Gå til innhold

Acer TM 803CLi - Bløtt lokk?


Wundel

Anbefalte innlegg

Har akkurat bestilt en ACER TM 803 Cli, og i den sammenheng fikk jeg klå litt på en slik maskin som en kompis av meg har kjøpt. Fra før har jeg lest masse om denne maskinen og den virker genial bortsett fra at disken er på 4200 RPM.

 

Men, når jeg kjente på lokket til maskinen, så var det jo helt bløtt og svakt inn mot midten. Det var enkelt å presse det inn slik at det forstyrret LCD-skjermen. Hva er dette for noe tull?

 

Er det noen som har erfaringer med dette? Er det slik på alle? Er det noen som har fått skadet skjermen av dette? Hva mener dere? Kan man leve med dette?

 

Hilsen en noe skuffet ACER-fantast. (Nesten som jeg revurderer Zepto eller G551)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter og klemmer litt på Acer-merket midt på lokket nå, du har rett i at det er litt lite motstand der, men det har ingen innvirkning på skjermen at jeg trykker der.

Synes egentlig ikke det er så ille, det hadde ikke hindret meg i å kjøpe maskinen, for maskinen er knallbra!

Lenke til kommentar

Det var et stykke mellom kanten og merket det var mykest. Så mykt at skjermen ble påvirket, dvs bildet ble lysere der trykket kom. Det var mykest når lokket/skjermen var i lukket posisjon.

 

Jeg har jo bestillt maskinen, og det er den jeg har lyst på. Det er spesielt batteri og lydløsheten som er viktig for meg.

 

Men, ble litt skuffet over at viften uler når man bruker 3D i forb. med spilling. Tydelig at det kreves litt kjøling til skjermkortet da. Er det noe som gjelder for din maskin også? Men ellers er den vel stille og fin? (Dette er sikkert et problem for alle centrino-maskiner med "fett" skjermkort?? Zepto, G551 osv..)

 

Lurer på en ting til: Noen som har noen geniale tips til bæreveske eller ryggsekk til denne slanke fine maskinen? Tror ryggsekk er digg siden jeg er student og reiser mye. Trenger ikke så enormt mye plass til bøker siden jeg studerer fjernsyn... :smile: Men sykler til skolen og slikt, så det er jo litt mer digg med dyrebarheten på ryggen....

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Nå har jeg prøvd å trykke ganske hardt rundt på hele baksiden av skjermen, men uansett hvor hardt jeg trykker så påvirker det ikke skjermen. Mulig dette er noe som gjelder bare den maskinen du har prøvd (eller så har jeg hatt flaks.)

Men denne bløtheten gir jo inntrykk av at skjermen er litt skrøpelig...

 

Du har rett i at viften uler når man kjører litt krevende grafikk, men dette var noe jeg egentlig regnet med. Men når den bare brukes til vanlige kontor-apps er den veldig stillegående og fin... Ikke noe problem å sove ved siden av den da... :)

 

Jeg har kjøpt meg en ryggsekk til å ha maskinen i. Brukte først en skulderveske, men det ble ufyselig tungt (drasser som regel med meg en del skolebøker også.) Ryggsekken derimot, fungerer veldig greit. Ikke tungt i det hele tatt. En annen fordel med ryggsekk er at det ikke er så fryktelig åpenbart at du har med deg en PC (i tilfelle noen fæle overfallsmenn skulle finne ut at de trenger laptop :smile: )

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd å trykke ganske hardt rundt på hele baksiden av skjermen, men uansett hvor hardt jeg trykker så påvirker det ikke skjermen. Mulig dette er noe som gjelder bare den maskinen du har prøvd (eller så har jeg hatt flaks.)

Da satser jeg på den samme flaksen som du har hatt :-? ...

 

Bråker den noe når du ser DivX-film forresten? Dette er jo en genial bruk når man tar toget f.eks....

 

Hvilken ryggsekk har du? Hvor mye kostet den og er du godt fornøyd med kvalitet/design osv?

 

Skikkelig masing på gang... :wink:

Lenke til kommentar
Bråker den noe når du ser DivX-film forresten? Dette er jo en genial bruk når man tar toget f.eks....

 

Nei, det virker ikke som viften går på når man ser på film (har enda ikke prøvd å se en hel film!)

 

Hvilken ryggsekk har du? Hvor mye kostet den og er du godt fornøyd med kvalitet/design osv?

 

Jeg kjøpte en sekk på BI, siden jeg går der. Sekken er veldig fin, eget polstret rom til maskinen hvor det også er plass til strømkabel og lignende, pluss fire andre rom til bøker og diverse. Meget romslig sekk som er veldig behagelig å bære.

 

Skikkelig masing på gang... :wink:

 

Bare hyggelig å kunne være til hjelp! :smile:

Lenke til kommentar

Hoy! Har akkurat skaffa meg 803 lci sjølv og eg er også meget fornøyd. Det med blaut skjerm er aktuelt på mi maskin når ein trykkjer hart får ein dei fæle "LCD-boblene". Har kjøpt meg ein såkalla "Camel" sekk til maskina, men den var akkurat litt for stor til å få dratt over ei sikkerhetsstroppe, så den vert kanskje returnert.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med "bløtt" lokk på min, får ikke noe stygge resultater samma hvor på lokket jeg trykker.

 

ang vifte og film, ja, den setter igang flere ganger under en standard divx. Men på toget er ikke dett noe problem, har gjort det før. eneste problem da er at lydnivå på endel filmer er vel lavt til at det blir bra nok lyd på vanlige ørepropper på maks volum. menmen, luksusproblem.

Lenke til kommentar
eneste problem da er at lydnivå på endel filmer er vel lavt til at det blir bra nok lyd på vanlige ørepropper på maks volum. menmen, luksusproblem.
Prøvde dette selv med en FujitsuSiemens-maskin og hadde samme problem... :roll:

 

Med lokket virker det som om det finnes både "bløte" og mindre bløte skjermer. Må vel drive litt lobbyvirksomhet ovenfor nettbutikken da, når de plukker maskin. Hehe. Det blir jo den teite forspørselen da:

 

"Kan dere finne den maskinen med hardest mulig lokk..." hehe :D

 

Er interressert i mer om lokk og ryggsekker hvis noen har gode tips!

Lenke til kommentar

Angående viftestøy, kan man forsøke å "underklokke" prosessoren med speedstep eller liknende muligens. Har ikke 803LCi enda, men planlegger å skaffe den om en måneds tid, og har forsøkt å sope opp så mye som mulig :wink: En av de mer interessante detaljene jeg har lagt merke til, er hvordan underklokking (gjennom ACPI/strømsparing muligens?) fører til mindre viftestøy. En divX krever ikke store kraften, så selv på 600Mhz skulle gå relativt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...