Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Topman.co.uk for £80. :) Kom vel på rundt 1100kr med moms og tollgebyr. Har bestilt enda ei jakke (denne gangen en harrington til høsten) og 2 gensere. Blir nok flere bestillinger derifra også. De er vel en av de ytterst få som faktisk fører XXS.

Finner den ikke :/ Har du en link eller er den ikke til salgs mer? Leter etter en fin og ikke alt for dyr dufflecoat nemlig!

&noOfRefinements=1"]Her. Kostet visst £85, men det er jo fortsatt billig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var jeg ikke helt seriøs, selv om det kanskje ikke kommer frem av innlegget. Uansett, det er mulig å ha klokken på "feil" hånd -- kronen er på de aller fleste klokker plasser på høyre side, og det er fordi man ikke skal presse den inn i armen hver gang man bøyer på håndleddet.

Må bare påpeke at det er ikke derfor man skal ha klokken på venstre hånden. Forøvrig er det ikke noe sted man "må" ha klokken i dag, dette avgjøres av personlige preferanser og det er ikke noe som heter feil hånd lenger. Tidligere var det gjerne slik at klokken ble brukt på den hånden som hadde minst aktivitet for å unngå å skade og riper, og siden de fleste er høyrehendte så ble den brukt på venstre. Kronen er også derfor på høyresiden, slik at man kan stille klokken med sin primære hånd.

Du knuser hele illusjonen min om hvordan klokker skal brukes jo. Jeg har visst alltid hatt helt feil oppfatning av hvorfor det er vanligst å ha den på venstrehånden.

 

Må vel bare legge meg langflat her.

Lenke til kommentar

Nå var jeg ikke helt seriøs, selv om det kanskje ikke kommer frem av innlegget. Uansett, det er mulig å ha klokken på "feil" hånd -- kronen er på de aller fleste klokker plasser på høyre side, og det er fordi man ikke skal presse den inn i armen hver gang man bøyer på håndleddet.

Må bare påpeke at det er ikke derfor man skal ha klokken på venstre hånden. Forøvrig er det ikke noe sted man "må" ha klokken i dag, dette avgjøres av personlige preferanser og det er ikke noe som heter feil hånd lenger. Tidligere var det gjerne slik at klokken ble brukt på den hånden som hadde minst aktivitet for å unngå å skade og riper, og siden de fleste er høyrehendte så ble den brukt på venstre. Kronen er også derfor på høyresiden, slik at man kan stille klokken med sin primære hånd.

Du knuser hele illusjonen min om hvordan klokker skal brukes jo. Jeg har visst alltid hatt helt feil oppfatning av hvorfor det er vanligst å ha den på venstrehånden.

 

Må vel bare legge meg langflat her.

 

 

Kan jo legge til at jeg har brukt den på høyrehånden lenge, og finner det umulig å bytte hånd nå. Dessuten har de fleste av mine klokker kronen på høyresiden, noe som gjør at den stikker inn i hånden dersom jeg har den på venstre, så også med denne. Det var også grunnen til at jeg begynte å ha klokken på høyre hånd. Dette var lenge siden da jeg hadde en klokke med STOR krone, som gnagde ned i håndflaten...

Takk for gratulasjoner :)

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så veldig vanskelig å bytte hånd hvis du prøver, tar bare noen dager før du vender deg til det. Faren min hadde den på høyre hånd i 30 år fordi han spilte fiolin. Tok ikke lang tid før han vendte seg til å ha den på venstre da han sluttet å spille.

 

 

Hvorfor skal jeg bytte, når jeg trives med å ha den på høyre? Det er vel mitt eget valg?

Lenke til kommentar

Lokeland: Ser bra ut! Godt å høre at du endelig har funnet noe som passer deg, misunner ikke situasjonen din i det hele tatt.

Takk! :) Ting ordner seg vel for snille gutter. Men har regnet på bomkjøpene mine og kommet fram til at jeg har gjort bomkjøp til en verdi av 8-10k (bomkjøpene som fortsatt henger ubrukt i skapet, en god del har jeg heldigvis fått solgt). :roll:

 

Angående klokkedebatten mener jeg at det til syvende og sist er et personlig valg, men dersom man ikke er venstrehendt seg jeg ikke mye grunn for å ha den på høyre håndledd. Men som nevnt er det jo personlig. Selv hadde jeg klokke på høyre håndledd da jeg var liten, men gikk over til venstre i ungdomstiden.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Topman.co.uk for £80. :) Kom vel på rundt 1100kr med moms og tollgebyr. Har bestilt enda ei jakke (denne gangen en harrington til høsten) og 2 gensere. Blir nok flere bestillinger derifra også. De er vel en av de ytterst få som faktisk fører XXS.

Finner den ikke :/ Har du en link eller er den ikke til salgs mer? Leter etter en fin og ikke alt for dyr dufflecoat nemlig!

Her. Kostet visst £85, men det er jo fortsatt billig.

 

Hvor kjøpte du Aboki losjakken?

EDIT: Nvm, fant det ut. .:)

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Sindre: ermene er for lange, ca 2 - 2,5 cm. Finn den en ny rettedame, denne har ikke sett på jakken. Hvis du tar på en skjorte som stikker utenfor ermet slik det er nå, så blir den for lang og det vil se helt rart ut.

 

Fin over skuldrene og fin i livet.

 

 

Såpass ja. Hadde litt feil oppfatning av riktig lengde da. Skal få skredderen (mann faktisk :) ) til å se på den, lot han bare se på buksa sist, da jeg egentlig trodde ermelengden var riktig. Veldig merkelig at den er for lang i ermene egentlig, da jeg har veldig lange armer i forhold til høyden min.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...