Gå til innhold

Trener et program til å kryptere/skjule filer


Anbefalte innlegg

Hei!

Som dere ser er jeg ikke god i dataspråket.

 

Jeg trenger et program som enkelt kan kryptere/skjule filer fra fremmede personer. Filene det dreier seg om er taushetsbelagte dokumenter ang. noen av mine praksiselever. (og ikke porr som dere andre tenker).

 

I og med at jeg bruker privat pc i praksis er jeg egentlig pålagt til å slette alle filene etter hver bruk (Eraser) men dette er tungvindt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Som dere ser er jeg ikke god i dataspråket.

 

Jeg trenger et program som enkelt kan kryptere/skjule filer fra fremmede personer. Filene det dreier seg om er taushetsbelagte dokumenter ang. noen av mine praksiselever. (og ikke porr som dere andre tenker).

 

I og med at jeg bruker privat pc i praksis er jeg egentlig pålagt til å slette alle filene etter hver bruk (Eraser) men dette er tungvindt.

 

Jeg bruker Folder Vault, og synes den er enkel og grei. Prøv en demoversjon for å teste ut om det er noe for deg. Den skjuler og låser mappa, og kan kryptere i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+8713

Hvis det er tungvint å slette filer, så er det jaggu ikke enklere å kryptere de.

Hva med å gjøre det du er pålagt å gjøre, nemlig å slette de. Nok av eksempler på slike filer er kommet på avveie...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om du virkelig trenger god enkryptering, prøv TryeCrypt. Kan virke vanskelig å sette seg inn i med det første, men bare se en youtube video så går det fort.

 

Er ening i hva Iamhoward sier jeg. Men det idelle for deg hadde kanskje vært ett program som sletter fra context menu'en. Om det er og oppdrive, så blir sletting kanskje lettvint nok for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...