Gå til innhold

Oppsett til 9K, siste sjekk før bestilling


Anbefalte innlegg

Hei. Skal selge min nåværende pc og kjøper meg en ny en, men trenger litt råd forhold til oppsettet jeg har satt opp.

 

post-245556-0-17097300-1350654619_thumb.jpg

 

Har ikke tatt med kabinett og trenger råd. Gjerne midtower, men fulltower går også an.

 

En annen ting, jeg skal selge pcen min men problemet er at han bor flere mil unna. Og da må jeg sende den i posten. Så det jeg lurer på er, om hva må vi gjøre for å få en trygg handel? Har hørt litt om noe Posten styrer med, men er ikke helt sikker.

 

Takk på forhånd.

 

EDIT:

 

Bør jeg ta denne? Lurer litt på om 550W blir for lite :/

 

og anbefaler dere Corsair 500R?

Endret av TomKorawit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Hei. Skal selge min nåværende pc og kjøper meg en ny en, men trenger litt råd forhold til oppsettet jeg har satt opp.

 

post-245556-0-17097300-1350654619_thumb.jpg

 

Har ikke tatt med kabinett og trenger råd. Gjerne midtower, men fulltower går også an.

 

En annen ting, jeg skal selge pcen min men problemet er at han bor flere mil unna. Og da må jeg sende den i posten. Så det jeg lurer på er, om hva må vi gjøre for å få en trygg handel? Har hørt litt om noe Posten styrer med, men er ikke helt sikker.

 

Takk på forhånd.

 

EDIT:

 

Bør jeg ta denne? Lurer litt på om 550W blir for lite :/

 

og anbefaler dere Corsair 500R?

 

Gå for Hale-PSUen med mindre du er interessert i høye rippelspenninger.

 

For ett grafikkort holder det med 550W

 

Når det gjelder kabinett så tror jeg det er bare å kjøre på, du vil ikke angre på 500r hvis du allerede liker utseende.

Lenke til kommentar

550 watt holder lenge for ett 7970. tror tilogmed du kan kjøre to stykker uten overklokk på det.

 

må bare spørre, hvorfor oppgraderer du noe annet enn grafikkort med en såpass bra pc?(2500k er kun 5-10% dårligere enn 3570k og kan overklokkes lenger på grunn av lavere temperatur.)

 

Tenkte det samme, men det begynte å bli en stund siden jeg har bygget en pc ;)

Har aldri egentlig overklokket, har ikke følt at jeg har behov for det heller. Så kjøper bare det som er dagens greie i stedet, trur jeg er det beste.

Lenke til kommentar

550 watt holder lenge for ett 7970. tror tilogmed du kan kjøre to stykker uten overklokk på det.

 

må bare spørre, hvorfor oppgraderer du noe annet enn grafikkort med en såpass bra pc?(2500k er kun 5-10% dårligere enn 3570k og kan overklokkes lenger på grunn av lavere temperatur.)

 

Tenkte det samme, men det begynte å bli en stund siden jeg har bygget en pc ;)

Har aldri egentlig overklokket, har ikke følt at jeg har behov for det heller. Så kjøper bare det som er dagens greie i stedet, trur jeg er det beste.

 

vel den skjønner jeg godt :p isåfall sier jeg bare kjør på, 500R er et bra kabinett men hvis du er gamer orientert kan jeg ikke anbefale noe annet enn C70 da dette ser helt sjukt bra ut og er en drøm å bygge i.

Lenke til kommentar

Jeg har 500R og er veldig fornøyd med den. Der har du forresten plass til en Corsair H100, så det er kanskje noe å vurdere? Et par hundrelapper dyrere, men mye bedre kjøling enn H60.

 

Har H60 i den pcen jeg har nå, og er kjempe fornøyd med den egentlig. For jeg overklokker ikke, og tukler ikke med som er i maskina så ofte. Så h60 holder nok lenge for meg :)

Lenke til kommentar

Okay, da trenger du ikke mer enn H60. Men hvis du ikke skal overklokke, så er det ikke nødvendig med Z77 chipset hovedkort og CPU i K-serien. Bytt CPU til i5-3570 og hovedkort til dette: http://www.dustinhome.no/product/5010627058/asus-p8b75-v-b75-s-1155-atx-ivy/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Så, er de to hovedkortene "identiske" bortsett i fra den ene er overklokkbar? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...