Gå til innhold

[Løst] Oppgradere Laptop fra HDD til SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på det er så vannskelig på 15-16" laptop, har selv ikke prøvd denne modellen, men er størst sansynlig bare et plastlokk og 4 skruer så tviler på det er veldig vannskelig. Men ikke alltid er AHCI aktivert i bios dermed virker ikke trim med SSD, for recovery partisjon. Så i verstefall må du kjøpe windows lisens om du ikke har DVD recovery plate.

 

Ut i fra Toshiba Satellite A500D A550D L500D L550D ATI HD4570 512MB K000078110 LS-5001P virker det ut som du kan bytte skjermkort også, ikke verst.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tviler på det er så vannskelig på 15-16" laptop, har selv ikke prøvd denne modellen, men er størst sansynlig bare et plastlokk og 4 skruer så tviler på det er veldig vannskelig. Men ikke alltid er AHCI aktivert i bios dermed virker ikke trim med SSD, for recovery partisjon. Så i verstefall må du kjøpe windows lisens om du ikke har DVD recovery plate.

 

Ut i fra Toshiba Satellite A500D A550D L500D L550D ATI HD4570 512MB K000078110 LS-5001P virker det ut som du kan bytte skjermkort også, ikke verst.

 

Tror ikke det er særlig vanskelig, men er skeptisk til batterilevetiden, denne er på under 1t nå,(den er tross alt 2-3 år gammel nå ;) gammel traver) men resten er egentlig helt ok, brukes ikke til spilling, og kommer til å bytte den ut med en annen iløpet av neste år. Er det mulig å få tak i kraftigere batteri til slike? finner ikke noe norsk iallefall.

Lenke til kommentar

http://altitec.no/batteri-toshiba-10-8-11-1v-9-2ah-99wh-9-celler-pa3534u-1brs-kompatibelt.html?modell=Toshiba_Satellite_A500D

 

Hvor lenge batteriet der vil vare vil jeg ikke garantere, Skjermkortet og prosessoren trekker nok litt mye strøm sammenlignet med ytelsen, det burde hjelpe litt med SSD disk men så er det instillinger med strømbesparing også viktig.

 

Sist jeg handlet på altitec tok det 3-4 måneder for å få et batteri direkte fra kina pluss jeg fikk feil batteri så ville anbefalt å heller se etter noe nærmere der du bor hvis du bor langt unna, fikk heldigvis refudert frakten begge veier men det var ikke noe gøy å vente så lenge.

Lenke til kommentar

Desto mer jeg finner ut av denne oppgraderingen, desto mer tenker jeg at den kanskje bare må dø hen, batterilevetiden på disse var aldri bra (har 2) og egner seg ikke til skole, blir nok bare å tyne lommeboka tenker jeg :D (hvis noen er interessert var det bare 2 skruer på HDD, og det så ut som det skulle være å bare ploppe nedi en 2,5" SSD!)

 

Takker så mye for svar LMH1!

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...