Gå til innhold

HTML'en på forumet -deaktivert??


Anbefalte innlegg

Argh. Har dem endelig bestemt seg for å deaktivere HTML på forumet?! Hva pokker er poenget med det, om jeg tør spørre :evil: Alt blir jo helt på trynet når brukere ikke får lov til å gjøre litt nytte av HTML'en..!

 

Greit nok at dere tydeligvis ikke har sansen for folk putter inn bilder i signaturene sine. Men det trenger vel ikke gå ut over ALLE? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

B|Real;

Skriftstørrelsen er jo i HTML fordi det ikke er andre måter å endre størrelsen på! Da tyr man til HTML! Også ser jeg jo tydelig at å kutte ut HTML'en ikke hjalp noe som helst på å forkorte signaturen til folk!! :wink: :wink:

 

JEG synes i hvert fall at det ER teit at dem skrudde av HTML. (bare se på den forrige setningen.. i stedet for å skrive <i>Jeg</i>, slik at skriften blir italic -måtte jeg SKRIKE det ut) Og bare se nå, det er tonnevis av signaturer som er totalt fucked. De fleste som brukte HTML til signaturen gjorde det uansett for å MINSKE skriftstørrelsen! Så det så :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-02-11 19:20 ]

Lenke til kommentar

Til opplysning har vi noe som heter BBcode (http://forum.hardware.no/faq_norwegian.php#bbcode), som sørger for at dere kan formatere postene med bold, italic, linker, etc.

 

Dette er i mine øyne nok til å poste meldinger i et diskusjonsforum.

 

Problemet med HTML var slettes ikke at noen hadde mindre skriftstørrelse i signaturene sine. Det har en mer sammenheng med den overdrevne bruk av bilder, farger, og ikke minst rullende tekst i signaturen.

 

Vi har gitt mange advarsler til folk, uten at det er har gitt merkbare resultater.

 

Jeg er svært interessert i å høre hva dere som brukere mener om dette. Min oppfatning er at man ikke trenger HTML for å skrive et innlegg i et diskusjonsgruppe. Dersom flertallet her i forumet er av en annen omfatning skal vi selvsagt se hva vi kan gjøre med det.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg synes at en så liten ting som at å kunne få lov til å bytte på størrelsen (seff innen for akseptable størrelser) burde man kunne ha, men til de som har farger og masse "drit" for å si det rett ut, så synes jeg de bør sperres ute til de har byttet signatur.

Og ha bilder som tar opp hele skjemen er ikke meningen med dette forumet. Hvis noen er opptatt av å poste store bilder på sine innlegg så kan de dra her

 

_________________

aOpen Hq45

AmdTbird 1,4GHz

Asus A7V-E

WesternDig. 60Gb

768 ram

Plextor CD-R 24/10/40

GF2Mx400 <-- DØDT!!!!(GF3TI200 128mb)

Unex 16-porters Switch

WinXp Pro engelsk

[email protected]

 

[ Denne Melding var redigert av: B|Real på 2002-02-11 20:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-11 20:06, B|Real skrev:

Jeg synes at en så liten ting som at å kunne få lov til å bytte på størrelsen (seff innen for akseptable størrelser) burde man kunne ha, men til de som har farger og masse "drit" for å si det rett ut, så synes jeg de bør sperres ute til de har byttet signatur.


 

Problemet er at vi klarer ikke å sperre ute noen ting, og tillate andre ting uten å bruke masse ressurser på et avansert system.

I praksis blir det derfor ja eller nei til HTML. Hadde vi ikke hatt BBcode ville jeg selvsagt sett anderledes på saken.

 

Mvh,

Amund

(som personlig mener at en signatur ikke bør være på mer enn 2 linjer)

Lenke til kommentar

Syns det er pokker så irriterende med alle disse blinkende bildene,farger på skrift.. og rullende tekst! sånn generelt så er det jo dette alle mann hater å se på web! (hvertfall de fleste jeg kjenner)

 

[ Denne Melding var redigert av: hmm på 2002-02-11 21:57 ]

Lenke til kommentar

Dæsken han døtte dette viste jeg ikke , og jeg som lagde så fin rullende text i signaturen i går :smile:

plutselig i dag så var hele signaturen min bare tull.

jaja jeg viste ikke att rullende text i signatur var noe dere på hardware.no var imot.

anyway har en "normal" signatur nå..

 

ps: var det PGA min rullende signatur jeg lagde i går , pluss de fine fargene med html jeg hadde på en del av mine innlegg att dere slo av html.

hhehehe min skjyld dere alle ,

Jeg er syndebukken .

heheheheheheh

ikke gi meg juling :smile:

 

_________________

AMD Athlon XP 1500+

Microstar K7T Turbo 2

Apacer 256MB PC133

Ashima 350W Kabinett

Hercules Prophet 4500

Samsung 48X CD-Rom

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 950P "19"

Samsung 40 GB

 

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-11 21:59 ]

Lenke til kommentar

Vel... Vi trenger ikke farger og skriftstørrelser i siggene, men samtidig trenger vi heller ikke 10 liter cola i uka hvis du skjønner hva jeg mener. Mye vi ikke trenger, men som kan være kjekt å ha. Tenk på alt annet her på forumet vi ikke trenger. Smileys for eksempel (vær så snill og ikke fjern det :wink:). Eller det å se antall innlegg til personer.

 

Kan det ikke lages en sperre, slik at store bilder ikke går an, men liten skrift for eksempel? Slik blir ikke siggene med specs så altfor store heller.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-11 19:57, amund skrev:

Til opplysning har vi noe som heter BBcode (http://forum.hardware.no/faq_norwegian.php#bbcode), som sørger for at dere kan formatere postene med bold, italic, linker, etc.


Dette er i mine øyne nok til å poste meldinger i et diskusjonsforum.


Problemet med HTML var slettes ikke at noen hadde mindre skriftstørrelse i signaturene sine. Det har en mer sammenheng med den overdrevne bruk av bilder, farger, og ikke minst rullende tekst i signaturen.


Vi har gitt mange advarsler til folk, uten at det er har gitt merkbare resultater.


Jeg er svært interessert i å høre hva dere som brukere mener om dette. Min oppfatning er at man ikke trenger HTML for å skrive et innlegg i et diskusjonsgruppe. Dersom flertallet her i forumet er av en annen omfatning skal vi selvsagt se hva vi kan gjøre med det.


Mvh,

Amund



 

Jeg er enig med det. men det er litt synd!! for det er så gøy med farger :lol :lol: !!!

 

Og jeg som hadde laget den kule sig'en da!!! arg!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-11 23:13, Anders Leipsland skrev:


BBcode støtter ikke Flash filer engang. Er betydelig mer tungvint og skrive BB code enn html også.


Og hva skal du med flash for å skrive ett innlegg i et forum? Det var forøvrig en som var veldig ivrig med en flash-animasjon for noen dager siden som i IE påvirket scrollingen i de trådene han deltok i. Min Opera gikk så langt som å krasje faktisk. Og alt bare pga en animasjon i en signatur? Hva går man glipp av egentlig? Alt man trenger finnes i den innebygde BBcode.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 07:47, TST skrev:

Og hva skal du med flash for å skrive ett innlegg i et forum? Det var forøvrig en som var veldig ivrig med en flash-animasjon for noen dager siden som i IE påvirket scrollingen i de trådene han deltok i. Min Opera gikk så langt som å krasje faktisk. Og alt bare pga en animasjon i en signatur? Hva går man glipp av egentlig? Alt man trenger finnes i den innebygde BBcode.



At Opera krasjer pga en Flash sier vel mer om Opera (eller pc'n din) enn det gjør om Flashen (min ??).

 

Lenge leve bildesignaturene. Ok, intil 10KB kan vel være lov.

 

PS : 255 bokstaver er alt for lite til at jeg kan "skryte" av pc'n min i signaturen! :sad:

 

Skjønner jo at det må være restriksjoner. Men et bilde på tja... maks 120x50 pixler og maks 10KB er vel bedre enn den "smørbrødlista" (som ikke er komplett engang) jeg komponerte sammen.

Lenke til kommentar

Hei mFaFa!

 

Det går sikkert litt raskare med html koder enn med bbcode..

Men,trur no at det blir ein vanesak...Når ein blir vant til å skrive bbcode i steden for html code i forumet..Trur eg ikkje at det vil gå såå mykje lenger tid..:wink:

 

Elles når gjelder anntall bokstaver i signaturen...

 

255bokstaver ought too bee egnuf..(litt skrivefeil og litt rip fra Bill Gates utsagn i 1981 (trur eg) )

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 14:37, Mr.Hassan skrev:


Det går sikkert litt raskare med html koder enn med bbcode..

Men,trur no at det blir ein vanesak...Når ein blir vant til å skrive bbcode i steden for html code i forumet..Trur eg ikkje at det vil gå såå mykje lenger tid..:wink:

ra Bill Gates utsagn i 1981 (trur eg) )



 

BB Codes eller UBB codes(som er samme sak) er jo standard koder på "alle" BBSer. Selv har jeg kunnet UBB codes i 1-2år nå og jeg bruker alltid HTML når det er på ettersom det er lettere og skrive HTML enn UBB codes.

 

btw sitatet fra Bill Gates var da ikke særlig bra. Bill Gates tok jo FEIL om at 640k er nok minne dvs at 255 bokstaver også er for lite :wink:

 

Quote:


Men et bilde på tja... maks 120x50 pixler og maks 10KB er vel bedre enn den "smørbrødlista" (som ikke er komplett engang) jeg komponerte sammen.


 

Jepps, en liten flash anim er mye mindre i veien enn disse signaturene på 10-12 linjer med HW specs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...