Gå til innhold

Gaming PC til 20 lapper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser bra ut, det :) Men er du sikker på at du vil gå for referansekortversjonen av GTX 680? Når du først skal bruke så mye på PC, så er det greit å investere i et kort med ordentlig kjøling.

 

Godt poeng, men er også ute etter lite støy. Noen forslag til alternativt kort?

Lenke til kommentar

Her er den samme listen din, bare med noen små endringer som gjøre oppsettet litt bedre =)

 

*Som han over sier, trenger du ikke 240Gb+ SSD, men greit om du har MASSE spill du skal ha på den disken. Og holder MASSEVIS med 8GB ram.* Også hadde jeg pesonlig droppet H100 og faktisk kjørt en luftkjøler, bruker personlig NZXT Havik 140 som kjøler like bra som H100 :p

 

Ser dette greit ut Nattaz?

http://prisguide.har...no/liste/135796

 

*EDIT*

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar

H100 bråker mye. Anbefaler Noctua NH-D14.

NZXT Havik 140 er mindre, yter samme som D14 og er mye finere =)) Har hatt begge selv, bruker NZXT sin nå på hoved systemet, D14 i server som står vekkgjemt :p

 

*Edit* Og hva synes du om endringene jeg gjorde med nattaz liste mr.Duck? =)

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar

Har endret litsten litt nå.

Når det gjelder kjøleløsningen på cpu, så tar luftkjøling litt mye plass i kabinettet. Ønsket egetntlig Mist LL 2x140 Deluxe, men finner det ikke noe sted desverre :(

 

Skjermkortet må ikke ta mere en 2 slots, vil ha "muligheten" for 3 stk.

 

Systemet skal være "litt" overdimensjonert. Ønsker å unngå å bytte ut elementer i nærmeste fremtid.

 

hcnielsen: Takk for forslag :) Men hovedkortet blir for lite, skjermkortet for stort og rammen er 2 kanals tror jeg mot 4 på den som er i listen min.

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ikke så mye forskjell mellom de to listene... Bra med et sjermkort med ordentlig kjøling i hvert fall. Hovedkort, SSD og RAM er det ingen nevneferdig forskjell på, bortsett fra merket selvfølgelig. Den CPU-kjøleren har jeg aldri hørt om, for å være ærlig. Men den fungerer sikkert helt greit, den :)

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ikke så mye forskjell mellom de to listene... Bra med et sjermkort med ordentlig kjøling i hvert fall. Hovedkort, SSD og RAM er det ingen nevneferdig forskjell på, bortsett fra merket selvfølgelig. Den CPU-kjøleren har jeg aldri hørt om, for å være ærlig. Men den fungerer sikkert helt greit, den :)

 

http://www.hardware.no/artikler/mist_ll_2x140_deluxe/76159

Lenke til kommentar

Har endret litsten litt nå.

Når det gjelder kjøleløsningen på cpu, så tar luftkjøling litt mye plass i kabinettet. Ønsket egetntlig Mist LL 2x140 Deluxe, men finner det ikke noe sted desverre :(

 

Skjermkortet må ikke ta mere en 2 slots, vil ha "muligheten" for 3 stk.

 

Systemet skal være "litt" overdimensjonert. Ønsker å unngå å bytte ut elementer i nærmeste fremtid.

 

hcnielsen: Takk for forslag :) Men hovedkortet blir for lite, skjermkortet for stort og rammen er 2 kanals tror jeg mot 4 på den som er i listen min.

 

Ser du valgte 2 Gigabyte 680 windforce = 7502kr

Da tar du heller ett GTX 690 til 7180kr sparer deg penger, så kjører du quad den tid det trengs :p Penger spart ;)

 

https://prisguiden.no/produkt/asus-geforce-gtx-690-4gb-158190

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar

Har endret litsten litt nå.

Når det gjelder kjøleløsningen på cpu, så tar luftkjøling litt mye plass i kabinettet. Ønsket egetntlig Mist LL 2x140 Deluxe, men finner det ikke noe sted desverre :(

 

Skjermkortet må ikke ta mere en 2 slots, vil ha "muligheten" for 3 stk.

 

Systemet skal være "litt" overdimensjonert. Ønsker å unngå å bytte ut elementer i nærmeste fremtid.

 

hcnielsen: Takk for forslag :) Men hovedkortet blir for lite, skjermkortet for stort og rammen er 2 kanals tror jeg mot 4 på den som er i listen min.

 

Ser du valgte 2 Gigabyte 680 windforce = 7502kr

Da tar du heller ett GTX 690 til 7180kr sparer deg penger, så kjører du quad den tid det trengs :p Penger spart ;)

 

http://prisguide.har...-690-4gb-158190

 

Nei, det ville jeg ikke ha anbefalt. Synes 2x 680 er et bedre valg enn 1x 690. 690 er et overpriset kort for folk som har så mye penger at de kjøper det dyreste fordi det er det dyreste.

Lenke til kommentar

Har endret litsten litt nå.

Når det gjelder kjøleløsningen på cpu, så tar luftkjøling litt mye plass i kabinettet. Ønsket egetntlig Mist LL 2x140 Deluxe, men finner det ikke noe sted desverre :(

 

Skjermkortet må ikke ta mere en 2 slots, vil ha "muligheten" for 3 stk.

 

Systemet skal være "litt" overdimensjonert. Ønsker å unngå å bytte ut elementer i nærmeste fremtid.

 

hcnielsen: Takk for forslag :) Men hovedkortet blir for lite, skjermkortet for stort og rammen er 2 kanals tror jeg mot 4 på den som er i listen min.

 

Ser du valgte 2 Gigabyte 680 windforce = 7502kr

Da tar du heller ett GTX 690 til 7180kr sparer deg penger, så kjører du quad den tid det trengs :p Penger spart ;)

 

http://prisguide.har...-690-4gb-158190

 

Nei, det ville jeg ikke ha anbefalt. Synes 2x 680 er et bedre valg enn 1x 690. 690 er et overpriset kort for folk som har så mye penger at de kjøper det dyreste fordi det er det dyreste.

 

Det er jo faktisk to 680 som er nedklokket på core, er ikke noe stress og klokke den opp. Du sparer jo penger. Og får samme ytelsen. Men så er jo det opp til Nattaz. Kjølingen på 690 er også mye bedre enn iallefal gigabyte sin windforce 3. som er den av multivifte kjølerene som skal støye mest også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...