Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Blomvik - 35mm f1.8G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for alle kommentarer, Bergen er en flott høst-by, med godt solskinn mellom regnbyene.

I søndagens bidrag her hadde denne skolen noen rare vindu. Bildet er rett, men vinduet til venstre

ser ut som det holder på å ramle ut. (Regner med det er en effekt av brennvidden.)

 

Bilde 07 - 07 oktober: DBS

post-101340-0-25152100-1349789876_thumb.jpg

Exif: 1/160– f/2.8 - ISO 160

Objektiv: Nikon AF Nikkor 35mm f1.8G

Lenke til kommentar

Flotte bilder fra regnets hovedstad. Bildene i S/H funker best for meg. Flotte komposisjoner og høy luftfuktighet som gir herlig mystisk feel i bildene.

 

Men... hadde vært spennende å se hvordan du kunne ha fått det til med stativ, lav iso og blender 11-16, da endel av bildene hadde tjent på å få litt mer samlede lyskilder, og gjerne med stjerneeffekt på kjøpet.

 

gleder meg til resten av måneden.

Lenke til kommentar

Stativ hadde klart hjulpet på enkelte av disse, spesielt det siste her kunne blitt skarpere,

men de fleste bildene er tatt mens jeg går til/fra jobb og å drasse med stativet blir uaktuelt.

 

Jeg har vurdert en ettbens til dette formålet, men frykter att den og ville bli liggende hjemme,

for øyeblikket står stativet pent i skapet. De gangene jeg faktisk drar med meg stativet

blir det en helt klar bedring i enkelte av bildene, aberet er att jeg ikke gidder å spasere like

langt og lenge som normalt og det blir færre bilder.

 

Vi får se om ikke fremtiden bringer en holdningsendring.

Lenke til kommentar

Jeg likte klart best sort/hvit utgaven av det siste. Blir nesten _for_ varm-gult på bygningen i farger. Når det gjelder stativ, så er det bare å venne seg til å ha det med, det er ikke så ille som du tror. Men du bør skaffe en reim slik at du kan bære det uten å holde i det når det ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å skrive at 3 og 6 er mine favoritter så langt, men så dukket plutselig 7 opp med sin enkelthet, sterke farger og en merkelig god følelse. Kanskje jeg foretrekker det mørke, men ikke kommer unna den gode stemningen i det fargesprakende? Selv om sykkelen var litt ensom der den stod alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...