Hienok Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Hei, har akkurat bygget ferdig min egen pc, men det eneste som skjer er at den slår seg på i 2-5 sekunder, før den er av i 2-5 sekunder. Sånn fortsetter det helt til jeg slår av strømmen. Dette er første oppstart så jeg har ikke gjort noe med BIOS eller noe annet. Prøvde også tidligere uten skjermkort, altså kun med skjermkortet til hovedkortet, men samme problem oppstå. Noen som kan hjelpe meg? Maskinvare: Hovedkort: Asus P8Z68-V PRO Prosessor: Intel Core i5 3570K Kjøler: Noctua NH-D14 RAM: Corsair Vengeance DDR3-1600 XMS3 16GB CL9 Skjermkort: Sapphire Radeon HD 7950 3GB Dual fan Strømforsyning: Corsair CX 600W V2 SSD: Corsair Force Series GT 120GB Harddisk: Seagate Barracuda 1 TB F3
Omnithunder Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Sjekk om det er reset-bryteren på kabinettet som har hengt seg opp. Dette kan gjøres ved å fjerne kontakten fra hovedkortet.
Hienok Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Skrevet 24. oktober 2012 Har fjernet den, men nå vil den ikke på i hele tatt..
BmOnline Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Se også etter at du har i alle ledninger. ATX pluggen pluss- fra power til HK. Sjekk også at du har gjort riktig kjølepasta på prosessor. (ikke for lite) At alle avstandspinner er montert på h-kortet. (ingen kortslutninger) At et eventuelt Grafikk kort er installert rett. Sjekk også alle tilkoplinger til HD og til DVD. BmOnline
Hienok Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Skrevet 24. oktober 2012 Kan du prøve å forklare det litt annerledes? Har dårlig med kunnskap om komponentene og forkortelser osv. Men tror atx pluggen er kobla riktig, samt at kjølepastaen. Skjermkort er installert riktig regner jeg med, da jeg bare dytta den nedi slotten og satt inn kablene fra strømforsyningen. Samme gjelder HD og SSD, DVD er ikke i bruk
Hienok Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Skrevet 24. oktober 2012 Satte reset knappen tilbake, og nå vil den ikke skru seg på engang...
BmOnline Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Satte reset knappen tilbake, og nå vil den ikke skru seg på engang... Nå kan du sjekke om ATX pluggen er lang eller om den er to-delt fra strømforsyningen? Pleier å være todelt. Så se etter om at alle pinnene på HK er i bruk? Hvis ikke alle er i bruk på powerkontakten, så skal det settes en til på enden med tre pinner tror jeg- som er i en kontakt. Noen strømforsyninger har et slikt oppsett. Det er orange, røde og sorte kabler som går til atx koplingen. Hvis de er todelt, så kan det være et "knippe" med rødt, tror jeg som også skal inn. Men i hovedsak kan denne altså være todelt- så sjekk om det er en lang som kopler alle på en gang? BmOnline ps: Ved montering må du huske på at avstandshylser under Hovedkort er satt på plass på de stedene som anvist. Hvis ikke dette er gjort, så kan det føre til at hovedkortet kommer borti sjassi og kortslutter. BmOnline
dopus Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Sjekk at ingen av avstandsstykkene som skrus i kabinettet ikke tar borti feil plasser på hovedkortet...at det ikke står en stud midt under hovedkortet der det ikke er skruer og jorder hovedkortet på feilplasser...har gjort den tabben selv før i tiden og da starter viftene i maskinen men skjermen forblir svarf og maskinen skrur seg av etter noen sekunder.
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 har du oppdatert bios? du har en z77 prosessor på et z68 hovedkort
Hienok Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Skrevet 24. oktober 2012 Ser ut som det er et slags todelt opplegg på strømforsyningen, men det er en lang, tykk en til strømmen på HK og den passer perfekt. Har også en kompis med samme HK og han gjorde akkurat det samme. Har satt på alle avstandshylsene utenom 2 stk tror jeg
Hienok Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Skrevet 24. oktober 2012 Hvordan får jeg oppdatert BIOS når jeg ikke får pcen på i lengre enn 4-5 sek?
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) man får vel oppdatert bios med å laste inn bios filen på en usb pinne, stappe den inn i pcen og trykke på "bios flashback" på hovedkortet tror jeg. jeg er ukjent på det hovedkortet du har, men hør med noen andre om hvordan man gjør det Endret 24. oktober 2012 av Kabom
Sigurd2 Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Dersom det er biosen som ikke støtter Ivy bridge, må du nesten låne en sandy bridge prosessor for å kunne oppdatere. Men at feilen ser ut til å endre/ forverre seg, tyder vel på det er noe annet enn bios som galt.
Hienok Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Skrevet 24. oktober 2012 Skjønner ikke hvordan jeg kan gå inn i bios uten at pcen er på i det hele tatt Har prøvd å starte pcen flere ganger nå, uten hell. Det eneste jeg har lagt merke til er at det er en ekstrem lav lyd "suse" lyd fra strømforsyningen når den slås på( vet ikke om det er meningen, men) og at på hovedkortet så lyser både power og resetknappen
moby_duck Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 Prøv elimineringsmetoden. Ser ut som at det kan være noe med RAM som kanskje er montert feil vei (ja, det er mulig. Har gjort det selv ) eller i feil port. Ta ut alt fra PC-en bortsett fra hovedkort, PSU, 1 RAM-brikke, CPU og CPU-kjøler. Se om du får den på da. Sjekk manualen til hovedkortet for hvilken av de 4 du skal sette RAM-brikken i. Om alt fungerer nå, setter du inn del én etter én.
Hienok Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Skrevet 24. oktober 2012 Det fungerte heller ikke, ikke noe forskjell fra forrige forsøk
Snytefant Skrevet 24. oktober 2012 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Ta ut delene av kabinettet å prøv å starte det utenfor kabinettet. Da kan vi lettest utelukke en evt. kortslutning mot hovedkort. Endret 24. oktober 2012 av Snytefant
diosyris Skrevet 25. oktober 2012 Skrevet 25. oktober 2012 ?.....og du har koblet på BEGGE strømkontaktene.?
Hienok Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 Ser ut som jeg må oppdatere biosen til cpu'en, noen anelse på hvordan jeg gjør det?(mtp at pcen ikke vil på)
diosyris Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Spør igjen, har du koblet på alle strømkontaktene?? Du skal i tillegg til den du nevner koble på en 4 pin atx 12v. Uten denne vil ikke kortet få nok strøm og medfører typiske problemer som du nevner. Bios vil du ikke kunne få oppdatert uten at maskina fungerer. Det er dessuten svært risikabelt å tukle med biosoppdateringer med en ustabil pc da dette i verste fall kan føre til et chrash mitt i oppdateringa og du står igjen med ubrukelig hovedkort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå