Gå til innhold

Kommunisme og hippe klær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT: Manifestet er på under 100 sider, og det burde ikke ta mer enn max ett par timer å lese det. Det er dessuten veldig pent skrevet og oversatt
Du har det med å kose deg med marx og engels du olsen. 100 sider med max sengekos sier jeg. Da kan jeg skyte inn å anbefale en kjent sak kalt "Bibelen". Mange røverhistorier og underholdende lesing. Like full av bullshit og lureri som manifestet ditt.

 

Nå er jo Marx sine økonomiske analyser høyt respektert selv langt inn på New Yotk børsen. Så å avskrive Marx som bullshit og lureri er bare dumt.

 

Det jeg har lest av bibelen er forsåvidt ganske så interesant ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil kommentere det denne tråden egentlig begynte som.

Jeg leser at mange syntes det er meget trendy å ikle seg klær med gamle sovjet symboler. Olsen blant annet har på seg en fin t-shirt med en hammer og en sigd. Jeg ser ofte på bussen osv. "fjortiser" tapetsert med bilder av stalin, hammer og sigd, kommuniststjerner.

 

Jeg stiller meg da spørsmålet, vet igrunn disse menneskene hva i alle dager de gjør når de ikler seg disse symbolene? Har de i det hele tatt peiling på hva Sovjet har bedrevet med? Folk som har vært gjennom litt mer skolegang enn 8.klasse vet nok hva jeg vil frem til.

 

Sovjet var et knallhardt diktatur hvor meningsmotstandere ble renset vekk, drept og sendt i arbeidsleire i størrelser og omfang som får Auswitch til å blekne i forhold. Det har blitt estimert at 20-40 millioner mennesker har blitt utryddet under sovjetstyret.

 

Dere som gladelig ikler dere symboler for denne forbryterstaten, vet dere i det hele tatt om dette?

 

Skolegang burde vært påkrevd før man fikk ikle seg symboler som millioner har lidd og dødd under.

Lenke til kommentar
Jeg vil kommentere det denne tråden egentlig begynte som.  

Jeg leser at mange syntes det er meget trendy å ikle seg klær med gamle sovjet symboler. Olsen blant annet har på seg en fin t-shirt med en hammer og en sigd. Jeg ser ofte på bussen osv. "fjortiser" tapetsert med bilder av stalin, hammer og sigd, kommuniststjerner.  

 

Jeg stiller meg da spørsmålet, vet igrunn disse menneskene hva i alle dager de gjør når de ikler seg disse symbolene? Har de i det hele tatt peiling på hva Sovjet har bedrevet med? Folk som har vært gjennom litt mer skolegang enn 8.klasse vet nok hva jeg vil frem til.  

 

Sovjet var et knallhardt diktatur hvor meningsmotstandere ble renset vekk, drept og sendt i arbeidsleire i størrelser og omfang som får Auswitch til å blekne i forhold. Det har blitt estimert at 20-40 millioner mennesker har blitt utryddet under sovjetstyret.  

 

Dere som gladelig ikler dere symboler for denne forbryterstaten, vet dere i det hele tatt om dette?  

 

Skolegang burde vært påkrevd før man fikk ikle seg symboler som millioner har lidd og dødd under.

 

Tror neppe baererne av disse symbolene har som mAl A stOtte sovjet. En del av dem er vel heller interessert i A bringe en motsetning til dagens korrupte storkapitalisme

Lenke til kommentar

Patriot: Grunnen til at JEG bærer t-shirts med hammer og sigd, er at jeg synes det er ett bra symbol, og fordi jeg synes revolusjonen i sovjet var en fin ting. Selv om landet gikk heidundas i dass etterpå.

 

Dessuten, så har både Lenin og Stalin skrevet fine ting (selv om de ikke levde etter hva de skrev), som du kan lese omtrent her: http://www.akp.no/hefter/klassikerne.htm

 

Jeg har forsåvidt fremdeles til gode å se noen tapetsert med bilder av Stalin. Lenin, kanskje.

 

Og ja, alle er klar over at Sovjet var ett rasshøl regime som tok livet av 20-40 mill (Jeg tror det er mer, men det får så vær), osv osv osv. Men grunnen til at folk ikler seg gamle sovjet symboler har nok endel med kalde krigen å gjør. Jeg synes at det å gå med sovjetsymboler er likestilt med å ikle seg det USAske flagget. begge land har stått bak enorme mengder drap, og står opp i verdenshistorien som to motsetninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...