Gå til innhold

I dag kan du lage Windows 8-apper med Microsoft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres interressant ut. Har et par idéer selv til metro apps, og har minimalt med kompetanse til å programere. Men tror idéene mine er ganske omfattende for én n00b, hehe. Men hvor begynner man om man vil lære seg å programere metro apps?

Skrevet

du ser bare baksiden på maskinen og 3 mennesker på bilde, det er MANGE der, deriblant en god fra skolen min :) og neim det er ingen som utvikler apps fra OSX KANSKJE 1, men thats it

Skrevet

Høres interressant ut. Har et par idéer selv til metro apps, og har minimalt med kompetanse til å programere. Men tror idéene mine er ganske omfattende for én n00b, hehe. Men hvor begynner man om man vil lære seg å programere metro apps?

Begynn med grunnleggende forståelse for objektorientert programmering. Mange starter med java, men gitt at du ønsker og komme i gang med metro apps, så kan du hoppe rett på c# og .net, sammen med XAML. Om du går til anskaffelse av en bok eller bruker nettet er en smakssak :) Bøker går ofte mer systematisk til verks.

Microsoft har gratis verktøy for de som ønsker å komme i gang.

Se mer på http://dev.windows.com

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Er det store forandringer som må gjøres i koden for at en app skal også kunne kjøre på WP8? er det kun en kompilerings 'sak' eller må ting skrives om?

Snabelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...