Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ville du ha gjort dette mot din beste venn?


Anbefalte innlegg

Dette handler om noe som hendte vennegjengen min for litt siden.

 

Venn#1: Hadde vært forelsket i ei jente lenge. Problemet hans er at han er svært usikker og sjenert i forhold til jenter, og ofte havner i "the friendzone" av den grunn. Likevel tilbragte de to mye tid sammen som venner.

 

Venn#2: Har null problem med å dra damer, og "plukker opp" nye jenter nesten ukentlig. Han kjente ikke denne jenta, hadde kun møtt henne med venn#1.

 

Venn#2 visste at denne jenta var svært viktig for venn#1, men at hun viste lite interresse.

 

Venn#2 prøver nesten desperat på fylla å få denne jenta til sengs, og lykkes ved en senere anledning med dette.

 

Han gjorde dette selv om venn#1 likte henne. Etterpå ditcher venn#2 jenta, hun var ikke viktig for ham i utgangspunktet. Det viktige var å bevise at han kunne få damer som venn#1 ikke kunne få? (tror jeg)

 

Det er ikke jenta som er hovedsaken i denne historien, men oppførselen til venn#2. Hva synes dere? Er dette greit å gjøre mot venn#1? Jenta tok jo tross alt valget. Har venn#1 grunn til å være sint på venn#2? Personlig skjønner jeg ikke at venn#1 gidder å tro at venn#2 er vennen hans.

 

Jeg, som kan kalles venn#3, ble veldig provosert av denne hendelsen. Venn#1 har svært lav selvtillit og jeg kan aldri se for meg ham stå opp mot noen venn#2 alene. Jeg ønsker å ta en prat med/støtte venn#1, men jeg vil gjerne ha noen utenforståendes synspunkt på saken først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si rett ut at han er en drittsekk, han venn2. Folk må tåle kvass kritikk, samme om de er venner eller ikke. Virker som folk nå til dags er så konfliktsky at de ikke tør å kritisere hverandre... Pysete vennskap og pysete vennegjenger kaller man det. Om noen gjør noe som er moralsk forkastelig bør vedkommende faen meg få høre det rett fra levra di, og du bør forvente at andre skal gjøre det samme for deg dersom du gjør noe dritt. Det er konstruktivt vennskap, det, framfor de her teite "hvis-du-er-snill-mot-meg-er-jeg-snill-mot-deg" vennskapene hvor man aldri tør å kritisere hverandre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, jeg hadde ikke stått for det. Jeg har sagt ifra når oppførselen til venner ødelegger sjansene med jenter for andre venner i gjengen. Jeg sier ifra når en annen venn tar sine smått rasistiske kommentarer for langt. I vennegjengen så har jeg ingen frykt for å komme konstruktiv kritikk mot oppførselen deres, fordi jeg vet vi er fortsatt venner etterpå. Det samme gjelder meg, fleste av de andre tør å ta opp ting som kanskje plager dem ved meg.

 

Få med deg venn1 og sett venn2 på plass, at gode venner ikke gjør sånt mot hverandre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Guilty as charged, har en kompis som har litt lett for å bli småforelska bare ei dame snakke med han.

Så var det for ei stund si at han traff ei han delte bil med på glattkjøring.

De snakket sammen, utvekslet nummer og avtalte at de måtte gå ut sammen en gang.

Endte opp med vorsj hos meg, hvor hun og ei vennine var invitert blant annet.

Vi satt å drakk, jeg gjorde ingenting for å tiltrekke meg hennes oppmerksomet, pga. jeg viste kompisen hadde interesse for hun.

Slik var egentlig hele kvelden (vorsj, byen, narch) og tilslutt var det leggetid, kompisen min skulle sove på gjesterommet hos meg, og hun ville ikke ta taxi hjem så jeg antok at hun ville dele sang med han.

Den gang ei, viste de til gjesterommet, kompisen min la seg og hun følgte etter meg og la seg i min seng.

 

Hadde dårlig samvittighet for det dagen etterpå, så jeg snakket med kompisen min som var litt skuffet (selvfølgelig).

Endte vel egentlig opp med at han innså at han ble litt småforelska litt vel kjapp og at jeg ikke bevist var ute etter å nappe damer fra han, vi har lagt det hele langt bak oss.

 

Uansett, er litt interessert i å vite hva andre hadde gjort annerledes :-)

Lenke til kommentar

Bros before hoes.

 

Venn#2 visste at dama var viktig for venn#1, men kjører likevel på? Spør du meg er ikke dette noen måte å behandle en venn på, og som en venn av venn#1, bør du støtte ham og ta opp dette med venn#2, evt. få venn#1 til å gjøre det selv. Slå hardt ned på hva han har gjort, og kutt han ut som venn hvis han ikke forstår og aksepterer at han har gjorde noe svært sårbart mot sin egen venn.

 

IT-Henrik: Spør du meg skulle noe gjort noe motstand for å vise respekt for din venn. Du skulle latt henne sove på sofaen.

 

Bare min personlige mening...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen må spille djevelens advokat her..

 

Hvis jenta var med en tur i senga med "venn2" enda hu visste at "venn1" var hypp på noe mer, så sier vel det litt om at hu ikke var interesert i noe annet enn et evt vennskap med "venn1"..

Uansett virker ikke dette som noe dame for "venn1", siden han for meg virker som en som er interesert i noe fast og med høy sansynelighet ville blitt såra ved en seinere anledning.

 

Jeg tror kanskje "venn2" gjorde "venn1" en tjeneste her.. :)

Lenke til kommentar

Sånt oppstår hele tiden. Dessuten damer liker ikke snille gutter med lav selvtillit uansett. Det er ca 3 millioner damer i Norge. Kompisen din burde ikke ha problemer med å finne ny dame. Jenta er no good for Venn #1, og hun hadde ikke hatt sex med han uansett. Venn #2 er badboy. Venn #2 har mange elskerinner. Da har han større sjanse for å ha god sex med andre jenter. Jenter liker menn som er omringet av andre pene jenter.

 

Skal han ha party damer -> nightclub [90% for at de er utro, har veldig god erfaring med disse typer jenter]

 

Skal han ha sjenerte jenter -> bondeland [helst Nord Norge. Disse jentene er veldig søte]

 

Konklusjon: Vrak jenta. Drit i henne og friendzone. Behold venn #3. Ikke hans feil at jenter liker bad boys. Venn #1 burde skaffe en kjæreste og introdusere denne jenta til venn #2. Har venn #2 hatt sex med kjæresten til venn #1 er han ikke verdt å ha som venn. Dump både venn #2 og kjæresten. La venn #3 finne ut om venn #2 har hatt sex med dama til venn #1.

 

Tips: Ikke kjøp, parfyme, øl, middag, og diverse til damene du går på date med. Ikke engang 1 rose for de er garantert ikke verdt det. Ikke bruk penger på damer i det hele tatt, som du møter ute på nattklubbene/barer.

 

Tips: Skal du ut på date med Asiatere som eks: pakistanere og indere. Kjøp gaver. Selv om disse jentene er oppvokst i Norge så har de arvet kulturen fra foreldrene. Det er 99,9% sjanse for disse jentene er jomfru. De er heller ikke party girls, men oppfører seg veldig respektfult mot mannen. Jeg snakker ut fra egen erfaring.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

IT-Henrik: Spør du meg skulle noe gjort noe motstand for å vise respekt for din venn. Du skulle latt henne sove på sofaen.

 

Bare min personlige mening...

Men jeg skal bli cockblocket for en han er "forelsket" i etter å ha truffet hun en gang, og hun ikke hadde noe interesse for ham?

I dette tilfellet vil jeg si at bros before hoes går begge veier.

 

Skal han ha party damer -> nightclub [90% for at de er utro, har veldig god erfaring med disse typer jenter]

 

Skal han ha sjenerte jenter -> bondeland [helst Nord Norge. Disse jentene er veldig søte]

LOL@Generalisering

 

 

Edit: Skal sies at han generelt ikke har problem med å få seg damer, men akkurat for hun var det ikke rette typen :)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Sånt oppstår hele tiden. Dessuten damer liker ikke snille gutter med lav selvtillit uansett. Det er ca 3 millioner damer i Norge. Kompisen din burde ikke ha problemer med å finne ny dame. Jenta er no good for Venn #1, og hun hadde ikke hatt sex med han uansett. Venn #2 er badboy. Venn #2 har mange elskerinner. Da har han større sjanse for å ha god sex med andre jenter. Jenter liker menn som er omringet av andre pene jenter.

 

Skal han ha party damer -> nightclub [90% for at de er utro, har veldig god erfaring med disse typer jenter]

 

Skal han ha sjenerte jenter -> bondeland [helst Nord Norge. Disse jentene er veldig søte]

 

Konklusjon: Vrak jenta. Drit i henne og friendzone. Behold venn #3. Ikke hans feil at jenter liker bad boys. Venn #1 burde skaffe en kjæreste og introdusere denne jenta til venn #2. Har venn #2 hatt sex med kjæresten til venn #1 er han ikke verdt å ha som venn. Dump både venn #2 og kjæresten. La venn #3 finne ut om venn #2 har hatt sex med dama til venn #1.

 

Tips: Ikke kjøp, parfyme, øl, middag, og diverse til damene du går på date med. Ikke engang 1 rose for de er garantert ikke verdt det. Ikke bruk penger på damer i det hele tatt, som du møter ute på nattklubbene/barer.

 

Tips: Skal du ut på date med Asiatere som eks: pakistanere og indere. Kjøp gaver. Selv om disse jentene er oppvokst i Norge så har de arvet kulturen fra foreldrene. Det er 99,9% sjanse for disse jentene er jomfru. De er heller ikke party girls, men oppfører seg veldig respektfult mot mannen. Jeg snakker ut fra egen erfaring.

 

Hvor kom venn#3 fra?

 

Og, wtf?

Endret av Nittutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg skal bli cockblocket for en han er "forelsket" i etter å ha truffet hun en gang, og hun ikke hadde noe interesse for ham?

I dette tilfellet vil jeg si at bros before hoes går begge veier.

Det at de har truffet hverandre bare én gang betyr ikke at hun ikke var viktig for ham. Dess bedre venn du er dess mer cockblocket skal du være, for å si det på den måten.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gjort som venn 2 i denne situasjonen, men som venn 1 ville jeg heller ikke avsluttet et vennskap på grunn av det.

 

Ingen har rett til å reservere seg damer. De er også levende, tenkende vesener og deres meninger og ønsker er i aller høyeste grad relevante i slike situasjoner. Det er så klart kjett at venn 1 sliter med usikkerhet, men det ville sannsynligvis ikke blitt bedre av at dama og venn 2 ikke hadde hoppet til sengs. Dama var tydeligvis interessert i venn 2 og ville ikke nødvendigvis blitt interessert i venn 1 uansett. Hvis han må klandre noen, så bør han klandre dama. Men først av alt bør han forbedre selvtilliten sin uten hjelp av damer som i beste fall kan gi en kortvarig glede. Hvis venn 2 er opptatt av å vise at han er best, er det selvfølgelig arrogant og kan tyde på at han også sliter med usikkerhet, men det gjelder generelt og ikke spesielt for denne situasjonen.

 

Jeg er klar over at jeg har et upopulært syn på saken, men den tankegangen som tar for gitt at et annet menneske automatisk er i noens eierskap under visse omstendigheter, har aldri falt i smak hos meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...