Gå til innhold

Pris på foto oppdrag?


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Hallais..

 

Har fått en forespørsel i fra en kollega av meg, som ønsker at jeg tar konfirmasjons bilder av barnet deres. Dette er mye basert på bildene som jeg har postet på min egen fotoblogg som har blitt postet her på forumet til Akam. Jeg har ikke erfaring med andres barn, kun mine egne. Mine små er vel vanskeligere å «håndtere» enn noen på 13 - 14 år skulle jeg anta. Så det er sikker ikke noe problem.

 

Jeg svarte vedkommende at hvis de var fornøyd med bildene, kunne de betale en slant, falt ikke bildene ikke smak.. ble det gratis! :) Men sett nå at de liker det de får tilbake, hva vil dere si at en «slant» er? De vil få x antall bilder i .jpg format i fullstørrelse og levert på minnepenn eller CD/DVD. Hadde ikke tenkt å levere ut RAW-filene mine. :)

 

EDIT: leifs

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallais..

 

Har fått en forespørsel i fra en kollega av meg, som ønsker at jeg tar konfirmasjons bilder av barnet deres. Dette er mye basert på bildene som jeg har postet på min egen fotoblogg som har blitt postet her på forumet til Akam. Jeg har ikke erfaring med andres barn, kun mine egne. Mine små er vel vanskeligere å «håndtere» enn noen på 13 - 14 år skulle jeg anta. Så det er sikker ikke noe problem.

 

Jeg svarte vedkommende at hvis de var fornøyd med bildene, kunne de betale en slant, falt ikke bildene ikke smak.. ble det gratis! :) Men sett nå at de liker det de får tilbake, hva vil dere si at en «slant» er? De vil få x antall bilder i .jpg format i fullstørrelse og levert på minnepenn eller CD/DVD. Hadde ikke tenkt å levere ut RAW-filene mine. :)

 

EDIT: leifs

 

En slant (vanskelig å definere), men er vel alt fra 100,- til 1000,- og oppover? Dette kommer jo helt an på hvor mange bilder, hvordan de blir levert osv.

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig med saschagabor i at en flaske Cognac, eller helst whiskey, kan være en adekvat kompensasjon HVIS du ser på det som en vennetjeneste. Men siden du snakker om penger regner jeg med at du ser på det som et profesjonelt oppdrag. Da kan du si at du:

- vanligvis tar 375 kroner timen for foto og etterbehandling for et slikt ikke-kommersielt oppdrag

- normalt påregner 2-3 timer for fotografering og 4-5 timer for etterbehandling,

- men at det kan ta mer tid hvis kunden ønsker fotografering på flere lokasjoner eller flere revisjoner av bildene, og at dersom kundens ønsker påkrever leie av spesielt utstyr kommer det i tillegg

- som et alternativ kan du tilby en fast pris på 2850

- prisen inkluderer inntil 10 bilder levert digitalt i jpg-format i høyeste tilgjengelige oppløsning, uten rett til videresalg eller kommersiell bruk

- utskrifter koster 400 for 20x30, 600 for 30x60

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...