt? Hva hvis jeg ikke klarte f.eks. de to siste repetisjonene?

Eller skal jeg bare øke så lenge jeg klarer et visst antall reps?

 

Setter pris på innspillene, da det er fort gjort å gå seg vill i denne skogen av teori :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...