Gå til innhold

Julefilmer ?


Hveding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da jeg så The Shining forleden fikk jeg merkelig nok julestemning. Nicholson er til tider morsom for oss som kan le av denslags, og det hele foregår jo langt oppe på fjellet på vinteren. Det blir nok til at jeg introduserer den til familiemedlemmer i jula. The Apartment (1960) handler heller ikke om jul, men foregår delvis i juletiden. I likhet med de fleste julefilmer har den også en tydelig moral, uten at den er pinlig tydelig. Jeg anbefaler den til alle, men spesielt de som tror film eldre enn 1980 er kjedelig og at romantiske komedier er for kvinner.

Lenke til kommentar

Liker veldig godt Home Alone 1 og 2 (blir ikke jul uten dem). Og Mikkes Jul i Andeby er også helt fantastisk og se når jeg våkner opp på julaften. Noen andre forslag til filmer som ligner dette? Helst ikke alt for gamle.

 

Og lurer også på hvorfor folk forbinder Die Hard med jul? Har ikke sett noen av filmene, men er ikke dette rene actionfilmer?

Lenke til kommentar

Og lurer også på hvorfor folk forbinder Die Hard med jul? Har ikke sett noen av filmene, men er ikke dette rene actionfilmer?

 

Det stemmer. Jeg har bare sett den første, men hele filmen foregår på julaften. Musikken har flere dombjeller i seg og rulleteksten går til sangen "Let it Snow". Det er sikkert noe mer, men det er en stund siden jeg har sett filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...