Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i en jente på skolen min! Hjelp?


Anbefalte innlegg

Jeg går i 2.-klasse på Videregående, denne jenta går i 1.-klasse.

Hun er en av de pene jentene, som ikke vet selv hvor pen hun er, tror jeg.

Jeg har snakket med henne to ganger.

Målet mitt er å bygge såpass mye spenning og ''Attraction'', at HUN legger til MEG på Facebook.

 

Noen grunnleggende råd dere har?

 

Vil ha andre råd enn: ''Snakk med henne.''

 

Vil vite HVORDAN jeg gjør det riktig, NÅR i HVILKE SITUASJONER, osv. spesifikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et strategisk trekk kan være å oppholde deg med vennene dine i en omkrets på 3-6meter fra henne. For eksempel kan dere velge å sette dere på et bord i kantina, biblioteket etc. innen for den omkretsen, og da sørge for å være center-of-attention på det bordet(lede samtalen, komme med ville historier osv) og på den måten få henne til å sjønne at du er veldig oppegående sosialt, og at du er veldig likt av de rundt deg.

Litt kunstig. men men! playa gotta play!

lykke til;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Et strategisk trekk kan være å oppholde deg med vennene dine i en omkrets på 3-6meter fra henne. For eksempel kan dere velge å sette dere på et bord i kantina, biblioteket etc. innen for den omkretsen, og da sørge for å være center-of-attention på det bordet(lede samtalen, komme med ville historier osv) og på den måten få henne til å sjønne at du er veldig oppegående sosialt, og at du er veldig likt av de rundt deg.

Litt kunstig. men men! playa gotta play!

lykke til;)

 

Denne var smart!

Lenke til kommentar

Alle jenter vet hvor pene, eller stygge, de er.

 

Du kan prøve å legge til alle vennene hennes på facebook, så du kommer opp på "personer du kanskje kjenner" på facebooken hennes. Hvorfor vil du at hun skal legge deg til?

 

Jeg vil ikke si meg helt enig i dette. Gutter blir mer tiltrukket av hvordan jentenes fysiske utseende ser ut, mens jentene bryr seg mere om hvor selvsikker gutten er. Så at jenter vet at mange gutter liker de, gjør ikke at jeg får mer konkurranse. De fleste går bare dultende etter som tøfler, og ikke tør å ta til handling. Der kan jeg skille meg ut.

 

Jeg har det slik at på FB-profilen min, så har jeg satt den til at felles venner kan legge meg til. Jeg har under 25 felles venner med henne, men hvis hun virkelig er interessert, så vil hun jo naturligvis ''stalke''/søke meg opp, av eget initiativ...

 

Jenter VET hva en fremmed gutt, som tilfeldigvis dukker opp etter en stund siden skolestart, har som intensjon. De VET det. Så jeg er lei av å ''stalk''/søke henne opp, og ikke omvendt. Vanlige samtaler ender da stort sett med: ''Hei! :-)'' Skjer?'' Ikke noe her, heller.''. Slutt.

 

Om en jente adder en gutt på eget initiativ, utenom gutten hun har vært bestevenn med siden barneskolen, så ER det, forskelig bevisst fra alle sjekke-fronter og via PUA-teori, at jenta ER interessert.

 

Hvordan man tolker interesse? Med interesse så mener jeg ikke NØDVENDIGVIS seksuellt, romantisk, eller emosjonellt, interessert, men kanskje synonymt med: ''Nysgjerrig'', en du vil vite mer om.

 

Så at hun VET hun er pen, er ikke et argument for at jeg ikke kan få henne. Det er en FORDEL.

 

Et strategisk trekk kan være å oppholde deg med vennene dine i en omkrets på 3-6meter fra henne. For eksempel kan dere velge å sette dere på et bord i kantina, biblioteket etc. innen for den omkretsen, og da sørge for å være center-of-attention på det bordet(lede samtalen, komme med ville historier osv) og på den måten få henne til å sjønne at du er veldig oppegående sosialt, og at du er veldig likt av de rundt deg.

Litt kunstig. men men! playa gotta play!

lykke til;)

 

Denne var smart!

 

Rollespill = Kynisk og falskt.

Bevisste tiltrekkende handlinger = Tiltrekkende.

Lenke til kommentar

De fleste går bare dultende etter som tøfler, og ikke tør å ta til handling. Der kan jeg skille meg ut.

 

Men du vil på død og liv ikke snakke med henne?

 

Om en jente adder en gutt på eget initiativ, utenom gutten hun har vært bestevenn med siden barneskolen, så ER det, forskelig bevisst fra alle sjekke-fronter og via PUA-teori, at jenta ER interessert.

 

Ingenting er bevist. Det er ikke nødvendigvis feil heller, men PUA og andre modeller er forenklinger av virkeligheten. Det er ikke alle som er enige i at de er gode modeller heller. Det høres ut som om du prøver å gå over elva etter vann.

Lenke til kommentar

Når bordet er i veien kan du flørte verbalt og med blikk, men dette er vanskeligere enn når du sitter ved siden av henne. Prøv derfor heller å sette deg i nærheten av henne, da dette gjør ting mye enklere (= større sjanse for å lykkes)

 

Det er vanskelig å si hvordan man flørter da dette er ting som må erfares, som f.eks. "riktig" tidspunkt for å si/gjøre ditt og datt. Selv om autoriteter i miljøet sier at det er på måte A man gjør det, så trenger ikke A å være din måte man gjør ting på. Måte B kan være like så godt for deg, om ikke bedre.

 

Du har lest deg opp på nok teori, hvorfor spør du da så mange spørsmål om dette? Fungerer ikke det du har lest for deg?

Lenke til kommentar

Alle jenter vet hvor pene, eller stygge, de er.

 

Du kan prøve å legge til alle vennene hennes på facebook, så du kommer opp på "personer du kanskje kjenner" på facebooken hennes. Hvorfor vil du at hun skal legge deg til?

 

Jeg vil ikke si meg helt enig i dette. Gutter blir mer tiltrukket av hvordan jentenes fysiske utseende ser ut, mens jentene bryr seg mere om hvor selvsikker gutten er. Så at jenter vet at mange gutter liker de, gjør ikke at jeg får mer konkurranse. De fleste går bare dultende etter som tøfler, og ikke tør å ta til handling. Der kan jeg skille meg ut.

 

Jeg har det slik at på FB-profilen min, så har jeg satt den til at felles venner kan legge meg til. Jeg har under 25 felles venner med henne, men hvis hun virkelig er interessert, så vil hun jo naturligvis ''stalke''/søke meg opp, av eget initiativ...

 

Jenter VET hva en fremmed gutt, som tilfeldigvis dukker opp etter en stund siden skolestart, har som intensjon. De VET det. Så jeg er lei av å ''stalk''/søke henne opp, og ikke omvendt. Vanlige samtaler ender da stort sett med: ''Hei! :-)'' Skjer?'' Ikke noe her, heller.''. Slutt.

 

Om en jente adder en gutt på eget initiativ, utenom gutten hun har vært bestevenn med siden barneskolen, så ER det, forskelig bevisst fra alle sjekke-fronter og via PUA-teori, at jenta ER interessert.

 

Hvordan man tolker interesse? Med interesse så mener jeg ikke NØDVENDIGVIS seksuellt, romantisk, eller emosjonellt, interessert, men kanskje synonymt med: ''Nysgjerrig'', en du vil vite mer om.

 

Så at hun VET hun er pen, er ikke et argument for at jeg ikke kan få henne. Det er en FORDEL.

 

Et strategisk trekk kan være å oppholde deg med vennene dine i en omkrets på 3-6meter fra henne. For eksempel kan dere velge å sette dere på et bord i kantina, biblioteket etc. innen for den omkretsen, og da sørge for å være center-of-attention på det bordet(lede samtalen, komme med ville historier osv) og på den måten få henne til å sjønne at du er veldig oppegående sosialt, og at du er veldig likt av de rundt deg.

Litt kunstig. men men! playa gotta play!

lykke til;)

 

Denne var smart!

 

Rollespill = Kynisk og falskt.

Bevisste tiltrekkende handlinger = Tiltrekkende.

 

Er denne tråden så mye mindre kynisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Okay. Du sier at målet kun er å få henne til å legge til deg som venn på FB, slik at du kan jobbe videre derfra. Ser ut til at du allerede har en viss greie, men bare for å presisere - her er hva du gjør:

 

Ser at blikkveksling har blitt nevnt. Det du vil oppnå er å få bekreftet at hun er interessert. Dette oppfattes ved at hun ser ned i det sekundet du kaster blikket på henne. Da er det 87% sikkert at hun har en viss interesse for deg.

 

For at hun i det hele tatt skal se på deg (om du ikke er råkjekk) må du justere holdningen din. Laid back og morsom er stikkordene. Da mener jeg ikke at du skal fortelle vitser, men heller være morsom gjennom kommentarer og, hvis du har noe jævlig gode, fortellinger. Overdriv. Dette er særlig nyttig hvis du står og prater med kompisene dine, og du vet hun er i nærheten og kan overhøre samtalen.

 

Før eller senere må du gå bort og snakke med henne - man er nødt til å ta sjanser. Jenter er jævlig dårlige på å ta initiativ, og de setter pris på en gutt som gjør det. Når det gjelder tema har dere et drøss å snakke om, i og med at dere går på vgs: lærere, fag, festing, idrett, medelever osv. Målet er å få henne til å le gjennom morsomme kommentarer, og i det hun ler (eller samtalen på en annen måte føles svært komfortabel), så sier du at du må stikke. Snakkes! Så venter du på friend invitation.

 

Hvis dere allerede har hatt et par "Hei! Skjera? Ikke mye"-samtaler, er sjansene for at du har fått en dårlig start, noe som kan gjøre det vanskelig for deg. Da vil jeg anbefale deg å vise interesse ovenfor andre jenter for å gjenskaffe jentas oppmerksomhet. Kanskje du fatter interesse for en annen jente, og i så fall, kjør på. Eller kanskje jenta du likte i utgangspunktet begynner å føle seg sjalu, noe som fører til at du får en fresh start.

 

Er dere i den alderen at dere har begynt å feste? Utmerket sted å ta kontakt med henne. Skolen funker også, bare husk å ta kontakt i situasjoner hvor du vet hun ikke vil føle seg ukomfortabel, f.eks når det ikke er så masse folk rundt dere.

 

Ikke kompliser ting, og husk å gi litt faen. Damer digger det. Vet ikke hvorfor.

 

Men dette vet du jo alt om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er målet ditt å få henne til å legge til deg på facebook? Hvorfor er ikke målet ditt å få henne i sengs? Få henne som kjæreste? Få henne til å ville ha deg?

 

Anyway, vær mystisk, vis henne at du er sosialt akseptert av mengden og at det finnes folk som ser opp til deg. Når du er sikker på at hun har fått med seg dette så snakker du med henne og får henne med på en kaffe eller no. Noen timer senere så ligger hun i sengen din utslitt etter all akrobatikken :)

Lenke til kommentar

Men HVORDAN flørter jeg, når bordet er i veien, og jeg sitter ovenfor henne, med mange andre forstyrrende faktorer rundt (andre elever)?

 

Å sitte på samme siden av et bord blir ikke det samme, da kan man ikke ha øyenkontakt osv.

 

Du må bare prøve og feile, og om flørtinga misslykkes med henne så er det ikkje verdens undergang. Bære ikkje ta for store steg om gangen, men ikkje for små heller. Prøv å kom nærmere, snakk med henne, og når dokke har blitt gode vener kan du begynne å flørte med ne :)

 

Ikkje gi opp, og om ho sei nei så ikkje gi opp då heller :) Fortsett til ho sei ja, viss dokke er "ment to be" så vil det gå bra :)

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si meg helt enig i dette. Gutter blir mer tiltrukket av hvordan jentenes fysiske utseende ser ut, mens jentene bryr seg mere om hvor selvsikker gutten er. Så at jenter vet at mange gutter liker de, gjør ikke at jeg får mer konkurranse. De fleste går bare dultende etter som tøfler, og ikke tør å ta til handling. Der kan jeg skille meg ut. Jeg har det slik at på FB-profilen min, så har jeg satt den til at felles venner kan legge meg til. Jeg har under 25 felles venner med henne, men hvis hun virkelig er interessert, så vil hun jo naturligvis ''stalke''/søke meg opp, av eget initiativ... Jenter VET hva en fremmed gutt, som tilfeldigvis dukker opp etter en stund siden skolestart, har som intensjon. De VET det. Så jeg er lei av å ''stalk''/søke henne opp, og ikke omvendt. Vanlige samtaler ender da stort sett med: ''Hei! :-)'' Skjer?'' Ikke noe her, heller.''. Slutt. Om en jente adder en gutt på eget initiativ, utenom gutten hun har vært bestevenn med siden barneskolen, så ER det, forskelig bevisst fra alle sjekke-fronter og via PUA-teori, at jenta ER interessert. Hvordan man tolker interesse? Med interesse så mener jeg ikke NØDVENDIGVIS seksuellt, romantisk, eller emosjonellt, interessert, men kanskje synonymt med: ''Nysgjerrig'', en du vil vite mer om. Så at hun VET hun er pen, er ikke et argument for at jeg ikke kan få henne. Det er en FORDEL. Rollespill = Kynisk og falskt. Bevisste tiltrekkende handlinger = Tiltrekkende.

 

Sorry men det tyter ut bullshit fra deg.

 

Du vet ingenting, du har 0 erfaring men du har lest noen bøker. /clap.

 

Hvis du hadde hatt peiling hadde du skjønt at facebook kanskje er den VÆRSTE fronten å bruke for å "flørte". Ha et basis for kontakt med en jente at hun skal legge deg til på facebook er bare patetisk.

 

Du sier at du vil skille deg ut, vil være litt mann, ta å snakk med henne i virkeligheten. Flørt med henne, vis at du har selvtillit nok til å gå bort til henne og flørte åpenbart selv når andre står rundt.

 

Slutt med det facebookmaset ditt.

Lenke til kommentar

Sorry men det tyter ut bullshit fra deg.

 

Du vet ingenting, du har 0 erfaring men du har lest noen bøker. /clap.

 

Hvis du hadde hatt peiling hadde du skjønt at facebook kanskje er den VÆRSTE fronten å bruke for å "flørte". Ha et basis for kontakt med en jente at hun skal legge deg til på facebook er bare patetisk.

 

Du sier at du vil skille deg ut, vil være litt mann, ta å snakk med henne i virkeligheten. Flørt med henne, vis at du har selvtillit nok til å gå bort til henne og flørte åpenbart selv når andre står rundt.

 

Slutt med det facebookmaset ditt.

 

Jeg tror jeg vet hvem Playmakeren er, han har hatt mange brukere på dette forumet, alle har han vært bannet på. Tror ene var luiz angelio elller noe sånt også.

Lenke til kommentar

Det du trenger er en naturlig opening. Stå bak henne i kantina, og kommenter noe høyt for henne. Begynn med noe som en fremmed kan ta opp med henne. Altså noe med henvisning på kantina. "herregud så tregt køen går" "de sku hatt en kaffeautomat i klasserommet"

 

Dersom du ikke får respons whatsoever fra henne, så må du bare ta hintet som en mann. Hun har allerede bestemt seg for at du ikke er en aktuell kandidat... Dette er ikke noe hun ombestemmer seg for med det første...

 

Dersom du får respons, så kan du følge opp med "Med en kaffeautomat i klasserommet, så hadde jeg klart å holde meg våken i norsk-timene til Hans" "har dere han?"

 

Da har du openingen du trenger. Neste gang du møter henne i kantina, så er det mer naturlig for deg å forsette der du slapp. Er du sjenert så kan du bare glemme det først som sist. Da må du satse på at dere ender på fest og blir drita....

 

Plei aksjene godt, og er dere på snakkefot og har et par felles venner på facebook, så er det bare å legge henne til. TRO MEG! det dummeste du gjør er å spørre henne om lov til det. Du legger henne bare til. Får du avslag, så tar du det som en mann. Dersom hun er det minste interessert i deg, så godtar hun requesten din, uansett hvor stor tulling du er. Fra facebook, så er det bare å like enkelte statuser, kommentere dersom det høver seg. Men vis at du er like tøff i real life, hils på henne i gangen. Hør hva slags planer hun har.

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...