Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i bryst (og hode) under trening


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lenge hatt svært vondt i brystet i det jeg tar ordentlig i under trening, men har aldri følt for å gjøre noe med det fordi jeg føler at det er "syting" fordi jeg er sliten/andpusten og rett og slett fordi jeg ikke vil være pinglete. Jeg får også veldig ofte en veldig plutselig, skikkelig intens hodepine under trening.

 

Meeeen jeg snublet over en artikkel her en dag hvor det sto litt hvilke vondter man bør ta mer seriøst enn andre, og da var begge disse to - altså hodepine og vondt i brystet nevnt.

 

Jeg føler ikke at min vondt-i-brystet er helt det samme som andpusten-vondt-i-brystet heller. Det kjennes virkelig ut som om hele brystet kniper seg sammen og bare.. gjør SYKT vondt, og jeg vet liksom ikke helt om det er slik det skal føles når man er sliten etter en 15-minutters oppvarming. Hvis jeg for eksempel ler mens jeg er sliten, så begynner jeg alltid å hoste, og hosten høres litt kols-aktig ut. Skikkelig tørr hoste som skraper skikkelig i halsen.

 

Tror dere jeg bør sjekke det ut, eller er det bare sånn det skal være? Anonym poster: 0890af816f399d0de0be3fb2768b4c53

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg ikke til brystsmerter, så peker kun på hodepinen. Intense hodesmerter (anstrengelseshodepine) ved fysisk utfoldelse (trening/sex) er ikke uvanlig. Det har med trykkforandringer i topplokket. Ofte lokalisert til bakhode, evnt sidene.

 

Som oftest helt ufarlig, men en må utelukke blodpropp. Så, det er bare å komme seg til legen å kreve CT av skolten.

 

Men siden du også har brystsmerter i kombinasjon med hodepine så ville jeg nok straks tatt turen. Prøv å skriv ned symptomene, slik at du ikke glemmer noe hos legen.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Takk for svar! Tror faktisk jeg skal sjekke det ut, bare for min egen skyld. Jeg troooor på en måte at det ikke er noe, men samtidig så føles det så galt at det skal være et smertehelveter hver gang jeg prøver meg på litt trening.

 

Jeg har forøvrig også høy blodprosent. Kan det ha noe med saken å gjøre? Anonym poster: 0890af816f399d0de0be3fb2768b4c53

Lenke til kommentar

Vil forresten legge til at det som muligens er verst ved brystsmertene og det som gjør meg mest skeptisk, er at hele brystet bare snurper seg sammen, og ikke minst "kols"-hosten som jeg så fint liker å kalle det. I lang tid etter trening, også noen ganger ellers, får jeg sånn.. skraping (eh, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det) i brystet/halsen når jeg puster ordentlig inn og ut. Anonym poster: 0890af816f399d0de0be3fb2768b4c53

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...