Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Trondster - Canon 24L II


Anbefalte innlegg

Hehe - jo, helt korrekt - det er et nyslanget jordbær i fingrene på minstegutten - og til venstre, utenfor bildet, satt en like fornøyd jente med et enda større jordbær i lankene - det er to jordbær som mangler på kaken.. ;)

 

Og ja - enig - tror Martin hadde blitt enda bedre med annet perspektiv/utsnitt. Men så var det den "greia" jeg ville få til, da.. ;):whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne hatt en slik Aston Martin... Da jeg var på en liten (selvfølgelig) banjoworkshop i Moss for en stund siden dukket det opp en Aston Martin, og ut hoppet Øystein Sunde. Fint at jeg ble sittende ved siden av ham og Terje Kinn da :) Skal bare ta noen flere bilder, så skal jeg kjøpe meg en. Eller en Mercedes SLS.

Lenke til kommentar

Flott bilde Trondster, den subtile "muskelklumpen" på panseret ble akkurat passe fremtredende, passer godt til DB9, som utstråler kraft, men ikke så det blir vulgært, det befinner seg tross alt en 6-liters V12 under panseret der. Ironisk nok så jeg en utgave dens forgjenger, DB7 Vantage, parkert utenfor Blitzhuset i Oslo, i går... :p

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer, folkens! :)

 

Som jeg skrev, så er Svanemølleverket på Svanemøllen, som igjen er litt nord for Nordhavn, som er navnet på området DFDS-fergen legger til - i København.

 

Ble frikort i går - hadde planer om Svanemølleverket litt tettere på, men høljregn gjorde at det ikke ble fullt så attraktivt å stå og kope etter jobb..

Fikk derimot en beskjed om en hastesak i dag, så det ble uventet tur innom jobben - og så ble det Svanemølle i dag i stedet.

 

 

6. Oktober - Svanemølleverket II

post-71211-0-51368000-1349548056_thumb.jpg

ISO 100, f/3.5, 1/250s

 

 

Og for de som lurer på hva tilleggsutfordringen min egentlig innebærer, så er det jo skrevet et stikkord i førsteposten, da. Men - legger også i dagens bilde med et par irriterende biler, for konspirasjonsteoretikere på bærtur. Og det er sikkert med en måke også, langt der ute på havna, selv om jeg ikke kunne se noen.. ;)

..Selv om stikkordet er skrevet "subtilt"..

 

 

Og: Aston >>> Mæsj hver eneste dag, hele uka. Og hele måneden, for den del.

Lenke til kommentar

Oo 24LII... Hadde det objektivet för, men solgte det grunnet lite bruk (tenkte ha 24 + 50, men det funket ikke for meg, så nå er jeg tilbake på 35mm igjen). Flott objektiv dog.

 

Fin start og det blir hyggelig å fölge med her. Liker spesielt "Svanemølleverket II" (komposisjon, fargetoner og stemning) og marinan.

Lenke til kommentar

Takker for det - godt mulig det blir enda et bilde eller to til av verket - enda litt tettere på.. :)

 

Har ellers kommet til at det er dyrt å drifte mange-girs offroader som jobbsykkel (en god, gammel en fra slutten av nittitallet) - kjeder, tannhjul og gir blir alle fort slitt, og det er ikke direkte billig å skifte ut. Spesielt når man kjører Shimano XT - litt dyrere, og laget av bedre materialer, men de bedre materialene er ikke brukt for å lage det holdbart - kun for å lage det enda lettere. Fint for det lille ekstra i konkurranser, men bare dyrt som transport.

Visste at kjedet var veldig slitt - hadde bestilt nytt - og så knakk det. Jadda. Og slo bakskifteren inn i eikene, noe som vrengte i stykker både bakskifter og feste mellom bakskifter og ramme. Hipp hurra.

 

Omtrent på det tidspunktet Trondster fant ut at det nok var billigere, enklere og bedre med sykkel med innvendig gir og tynnere dekk. Dro ned og kjøpte en brukt en i ok stand til grei pris. Litt rust på kjedet, men ellers i fin stand. Så er det bare å rense og smøre kjedet, justere og flikke litt ellers - og hva er da bedre enn å få hjelp av poden - som her gledelig hjelper til med å snurre forhjulet mens Pappa rengjør, smører og styrer. Og girer. Og kjeder .. uhm ... kanskje dere, med så lange beskrivelser? ;)

 

7. Oktober - Juniormekaniker

post-71211-0-33639500-1349633027_thumb.jpg

ISO 100, f/3.5, 1/80s

 

 

Og HelenaN - er ikke heeelt sikker på at du har rett der? :fun:

 

Trondster er åpenbart litt ekstra kryptisk og teit i dag.

..Og så med overlegg!

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...