Gå til innhold

Treningslogg for jan


Anbefalte innlegg

Pull-ups: 8, 6, 5

Knebøy: 5x5 @ 85kg

Markløft 1x5 @ 95kg

Sittende roing: 5x5 @ 67kg

Planke m/ 15kg på ryggen: 1,5min, 1min

 

Kommentar: Knebøyen var skittung allerede på oppvarminga, men klarte det heldigvis ganske greit. Etter markløften var jeg derimot helt gelé i beina. Ellers gikk alt fint, og det er digg å være i gang igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gårsdagens:

 

Benkpress 5x5 @ 82,5 kg

Militærpress 5x5 @ 42,5 kg

Dips 5x5 @ 20 kg

 

 

Dagens:

 

Pullups: 11, 5, 3

Knebøy 5x5 @ 87,5 kg

Markløft 1x5 @ 97,5 kg

Sittende roing @ 69-ish kg (Nærmeste vekt er 67, så la på en vektskive som var laget for maskinen, men det stod ikke hvilken vekt det var. Føltes som 2-3 kg.)

Planken m/ 15kg på ryggen: 2min, 30sek, 30sek

 

Kommentar: Gårsdagen gikk fint, samme med dagens. Første settet med pullups var veldig gøy, da jeg følte jeg bare kunne løfte og løfte. Blir også fint å nærme seg litt skikkelig vekt på knebøyen igjen.

Lenke til kommentar

På benkpressen var olympiastanga bytta ut med en tynnere stang (alle de tykke var opptatt), så vet ikke helt hvor mye den veide. Kompenserte med 5kg jeg.

 

Benkpress5x5 @ 90kg

 

Militærpress 5x5 @ 45 kg

 

Dips 5x5 @ 22,5 kg

 

Kommentar: Alt fint, med unntak av det med stanga på benkpressen. Har også sett litt på teknikkvideoer i benkpress i det siste, noe jeg følte jeg fikk tatt i bruk i dag.

Lenke til kommentar

Gårsdagens:

 

Pull-ups: 8, 8, 4

Knebøy: 5x5 @ 90kg

Markløft: 5x5 @ 100kg

Sittende roing: 5x5 @ 67 + 2 skiver hvis vekt jeg ikke er sikker på (se tidl. post)

Planke 15kg: 1min, 1min

 

Kommentar: Drittlei av planken, så vurderer å finne noe nytt. Ellers går det strålende.

 

 

Dagens:

 

Benkpress 5x5 @ 87,5kg

Militærpress 5x5 @ 47,5kg

Dips 5x5 @ 25kg

 

Kommentar: Fornøyd. Har ikke tatt så mye i militærpress før, og det gikk ganske fint for seg. Regner med at det er et tegn på at teknikken begynner å sitte. Nærmer meg også punktet hvor jeg stoppa i benkpress før jul, så er meget spent på hvor lenge/hyppig jeg klarer å øke.

Lenke til kommentar

Dårlig, dårlig dag. Tar kommentarer underveis.

 

Pullups: 8,8,7

 

Knebøy: 5x5 @ 92,5 kg

Fikk vondt helt nederst til venstre i ryggen, og litt ned mot ene rumpeballen. Dette var på første settet etter oppvarminga (merka ingenting under oppvarming), og smerten kom i det jeg var på bunn, dvs parallell eller litt lavere. Tenkte imidlertid at jeg kanskje bare hadde ligget litt skeivt når jeg sov og var støl, så jeg fortsatte.

 

Markløft: Selve løftene gikk fint, men etter hvert sett, var det som om jeg stivna litt nedi nevnte ryggparti. Etter siste oppvarmingssettet (80kg) måtte jeg gi meg, da det umulig kunne komme noe godt ut av dette. Lurer voldsomt på hva som kan ha gjort dette. Jeg vet jeg har en liten buttwink allerede på parallell, så kan det hende jeg har gått for fort ned på ene repitisjonen eller noe? Har for øvrig ingen smerter nå lenger, men de som har peiling må bare spytte ut hvis de føler for det.

 

Sittende roing: 5x5 @ 67kg m/ 3 skiver med uvisst vekt

 

Runda av økta etter dette. Eneste jeg er fornøyd med er pullupsa.

Uansett om det har en sammenheng med smertene eller ei, vil jeg gjerne hive inn en dag for mobilitet og tøying, så tar gjerne i mot innspill på hvordan en slik dag burde settes sammen, også.

Lenke til kommentar

Benkpress: 5x5 @ 90kg

Militærpress: 5x5 @ 50kg

Dips: 5x5 @ bw + 27,5kg

 

Kommentar: Teknikken på benkpressen var ikke helt i henhold, men det hjalp når jeg fokuserte litt mer på pustinga. Håper dog jeg har spotter til neste gang (92,5kg). Ellers merker jeg militærpressen begynner å bli tung, men det er virkelig en gøy øvelse!

Lenke til kommentar

Pull-ups: 8,8,6

 

Markløft: squat-racket var opptatt, så tenkte jeg fikk prøve meg så smått på markløft først. Tok 8 reps med 60kg og 4 reps med 80kg. Løftinga går helt fint, men stivner fortsatt nede i til venstre i ryggen. Gadd ikke prøve på knebøy en gang, da jeg regner med det fortsatt ville gjøre vondt.

 

Sittende roing: 5x5 @ 77kg

 

Resten av økta gikk i noe halvhjertet tøying. Får finne noen alternative beinøvelser til neste gang, og heller ta det litt rolig på rygg-fronten.

Lenke til kommentar

Takker, det settes pris på!

 

Har hatt med en kompis i dag som jeg forsøkte å lære litt forskjellig. Dermed ble det ikke en "fullverdig" treningsøkt, siden jeg fokuserte mer på å vise teknikk. Ville også ta det litt med ro mtp. det som må ha vært en bitteliten strekk nede i ryggen/rævva.

 

Tar kommentarer underveis i dag:

 

Pull-ups 8,7,6 (glemte å telle på andre og tredje settet, så jeg har bare skrevet ned hva det føltes som :p )

 

Knebøy: Egentlig bare masse oppvarming. Hadde et toppsett på 5x90kg, som jeg tok veeldig sakte. Merka ingen smerter, så kan hende jeg bare har vært litt kjapp på vei ned tidligere, og bremset på en eller annen ugunstig måte.

 

Markløft: Samme som over egentlig. 1x5 @ 100kg.

 

Roing: Vi brukte ikke så lang tid på knebøy og markløft, så jeg hadde ikke kommet meg helt i armene når vi skulle ro. 3x5 @ 67 kg.

Lenke til kommentar

Benkpress: 5x5 @ 95kg

Militærpress: 55kg: 5,4,5,4

Dips: 32,5kg: 5,5,5,4

 

Kommentar: Benkpressen satte preg på resten av økta. Ville egentlig tatt et siste sett på MP, men begynte å svikte i ryggen (eller alt egentlig), så jeg tenkte det var lurest å bare gi seg. Dipsen var heller ikke grei. Etter 4. settet hadde jeg nada igjen, så jeg tok hatten min og gikk. Nå er jeg bare spent på hvor lang tid jeg bruker på å komme meg opp på 100kg i benken :D

Lenke til kommentar

Pull-ups: 8, 7, 7

 

Knebøy: Merker fortsatt litt antydninger til smerter, så jeg tok to sett med 90, før jeg - og hold dere fast - prøvde frontbøy. Det var sikkert helt horribel teknikk, men det ble ganske digg etter et par sett. Tror jeg skal prøve å lære meg det skikkelig, så har jeg en unnskyldning til å holde på med lave vekter :wee:

 

Markløft: 1x5 @ 102,5kg

 

Sittende roing: 5x5 @ 67kg

 

Kommentar: Tidsrommet mellom pullups og roinga ble litt for kort i dag også. Prøvde meg på litt diverse tøying i slutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...