Gå til innhold

Skal jeg gå for GTX 660Ti? Trenger tips!


Anbefalte innlegg

Har just kjøpt PC fra komplett, men prosessor og skjermkort kan jeg ikke bestille før til Onsdag, når jeg får lønn!

 

Så er jeg litt i tvil om hvilket skjermkort jeg skal kjøpe.

 

PCen:

ASUS P8Z77-V, Socket-1155 hovedkort

Corsair AX 750W PSU

16 gb ram.

SSD HD og en vanlig!

Intel® Core i5-3570K ( den skal og bestilles på onsdag så tips der er og fint)

Men tror den prosessoren skal være bra...

 

Så lurer jeg på om jeg skal kjøpe ZOTAC GeForce GTX 660Ti 2GB AMP

De som ikke er Ti koster jo nesten 1000 kr mindre... Er Ti kortet verd det?

Er det så mye bedre?

 

Noen tips?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Har just kjøpt PC fra komplett, men prosessor og skjermkort kan jeg ikke bestille før til Onsdag, når jeg får lønn!

 

Så er jeg litt i tvil om hvilket skjermkort jeg skal kjøpe.

 

PCen:

ASUS P8Z77-V, Socket-1155 hovedkort

Corsair AX 750W PSU

16 gb ram.

SSD HD og en vanlig!

Intel® Core i5-3570K ( den skal og bestilles på onsdag så tips der er og fint)

Men tror den prosessoren skal være bra...

 

Så lurer jeg på om jeg skal kjøpe ZOTAC GeForce GTX 660Ti 2GB AMP

De som ikke er Ti koster jo nesten 1000 kr mindre... Er Ti kortet verd det?

Er det så mye bedre?

 

Noen tips?

 

Takk for svar!

 

Prosessor: bare gå for i5 3570k, ingen diskusjon der.

 

Når det gjelder grafikkort så må du vel kanskje spørre deg selv om hva DU trenger. Er jo bare å google slikt: https://www.google.n...chrome&ie=UTF-8

Endret av PingPangbv
Lenke til kommentar

 

Oi oi... der har de tilbud på modellen over. Bra du så det!

Hvor lenge varer det tilbudet?

Ut helga tipper jeg

 

Jeg prøver å sammelikne de to kortene... altso Zotac 660 ti AMP og Zotac 670

De koster nå det samme siden 670en er på tilbud, men hva er forskjellen på de to?

Jeg prøver å se på kjerneklokke MHz osv... dette kan jeg lite om, men kan noen i forklare forskjellen på de to så jeg forstår det? :p

 

Takk

Lenke til kommentar

EDIT:

 

Som jeg ser:

660 ti har kjenreklokke på 1033 MHz og boost på 1111 MHz

670 har kjerneklokke på 915MHz og boost 980MHz

 

Er ikke 660ti bedre da?

 

Som sagt jeg har IKKE peiling så kan noen forklare hvorfor 670 er bedre (om det er det)

GTX 670 har 33% videre minnebuss og 33% flere ROPs, dette gjør at GTX 670 yter omtrent 20% bedre enn 660 Ti når du aktiverer 4xMSAA og opp til 33% bedre når 8xMSAA aktiveres. Når du betaler såpass mye burde det egentlig bare mangle at kortet taklet MSAA skikkelig, det gjør dessverre ikke 660 Ti.

 

Det 7950-kortet jeg linket til er omlag 7-8% svakere enn et typisk GTX 670, men prisen er jo også 10% lavere ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for bra svar!

Hvilket syns du jeg burde gå for?

 

Håper å kjøpe ett til i fremtiden for så å kjøre SLI/Crossfire.

 

Av en rar grunn ser jeg kun på Nvidia. Er Radeon like bra?

Jeg syns du burde gå for GTX 670 eller 7950, avhengig av om du finner et 670 på tilbud når du bestiller og hvor viktig det er for deg å ha PhysX.

 

Radeon-kort er i det store og hele like bra som Geforce-kort ja. Sånn før dette blir enda en krangel om hvilket valg som er overlegent er det fordeler og ulemper med begge sidene for øyeblikket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser det tilbudet varer en stund så da blir det nok bestilling av 670 til onsdag.

 

En ting til jeg lurer på.

Tenker jo med tiden og kanskje kjøpe ett til for å kjøre SLI.

Men hvordan blir det å skaffe et slikt kort i fremtiden. La oss si om 6 til 12 mnd, selges det enda da?

Kan men fortsatt få tak i det? For man må vel ha to like kort for å kjøre SLI?

 

Takk

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å skaffe et til kort om en stund, nei. Da er nok prisen også satt ned en del mtp. at både AMD og Nvidia sannsynligvis kommer med ny generasjon innen den tid. Og ja, du trenger like kort for å kjøre SLI.

 

Kan vel egentlig referere til Arni sin skjermkort-guide hvis det er noe mer du lurer om SLI: http://www.diskusjon...owtopic=1351386

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Hvis du kjøper et GTX670 nå så du ha et GTX670 til for å kunne bruke SLI.

 

Kjøper du et Radeon 79xx kan du sette kortet i Crossfire med et hvilket som helst 79xx-kort, men ikke et Radeon 78xx, for eksempel.

 

Og BTW: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760600

 

Da får du strengt tatt ikke mer ytelse for pengene.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å skaffe et til kort om en stund, nei. Da er nok prisen også satt ned en del mtp. at både AMD og Nvidia sannsynligvis kommer med ny generasjon innen den tid. Og ja, du trenger like kort for å kjøre SLI.

 

Kan vel egentlig referere til Arni sin skjermkort-guide hvis det er noe mer du lurer om SLI: http://www.diskusjon...owtopic=1351386

 

Ja, tenke jo egentlig det, at man må ha 2 like kort.

Men når den nye generasjonen skjermkort kommer ut, slutter de ikke å produsere den gammle da?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å skaffe et til kort om en stund, nei. Da er nok prisen også satt ned en del mtp. at både AMD og Nvidia sannsynligvis kommer med ny generasjon innen den tid. Og ja, du trenger like kort for å kjøre SLI.

 

Kan vel egentlig referere til Arni sin skjermkort-guide hvis det er noe mer du lurer om SLI: http://www.diskusjon...owtopic=1351386

 

Ja, tenke jo egentlig det, at man må ha 2 like kort.

Men når den nye generasjonen skjermkort kommer ut, slutter de ikke å produsere den gammle da?

 

Takk for svar :)

Jo, så ikke regn med å kunne oppgradere til SLI om et år om du ikke ønsker å tråle bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å skaffe et til kort om en stund, nei. Da er nok prisen også satt ned en del mtp. at både AMD og Nvidia sannsynligvis kommer med ny generasjon innen den tid. Og ja, du trenger like kort for å kjøre SLI.

 

Kan vel egentlig referere til Arni sin skjermkort-guide hvis det er noe mer du lurer om SLI: http://www.diskusjon...owtopic=1351386

 

Ja, tenke jo egentlig det, at man må ha 2 like kort.

Men når den nye generasjonen skjermkort kommer ut, slutter de ikke å produsere den gammle da?

 

Takk for svar :)

Jo, så ikke regn med å kunne oppgradere til SLI om et år om du ikke ønsker å tråle bruktmarkedet.

 

Jaja... Får se når den tid kommer. Ett 670 kort burde holde for mitt bruk med det første.

Og er det ute av produsksjon når jeg trenger ett til kan jeg like godt kjøpe neste generasjonskortet

 

Resten av PCen er jo god nok

 

Takk for mange gode svar!

Lenke til kommentar

Bare sånn til opplysning: etter den siste driveroppdateringen (+7-8% gjennomsnittlig) til Radeon-kortene er det ærlig talt ikke mange salgsargumenter for Geforce-linja lenger, det er ikke lenger store sprik i ytelse utenom de som favoriserer Radeon-kortene grundig, så med mindre du vurderer 3DVision eller skal spille Borderlands 2 hadde jeg gått for Radeon-kort nå.

 

EDIT:

Sånn for å klarere kom driveroppdateringen ut i dag, og var mildt sagt uventet.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Bare sånn til opplysning: etter den siste driveroppdateringen (+7-8% gjennomsnittlig) til Radeon-kortene er det ærlig talt ikke mange salgsargumenter for Geforce-linja lenger, det er ikke lenger store sprik i ytelse utenom de som favoriserer Radeon-kortene grundig, så med mindre du vurderer 3DVision eller skal spille Borderlands 2 hadde jeg gått for Radeon-kort nå.

 

EDIT:

Sånn for å klarere kom driveroppdateringen ut i dag, og var mildt sagt uventet.

 

Virkelig? Min Catalyst Control Center har ikke sagt noe om noen driveroppdateringer, og ser ikke noe på AMD sine nettsider heller.

Lenke til kommentar

Bare sånn til opplysning: etter den siste driveroppdateringen (+7-8% gjennomsnittlig) til Radeon-kortene er det ærlig talt ikke mange salgsargumenter for Geforce-linja lenger, det er ikke lenger store sprik i ytelse utenom de som favoriserer Radeon-kortene grundig, så med mindre du vurderer 3DVision eller skal spille Borderlands 2 hadde jeg gått for Radeon-kort nå.

 

EDIT:

Sånn for å klarere kom driveroppdateringen ut i dag, og var mildt sagt uventet.

 

Virkelig? Min Catalyst Control Center har ikke sagt noe om noen driveroppdateringer, og ser ikke noe på AMD sine nettsider heller.

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Catalyst_12.11_Performance/

Den ble tilbaketrukket fordi de fant noen bugs, men det er helt klart at den kommer veldig snart nå.

Stort sett er det forbedringer i 5-10% for mange spill, men BF3 og et par mindre spill har gått opp 20-30%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...