Gå til innhold

Northwood, XP, kjøling og overklokking!


bensin16

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg ny maskin nå. Vurderer enten XP eller NW,

Hva er mest verdt pengene mine? skal oc'e ja,

Blir vel enten XP 1700+, XP 1800+ eller Northwood 1.8Ghz,

 

Hvilket hovedkort vil dere anbefale?

 

Hvor kan jeg skaffe kjøleblokk for vannkjøling til Northwood?

 

Og en ting til jeg lenge har hylt og spurt etter på forumet her er:

 

Kan jeg skifte ut EN eller TO av pumpene på koolance kabinettet, til AquaVIA 1300 som faktisk pumper 4 ganger så mye vann som eheim 1048, tilsvarer Eheim 1060, dvs 2280l/timen per pumpe.

 

Jeg vil gjerne ha KoooOlance, gjerne ha skikkelig kjøling til alt sammen og gjerne ha 2 pumper hvis den ene streiker jobber den andre..:smile: for rørene blokkeres vel ikke om den ene stopper så.

 

Gleder meg til å få svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt P4 NW 1.8

Alle 1.8'er skal klare minimum 2250MHz har jeg hørt. Har også erfart dette hos flere kamerater.

 

Sammen med et Asus P4B266 i845D kort.

 

Udødelig kombo der...

 

Hvis du ikke kan så mye om overklokking, så er Asus kortet også det opplagte valg, da det har mange "nybegynner-auto" instillinger. Som f.eks stille inn FSB divideren på auto, slik at den velger det som er best på hver enkelt fsb hastighet (fra 100-200mhz).

 

For å klokke en 1.8 - 2250MHz, gjør du følgende:

 

Sett FSB på 125MHz

Sett CPU vcore på 1.6Volt

la resten stå på auto. (På asus p4b266)

 

Det funker garantert, hvis du har ok ram. Twinmos DDR som de selger på komplett.no er å anbefale. Det beste er 2 brikker (f.eks 2x 256mb = 512mb).

 

Du kan selvfølgelig også overklokke mer. Det er mange som har greid 2.5GHz med boxed vifta. (Prater om 1.8GHz'en fortsatt!)

 

[ Denne Melding var redigert av: extreme på 2002-02-11 21:06 ]

Lenke til kommentar

Sitter med en P4 1,8GHZ Northwood på Asus P4S333, går EAZY på 2,4, kjører ganske enkelt FSB opp til 133, fordelen med dette er at AGP og PCI blir på samme mhz 66/33

 

Prøvde et Asus P4B266 i går, nesten like godt til OC, men klarte ikke å få den helt stabil på 2,4, HK konka ut likevel etter et par booter så fikk lissom aldri helt dreisen på det :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...