Gå til innhold

[Løst] Må kjøre nettverkstest på Xbox etter hver oppstart med statisk IP


Aeyoun

Anbefalte innlegg

Hei,

 

På grunn av NAT advarsler har jeg gitt Xboxen en statisk IP-adresse og har stilt inn routeren (en Apple Tme Capsule) til å peke portene påkrevd av Xbox LIVE til denne adressen på lokalnettverket. IP-adressen Xboxen fikk ble også reservert for dens MAC-adresse. Xboxen er kalblet til routeren. Et ganske standard oppsett, altså. Jeg bruker det samme på servere og annet nettverksrusk jeg har hjemme.

 

Problemet er dog at Xboxen ikke lengre kan koble seg automatisk til nettet. Jeg må åpne nettverkstest, og etter at den har stått i tre–fire sekunder får jeg beskjed om at alt fungerer som det skal.

 

Er det noen andre som har det samme problemet/oppsettet? og komme med en løsning?

 

Jeg synes det er spesielt rart at nettverkstesten tar så kort til og at den ikke endrer noe på innstillingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant feilen. Rett etter oppstart annonserer Xboxen seg med feil MAC-adresse. Denne MAC-adressen brukes aldri igjen og konsollen svarer heller ikke på den. Jeg fjernet MAC-adresserestriksjonen på routeren slik at Xboxen kan få IP-adressen selv med den feilaktige og midlertidige MAC-adressen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...