Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - twoeyes - Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for kommentarer!

 

Er det armeringsjern? Flott dybde og lyssetting ihvertfall!

 

Det er armeringsjern, ja, et armeringsnett for et gulv i en svær hall. Kaldt dagslys bakfra gjennom porten jeg står i og rødgule reflekser fra kraftige lyskastere lengre inn i hallen. Litt hastverksløsning, men det ble ikke så verst, i ettertid ser jeg at jeg burde gått enda lavere og muligens lagt fokus en rad lengre inn i nettet.

 

Bra jevn kvalitet på bildene dine. Trodde først du hadde ekstern blits på 8 okt bildet til jeg så ISO. 5 og 9 er også flotte.

 

8.oktoberbildet er tatt på kvelden med tilstedeværende lys, en kraftig lykt litt opp i pilaren er hovedlyskilde (pilaren er faktisk en del av Tromsøbrua) sammen med restene av dagslyset. Fargebalansen er justert til kunstlyset framstår som hvitt, mens dagslyset gir dype blå skygger. Ofte legger jeg meg et sted midt i mellom i tilsvarende situasjoner med blandingslys, men synes det funket slik her. Får selv litt assosiasjoner til teaterkulisser/lyssetting. (En svak justering/ oppretting av perspektivet i bakgrunnen i etterbehandlingen bidrar til å rydde litt i kaoset.)

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...