Gå til innhold

EA-66N Tilnærmet 0 i hastighet i lokal filoverføring

Taxman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en ea-66n for å kunne få mediasenteret mitt av 2.4ghz bandet og opp på 5ghz pga mange 2.4 nettverk i nabolaget førte til hakking ved 1080 streaming.

Jeg har en filserver, som kjører win 7 (jada, men jeg hadde en lisens).

Settingen er altså Win7 filserver -> Black Knight (rt-66) ->ea66n -> Mediapc (win 7).

Setter opp adapteret, maks signalstyrke og alt virker greit. Tester www.speedtest.net og makser linjen min (30/5).

Prøver å overføre fil fra filserver for å se hastighet - 60-70kb (ja, kb).. Selv om jeg 3 sekunder før fikk mye større hastighet på nettet. Så her er det noe "gale" med filoverføring i lokalnettet.

Googlet det, og så minst 1 annen person med samme problem, men ingen løsning.

Noen med gode forslag ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du testet internetthastigheten på filserveren? Kanskje du har noe dårlig kabling på den som ødelegger farten.

Eventuelt har jeg opplevd det samme med noen ustabile Zyxel-switcher. Etter en tid blir nettet tregt (30-40 kB/s), men etter en power-cycling av switchene er jeg tilbake på full fart (GbE). Bruker du noen switcher i tillegg til Asus-ruteren?

Skrevet

IEndrebjo - ngen problem med filserveren - wifi bridgen jeg har i dag på 2.4ghz nettet drar 11MB, men har enkelte dupper som gjør at det oppstår hakking noen ganger i de største filmene, og det vil jeg ikke ha.

Skrotnes - det var den jeg referete til når jeg sa jeg hadde googlet - jeg har opprettet bruker der og spurt han som hadde identisk problem om han fant en løsning.

Foreløpig så har jeg en "verdiløs" boks :-(

Men takker uansett for innspillene. Håper at flere ser tråden etterhvert som folk begynner å handle denne boksen etter den glødende omtalen diverse norske medier har gitt den.

Skrevet

Det har du jammen rett i - jeg skummet og så at det gjald en NAS så jeg tolket firmware nedgraderingen til å gjelde nas'et.

Surt å måtte gå tilbake i firmware på ruter, men det må prøves i kveld eller i løpet av helga. Takker..

• Liker 1
Skrevet

Hmm - jækla rart dette her.

Når jeg plugger AP i laptoppen, får jeg maks fart, så overføringen mellom router og ap kan når den vil.

Når jeg plugger i mediapc - 70kb.. Plugger jeg gamle routeren (tp-link) i mediacenteret får jeg full fart.

Så det er ett eller annet med AP og windows 7 som gjør at det hele cap'es på 70Kb med bruk av Asus'en. Det rare er jo at ingenting cap'es når jeg bruker tp-linken.

Har lagt inn spørsmål på Asus sitt forum samt smallnet - men ingenting så langt.

Det viste seg at jeg hadde .112 firmware i Ruteren, så jeg tok en omvendt en og oppdaterte - men det hjalp heller ikke, så løsningen som fungerte for han fyren på smallnet fungerer desverre ikke for meg.

Noen andre her som har ea-66n som faktisk har klart å få til en fungerende bro mellom denne og en 66u ruter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...