Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg har et lite problem her....

 

Min nettlevelandør bruker radiosignal til å gi meg nett. For at jeg skal få nettet inn må de ha en router og denne deler ut IP adresser gjennom DHCP, for å få bedre signal har jeg selv en egen router (den andre står ute på veggen) Problemet er at min router forsterker kun signalet og derfor blir gateway til min leverandørs router. For å endre på portene mine trenger jeg da altså å komme meg inn på min router.

 

Hvordan skal jeg finne min routers IP adresse? Har prøvd tracert i "cmd" uten hell. Jeg trenger hjelp!

 

Har snakket med kundeservice og de ber meg scanne nettet mitt for adresser, har gjort dette uten hell.

 

EDIT: Når jeg bruker tracert får jeg opp IP adresser, men når jeg prøver å gå inn på de i min browser finner jeg ingenting

Endret av vidarsd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skriv "ipconfig" i cmd.

Der det står "Default Gateway" er ip addressen til routeren din.

Om det da ikke er den andre routeren du kommer inn på :hmm:

 

 

Alternativt kan du vel koble til din router med kabel, for så gjøre det samme der...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Okey, la meg klargjøre ett par ting.

 

1. Min gateway er 192.168.15.1, altså router ute

2. Ved ipconfig får jeg både gateway og DHCP server som 192.168.15.1

3. Jeg har satt opp nettverket på nytt og skrevet ned IP til router, når jeg overlater DHCP tjener til router ute, endrer min router sin ip.

4. Når min router er DHCP så er gateway 192.168.15.1

 

 

Slik jeg ser det har jeg ikke mulighet til å gjøre innstillinger på min router så lenge den ikke er DHCP, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Du bør sette begge routerne i samme subnett og heller gi de forskjellig IP. F.eks 192.168.15.1 og 192.168.15.2. Da vil du ha tilgang til begge routere fra din PC. Dette fordrer selvsagt at det er koblet sammen transparent, slik at din PC ser begge på en gang.

I tillegg bør du kun dele ut DHCP fra gateway.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...