Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God dag.

 

Skal planlegge mat til en tur med båt. Båten har ikke det beste "kjøkkenet" med 2 plater som går på rødsprit og under 1 kvadrat meter å bevege seg på.

 

Men det er ikke problemet, det jeg lurer på er om det er noen som har noe raskt og enkelt jeg kan lage som ikke tar så lang tid? På de to platene, og de som ikke vet det så tar det litt tid å koke på rødsprit...

 

Det skal være mat til minst 5 personer i minst 4 dager. Så helst noe forskjellig hver dag.

 

 

Alle forslag godtas med takk :)

 

Så bare kom med det, skriv ned alt du kommer på. Jo flere forslag jo bedre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diverse gryteretter burde være greit, det krever stort sett ikke mer enn å blande ingrediensene og la de putre. Tar tid, men krever ikke noe særlig med arbeid. I tillegg holder deg seg fint i flere dager, bare å varme opp. Du kan jo til og med lage det hjemme før turen.

 

Ellers så må man jo ha noe sjømat når man er på båt. Fisk er raskt og enkelt å tilberede, og ekstra god om du fisker den selv. Du kan jo for eksempel prøve en paella med fisk. Alt du trenger er paellaris, fiskekraft, løk, paprika, karri, mais, purre, litt hvitvin om du er fin på det og til slutt fisken. La alt putre i fiskekraften den tiden risen trenger på å bli klar, så legger du fisken (i biter) på toppen og lar det trekke med lokk i 4-5 minutter. Her kan også det meste gjøres klart før utreise.

Lenke til kommentar

Ja, gryteretter og supper er noe jeg har tenkt på. Enkelt og greit og krever ikke så mye.

 

Ja, fisk har jeg lyst til å lage en dag, og den fiske paella`en hørtes god ut. Hvitvinen blir det dårlig med, når det mest sannsynligvis blir en speidertur med folk fra 14 år + :p

 

 

Andre som har noe mer? Bare å komme med forslag :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...