Gå til innhold

ssd på gammel pc, hvilken benchmark er det som er viktig?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg hjalp nylig noen bekjente som har en god gammeldags pc med litt endringer i harddiskoppsett.

 

Den hadde IDE harddisk som i crystaldiskmark viste 15 mb/s i crystaldiskmark sequential, jeg satte i en SATA disk på RAID-kontroller som var på hovedkortet og fikk rundt 45 mb i sekundet på sequential.

 

Slik jeg har forstått det så betyr det sannsynligvis at det er omtrent det som er grensen for hva som er mulig med maksmial hastighet på den maskinen. Men tallene for 4k 4k qd32 er jo mye mye lavere, men da fordi det er en vanlig harddisk og ikke SSD.

 

Teorien min er at hvis jeg setter inn en ssd så vil tallene for 4k og 4k qd32 stoppe på 45 mb og det er jo "uendelig" mange ganger raskere enn de tallene som vises idag.

 

Det jeg da lurer på er om det jeg tror stemmer - at det er disse tallene som har noe å si med tanke på real world performance ved normalt bruk eller er det sequental som er viktigst?

Endret av radisson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå sier du jo ingenting spesifikt om alderen til maskinen så det blir gjetning.

Har du tenkt å sette SSD'en på en eksternt sata-kontroller? Eller tenker du å bruke SSD'en rett på ide-kontrolleren, evt via en sata/ide overgang?

Hvor gammel er ssd'en din?

 

Hei, det er en Nforce2 maskin

 

og jeg har tenkt å sette på ssd på ekstern kontrolller.

 

det er en crucial v4 ssd jeg har tenkt på.

Endret av radisson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...