Gå til innhold

Laste ned Windows 7 (har lisens)


Anbefalte innlegg

Jeg har mistet platen med WIndows 7 Ultimate på, men jeg har fortsatt lisens-nøkkelen min. Er det et sted jeg kan laste det ned på en legitim måte?

 

Kan nevne at jeg kun kommer til Windows 8-nedlastning når jeg prøver div. linker på Google som skal gå til Microsoft og W7.

Så hvis noen har en direktelink som virker er det flott!

Endret av Dj_eLmO_InnleggNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viste forøvrig at det var fult lovlig. MS lar deg også aktivere en installasjon som stammer fra en piratkopi så lenge du har en ikke-piratkopiert nøkkel. Det er bare det at jeg er ikke så gira på å installere en piratkopi siden det fort kan være bundlet med malware.

 

Dog er jeg ikke særlig begeistret for at MS har fjernet W7 fra butikken sin så fort. Men skjønner jo at de vil markedsføre W8, men jeg vil la det modne litt før jeg går dit.

 

Takk for hjelpen! :)

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Siden det linkes til, linker videre til Digital River .iso filer som lastes ned direkte fra Digital River, som er de som leverer digitale Windows og Office versjoner til Microsoft. Så .iso filer lastet ned derfor er 100% rene og originale .iso filer direkte fra Microsoft.

 

Er faktisk det eneste stedet som du kunne laste ned digitale kopier om du kjøpte Windows 7 eller Office 2007/2010.

 

Så har du mistet en Win7 eller office plate, men har nøkkelen, er Digital River stedet å skaffe seg en ny kopi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei da, kan brennes både på DVD, legges på minnepenn eller brukes som .iso fil.

Grunnen til at dette fungerer er jo fordi alle Windows 7 versjonene (med unntak av Starter) er 100% like. Det vil si at alt blir installert på pcen uansett hvilken versjon du velger, de tar like mye plass og bruker like mye RAM.

Produktnøkkelen låser opp ekstra funksjonene som finnes i Pro og Ultimate. Men programvaren er installert allerede, eller så må du laste ned filer som trengs som f.eks til XP Mode.

 

Derfor fungerer det altså å bare slette ei.cfg filen fra en hvilken som helst Win7 .iso fil. Du kan også lage en .iso fil fra en hvilken som helst Windows 7 DVD plate, og så bare fjerne ei.cfg filen, så har du alle versjoner der også.

Lenke til kommentar

eller så må du laste ned filer som trengs som f.eks til XP Mode.

 

XP Mode?

Jeg har en gammel mp3-spiller som har klikka. Trenger Windows XP for å kunne kjøre et program som formaterer den og gjør at den virker.

Programmet finnes ikke til Win7, og jeg har ikke XP lengre.

Kan XP Mode hjelpe? Hva er det for noe?

Jeg har prøvd med kompabilitetsmodus uten hell.

Spilleren heter Creative MuVo.

Lenke til kommentar

Akkurat hva jeg letet etter :)

Jeg har en Dell laptop med win7 proffesional, norsk, 32 bit. Men hvilken skal jeg ha da?

Windows 7 Professional x86 SP1 U (media refresh)

eller

Windows 7 Professional N x86 SP1 U (media refresh)

?

 

Bruk denne filen ( http://msft.digitalrivercontent.net/win/X17-24302.iso ). Det er Windows 7 Professional x86 SP1 norsk utgave.

 

N versjonen du nevner er uten Media player, Media Center osv. Er EU versjonen av Win7 der de måtte fjerne Media Player og tilhørende programmer. Så du vil ikke laste ned den.

 

XP Mode?

Jeg har en gammel mp3-spiller som har klikka. Trenger Windows XP for å kunne kjøre et program som formaterer den og gjør at den virker.

Programmet finnes ikke til Win7, og jeg har ikke XP lengre.

Kan XP Mode hjelpe? Hva er det for noe?

Jeg har prøvd med kompabilitetsmodus uten hell.

Spilleren heter Creative MuVo.

 

Søk på XP Mode og du vil finne alt av info. Det var jo liksom det "store" med Windows 7, at du fikk muligheten til å installere XP mode som er en virtuell pc med en gratis XP lisens. (du får ikke noen nøkkel, men XP er aktivert i den virtuelle pcen)

Og ja, det skal funke å kjøre XP mode for å gjøre hva du snakker om. Du skal få tilgang til USB portene der. Har ikke brukt det siden 2010, men det skal funke.

 

PS! Har akkurat samme spiller selv, eller 2 GB versjonen i alle fall. Finner ingen nye som jeg har lyst til å kjøpe for å erstatte den, men skulle hatt litt mer plass...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten:

Jeg søkte på Youtube:

 

http://www.youtube.com/watch?v=14tGp4lkugo

 

I videoen står det at jeg må ha Professional / Enterprise / Ultimate

Jeg har kun Home Premium.

Medfører det at det ikke fungerer med min lisens?

 

FFFFFFFUUUUUUU-

 

 

 

Kan eventuellt låne fatterns PC. Tror den har Professional eller noe sånt, men jeg husker ikke sikkert.

Men han har Celeron-prosessor. Vil det virke, eller blir det ustabilt?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Microtroll krever validering for å kunne laste ned.

Heldigvis sjekket den bare om Windows er genuin, og ikke om jeg virkelig har Premium :-)

Holder på å installere nå.

 

Virtualiseringsprogrammet krevde registrering, men jeg fant brukernavn og passord på bugmenot. :)

 

Takk for hjelpen. Det jeg liker med denne mp3-spilleren er at den er enkel å betjene uten å måtte se på den, for eksempel i bilen eller i lomma. iPod er håpløs til akkurat det.

 

Artig gjensyn med Internet Exploder 6 :sick:

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

VMware player skal være gratis, men det er litt mye styr å opprette en VM bare for å fikse en mp3-spiller, samtidig trenger du Win XP på plate eller *.iso.

Min erfaring er i alle fall at VM funger veldig bra når man har programvare som ikke støtter verken W7 eller 64-bit samtidig som man trenger USB og RS-232.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

VMware player skal være gratis, men det er litt mye styr å opprette en VM bare for å fikse en mp3-spiller, samtidig trenger du Win XP på plate eller *.iso.

Min erfaring er i alle fall at VM funger veldig bra når man har programvare som ikke støtter verken W7 eller 64-bit samtidig som man trenger USB og RS-232.

 

Det er jo derfor XP mode er så genialt. Da trenger du ikke å installere XP, ha noen XP plate osv. Alt kommer ferdig installert i en virtuell pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...