Gå til innhold

[Løst] Forstyrrelser på lyd når koblet til PA


Anbefalte innlegg

Har gått til anskaffelse av en Numark N4 mikser (kobles via USB) og brukte denne i går på et større PA anlegg.

 

Opplever at når bærbar er koblet til via N4 at det er en forstyrrelse på lyden. Dette har jeg opplevd tidligere også, når jeg har koblet til andre bærbare til andre PA anlegg der jeg har brukt både innebygd lydkort og USB lydkort.

 

Har prøvd å skru av trådløs og bluetooth for å se om det var disse enhetene som sendte ut forstyrrelser - men til ingen nytte.

 

Dette er veldig frustrerende, spesielt når det ikke spilles lyd og når jeg spiller på lavt volum da forstyrrelsene er godt hørbare

.

Testet forresten N4 på anlegget hjemme med en stasjonær PC og opplevde ingen forstyrrelser da - ser ut som at det er kun på bærbare.

 

Er det noen som har ide om hva dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøk med å nappe ut strømmen til maskinen. Svært ofte er det strømforsyningen som ikke har med jord, og dermed lager "fake"jord. Dette er samme jordingen som jacken og USB-enhetene bruker.

 

Jeg ville anbefalt å bruke SPDIF eller gå til innkjøp av eksternt lydkort med XLR, for eksempel denne;

http://www.asus.com/Multimedia/Audio_Cards/Xonar_Essence_One/

(Denne har også egen strømkabel med jording, viktig at dette er samme jordingspunkt som forsterker hvis XLR ikke er i bruk.)

Lenke til kommentar

Bruker en Numark N4 med XLR kontakter for lyd. Skal teste med å trekke ut strømkabel på PC. Hvis dette hjelper er det eventuelt noe jeg kan gjøre for å behold strøm? Litt kjedelig når du har en spillejobb på 6 timer og batterilevetid på pc med 2,5 timer ;-)

Lenke til kommentar

Jeg hadde støy problemer mellom laptop og anlegg hjemme i stua her, da var det koblet med HDMI fra laptop til tv, for så å gå via line out på tv ned til forsterkere.

Løsningen her var å enten kjøre laptop på batteri, eller teipe over jordinga som gikk inn i laderen til laptopen.

På den måten hadde jeg lader tilkoblet, og ikke støy :)

 

Så prøv det, om det er jordet kabel mellom stikkontakt og laptop lader.. ta isåfall en teipbit å sett over jordingspunktene på støpslet til laptopen (bør være litt solid teip, ellers blir den enten rivd av, eller at det blir et hull i den, så det fremdeles går jord der.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...