Gå til innhold

Hjelp til valg av 2x gamer skjerm 27"


Ktoffer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du hovedsaklig skal spille på skjermene så anbefaler jeg deg å styre unna IPS paneler da det økte input lagget og respons tiden gjør at du blir tregere i spill. (Har selv erfart dette og holder meg nå kun til raske TN paneler.)

 

Samsung SyncMaster S27B350H er en meget god 1080p 60hz TN skjerm, tror ikke det finnes noen skjermer med bedre bildekvalitet til den prisen. Om du er en mer seriøs gamer, så skader det ikke å investere i 120hz monitorer, men dette blir bare nødvendig om du spiller FPS med høy sensitivitet på musen. For de aller fleste så vil 60hz/60fps være nok.

Endret av kidio007
  • Liker 1
Lenke til kommentar

blir det får tregt med foreksempel denne IPS skjermen ? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa fins the noen 120 Hz 27" til under 3000?

 

Om du vil gjøre det så godt som mulig i spill som mw3 og CS, så ville du ha merket en forskjell mellom det IPS panelet og et vanlig TN panel. De fleste TN paneler har input lag godt under 5ms, mens de fleste IPS paneler har 15ms+. Input lag er forsinkelsen fra du gjør noe til det registreres på skjermen. Jeg spiller mye FPS, og merker at IPS panelet mitt på rundt 21ms reagerer litt tregere enn min 2ms gamer TN skjerm.

 

Skal du ha best mulig utgangspunkt i spill, så er det 120hz tn skjermer som er tingen. De er så nærme CRT monitorer som det går an. IPS paneler har veldig nøyaktige farger, og er ypperlige til oppgaver som krever nettopp dette.

 

Når det skal være sagt, så er selvsagt bildekvaliteten på IPS paneler generelt sett bedre enn på TN paneler. Mer elektononikk i PCB boardet går til fargegjengivelse, som går på bekostning av imput lag. Så du må nesten finne ut selv hva som er viktigst for deg: bildekvalitet, eller det å ha 20ms mindre forsinkelse på et raskt TN panel

 

Det fins 27" 120hz TN skjermer fra rundt 3600. Skal du ha en for under 3000kr, så har du de koreanske Catleap Q270 monitorene. Dette er også IPS paneler, men disse sliter ikke i så stor grad med input lag siden de mangler OSD(meny på skjermen der man kan stille lysstyrke, farger osv.) Så skulle jeg anbefalt en gamer 27" IPS skjerm (beste av begge verdener), så måtte det blitt denne.

 

Ellers så anbefaler jeg Asus VG278HE, som da er en 27" 144hz TN skjerm til rundt 3700kr. Ønsker du en 24" 120hz TN monitor, så er BenQ XL2420T et godt valg til rundt 2500kr.

Endret av Thune
  • Liker 1
Lenke til kommentar
blir det får tregt med foreksempel denne IPS skjermen ? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa fins the noen 120 Hz 27" til under 3000?
Om du vil gjøre det så godt som mulig i spill som mw3 og CS, så ville du ha merket en forskjell mellom det IPS panelet og et vanlig TN panel. De fleste TN paneler har input lag godt under 5ms, mens de fleste IPS paneler har 15ms+. Input lag er forsinkelsen fra du gjør noe til det registreres på skjermen. Jeg spiller mye FPS, og merker at IPS panelet mitt på rundt 21ms reagerer litt tregere enn min 2ms gamer TN skjerm. Skal du ha best mulig utgangspunkt i spill, så er det 120hz tn skjermer som er tingen. De er så nærme CRT monitorer som det går an. IPS paneler har veldig nøyaktige farger, og er ypperlige til oppgaver som krever nettopp dette. Når det skal være sagt, så er selvsagt bildekvaliteten på IPS paneler generelt sett bedre enn på TN paneler. Mer elektononikk i PCB boardet går til fargegjengivelse, som går på bekostning av imput lag. Så du må nesten finne ut selv hva som er viktigst for deg: bildekvalitet, eller det å ha 20ms mindre forsinkelse på et raskt TN panel Det fins 27" 120hz TN skjermer fra rundt 3600. Skal du ha en for under 3000kr, så har du de koreanske Catleap Q270 monitorene. Dette er også IPS paneler, men disse sliter ikke i så stor grad med input lag siden de mangler OSD(meny på skjermen der man kan stille lysstyrke, farger osv.) Så skulle jeg anbefalt en gamer 27" IPS skjerm (beste av begge verdener), så måtte det blitt denne. Ellers så anbefaler jeg Asus VG278HE, som da er en 27" 144hz TN skjerm til rundt 3700kr. Ønsker du en 24" 120hz TN monitor, så er BenQ XL2420T et godt valg til rundt 2500kr.
da sier jeg takk og ser saken egentlig som løst :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...