Gå til innhold

Oppgraderingspakke I7 / Nybygg.


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Snuser litt på en slags oppgraderingspakke til mitt system.

Dvs jeg trenger Skjermkort minne hovedkort og cpu.

 

Det jeg har plukket fram til nå er følgene..

 

 

ASUS RAMPAGE IV EXTREME S-2011

X79 EATX 4xPCI-E Audio GbLAN Wifi SLI/CF

 

 

Corsair XMS3 8 GB DDR3 2000MHz CL9

 

 

 

ASUS Radeon HD 7950 3GB GDDR5

PCI-Ex 3.0 "DirectCU II TOP" 2xDP HDMI

 

 

Intel Core i7 3820 prosessor S-2011

3.6GHz, 10MB, BOXED NB uten kjøler

 

jeg har masse lagringsplass og en ssd ( som kom denne uken..) som jeg skal bruke så jeg trenger ikke hardisk plass ( ennå)..

 

er det noen konstruktive innvendiger ?

 

ps: jeg ønsker ikke starte noen Amd / intel sak her.. jeg vil bare ha deres meninger om det opsettet.. og evt forandringer som kan bidra til og øke ytelsen fesk et skjerkort som koster 100 lapp extra som er bedre.. evt tester.

 

Mvh håkon :)

Endret av haakkern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig foretrekker jeg Gainward sine skjermkort, har selv Gainward gtx670. driver bf3 på ultra uten lagg storfornøyd me det korte! :) skal du gå for amd skjermkort eller vil du ha nvida ? :)

 

tja det var det da.. var en kompis som anbefalte med ti 660 ? hatt et par gainward kort oppover med åra men er litt Radon fan.. den skal brukes litt til spilling.. men mest til div.

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg Gainward sine skjermkort, har selv Gainward gtx670. driver bf3 på ultra uten lagg storfornøyd me det korte! :) skal du gå for amd skjermkort eller vil du ha nvida ? :)

 

tja det var det da.. var en kompis som anbefalte med ti 660 ? hatt et par gainward kort oppover med åra men er litt Radon fan.. den skal brukes litt til spilling.. men mest til div.

 

:) godt kort det! :)EVGA GeForce GTX 660 SuperClocked

 

Noen tester av diverse kort. Tester

 

XFX sitt 7970

XFX Radeon HD 7970 Black edition

 

hva skal du game ?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva du skal bruke den til. Er det gaming er det bortkastet å gå for s-2011. 2000MHz RAM gir deg i praksis ingen bedre ytelse enn 1600, så der kan du også spare penger.

 

Pengene du sparer på RAM og socket 1155 bruker du på et bedre skjermkort.

Endret av phlake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg Gainward sine skjermkort, har selv Gainward gtx670. driver bf3 på ultra uten lagg storfornøyd me det korte! :) skal du gå for amd skjermkort eller vil du ha nvida ? :)

 

tja det var det da.. var en kompis som anbefalte med ti 660 ? hatt et par gainward kort oppover med åra men er litt Radon fan.. den skal brukes litt til spilling.. men mest til div.

GTX 660 Ti er litt bedre så lenge man ikke bruker AA i spill og ser vekk ifra enkelte nyere spill.

HD 7950 gjør det bedre når 4xMSAA aktiveres.

 

Valget burde være enkelt når du ser på såpass dyre kort.

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg Gainward sine skjermkort, har selv Gainward gtx670. driver bf3 på ultra uten lagg storfornøyd me det korte! :) skal du gå for amd skjermkort eller vil du ha nvida ? :)

 

tja det var det da.. var en kompis som anbefalte med ti 660 ? hatt et par gainward kort oppover med åra men er litt Radon fan.. den skal brukes litt til spilling.. men mest til div.

GTX 660 Ti er litt bedre så lenge man ikke bruker AA i spill og ser vekk ifra enkelte nyere spill.

HD 7950 gjør det bedre når 4xMSAA aktiveres.

 

Valget burde være enkelt når du ser på såpass dyre kort.

 

ok takker for svar.. ser ut som det går stortsett opp i vinninga.. blir bare og bestemme seg da.. egetlig.

 

phlake: jeg tenker litt frammover.. derav socet 2011

Endret av haakkern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående AMD / Intel så er det en grei sak, Intel har de beste prosessorene for tiden, det er ikke så mye mer til det. AMD har noen spennende valg i budsjett klassen, og noen med veldig mange kjerner, men utover det er det ikke mange grunner til å velge de, dessverre.

 

Angående hovedkort og prosessor du har valgt: Det er absolut solide saker du har funnet frem, men om bruksområdet ditt er feks spill, så kaster du rett og slett vekk 3000 kr sammenlignet med feks i5 med HK. Bare hovedkortet du har valgt koster 3000kr, og hovedkort gir svært sjeldent noe særlig igjen for pengene i form av ytelse.

 

I de fleste rigger med i5/ lignende AMD, er det skjermkortet som blir flaskehalsen, ikke prosessor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående AMD / Intel så er det en grei sak, Intel har de beste prosessorene for tiden, det er ikke så mye mer til det. AMD har noen spennende valg i budsjett klassen, og noen med veldig mange kjerner, men utover det er det ikke mange grunner til å velge de, dessverre.

 

Angående hovedkort og prosessor du har valgt: Det er absolut solide saker du har funnet frem, men om bruksområdet ditt er feks spill, så kaster du rett og slett vekk 3000 kr sammenlignet med feks i5 med HK. Bare hovedkortet du har valgt koster 3000kr, og hovedkort gir svært sjeldent noe særlig igjen for pengene i form av ytelse.

 

I de fleste rigger med i5/ lignende AMD, er det skjermkortet som blir flaskehalsen, ikke prosessor.

Forstår tanken din men jeg ønsker og tenke litt frammover med oppgaderingsmuligheter osv.. alså jeg legger heller pengene i et godt hovedkort enn noe drit som ryker.. derfor har jeg brukt mye penger på det og ønsker og sitte fast ved det.. er vel bare og bestemme meg.. blir litt spilling men jeg spiller ikke på langt nær så mye som før.. og storsett gamle spill jeg har fra før av;)
Lenke til kommentar

Ikke tro at det å legge 3000 kr i et hovedkort er en sikker investering. Hovedkortet til 1000 kr er ikke laget for å leve i 1,5 år og ta natta. Du har USB 3.0, SLI/CFX støtte etc, vet ikke helt hva mer du er på utkikk etter?

 

Det er ditt valg, men spør du meg... så kan du heller røyke opp et par tusen kroner enn å legge det i socket 2011. Da får du iallfall en viss rus ut av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke tro at det å legge 3000 kr i et hovedkort er en sikker investering. Hovedkortet til 1000 kr er ikke laget for å leve i 1,5 år og ta natta. Du har USB 3.0, SLI/CFX støtte etc, vet ikke helt hva mer du er på utkikk etter?

 

Det er ditt valg, men spør du meg... så kan du heller røyke opp et par tusen kroner enn å legge det i socket 2011. Da får du iallfall en viss rus ut av det.

ja rusen er viktig!! hehe okki skal tenke litt på det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...