Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan hindre min kjære i å ta livet av seg?


Anbefalte innlegg

God kveld.

Dette høres rart ut, men jeg må spørre uansett, har ingen ti g å tape på det.

 

Ok - det har seg slik at jeg har en kjæreste har vært sammen et år nå og vi har det veldig fint sammen, men hun sliter psykisk. Hun kan gå konstant og gråte for omtrent ingen ting, og hun har det rett og slett ikke alltid så veldig bra. Her forleden sendte jeg en sms til min eks, og det har seg slik at hun virkelig hater at jeg har vært sammen med henne. Hun føler seg så mye dårligere enn henne osv, og hun er rett og slett veldig ofte lei seg fordi hun tenker på at vi har vært sammen.

Jeg spurte min eks om det gikk bra med henne, fordi vi ikke har snakket sammen etter bruddet. Og det er fordi min nåværende kjæreste syns det er helt forferdelig.

 

Nå er min kjære helt fra seg og snakker om at hun kan ta livet av seg når som helst, og jeg kan ikke ta sjansen på at noe sånt kan skje.

 

Vet noen av dere hva jeg kan gjøre ? Jeg trenger bare tips til noe som kan gjøre en jente viiirkelig glad. Hun er veldig glad i romantiske klisjeer, men jeg er så dårlig på sånt?

 

Noen som vet hvordan å viiiirkelig gjøre en jente glad? Ingen ting blir for mye i dette tilfellet - jeg er desperat!

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet nå at jeg var dust, men hele greia var liksom så uskyldig at jeg ikke hadde anelse om at det skulle utarte seg slik. Hun har lenge gått til psykolog, forresten. Jeg tror jeg trenger å gjøre noe som Virkelig kan gjøre henne glad, men er så usikker på hva.

 

Men takk for svar uansett.

 

Du må minne henne på hvor glad du er i henne, ofte, gi henne noe fint(noe du vet hun liker, roser, sjokolade), vær mye sammen med henne. Anonym poster: 2d5e917314ddf32ec9478be56013fa24

Lenke til kommentar

Ja, det er klart, men det ser jeg på som en selvfølge. Hun skjønner at jeg virkelig elsker henne, og roser og sjokolade er kun det minste jag kan gjøre. Nå har det seg slik at jeg er i utlandet, og kommer ikke hjem før om tre dager, så jeg tenker at jeg må planlegge noe virkelig storslått! En ekstremt romantisk date, eller noe.

 

 

Takk for svar. Jeg blir veldig glad for at folk bryr seg! Det setter jeg pris på!

Lenke til kommentar

Jeg har kuttet all kontakt. Jeg sendte kun en melding hvor jeg spurte om hvordan hun hadde det fordi jeg hadde gjort det slutt med henne for deretter å bli sammen med hun nåværende ganske raskt. Eller rettere sagt. Jeg møtte hun nåværende imens jeg var sammen med esken, og deretter ble jeg bare sammen med hun nye. Dette resulterte i at jeg fikk litt dårlig samvittighet, og da tenkte å høre bare hvordan ting sto til med henne. Er dette veldig dårlig gjort å gjøre? Altså mot min nåværende kjæreste.

Lenke til kommentar

Er ikke "dårlig gjort" å sende en uskyldig melding til eksen sin. Men jeg synes du angriper det hele på en litt uansvarlig måte. Istedenfor å prøve å "fikse" vennskapet med eksen og din egen samvittighet nå i ettertid, kunne du kanskje latt vente litt med å bli sammen med nåværende kjæresten, osv osv. Forstår at det ikke er så lett å se slike ting der og da.

 

MEN, når ting er som de er, må du bare kutte all kontakt med eksen, tror jeg. Den skaden som eventuelt er gjort der kan ikke gjøres så mye med, uten at det går på bekostning av nåværende kjæreste. Angående henne tror jeg du er på rett spor, du virker egentlig som en fin kjæreste.

 

Ville prøvd å snakke ordentlig med henne, virkelig grave opp hva det er som plager henne. Synes det virker rart at hun tar sånn på vei kun fordi hun føler seg mindreverdig etc. i forhold til eksen din. Du er jo sammen med henne, og ikke eksen. Dette må rett og slett være bevis nok for hvem du vil ha. Underliggende kan det jo virke tydelig at din nåværende kjæreste sliter med sjalusi? Er du tilfeldigvis en sånn fyr som har mange gode venninner, snakker mye med fremmede jenter du møter etc.? Dette er muligens ting kjæresten din reagerer på.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke en eneste venninne, men hun sier jeg er så kjekk at alle liker meg, og at jeg derfor bare kan velge og vrake. Jeg føler det ikke sånn, men tror hun bare sliter med dårlig selvtillit!

 

Men nå har jeg gode nyheter. Jeg fikk snakket med henne, og det virker som om ting er på bedringens vei! Men takk for all støtte! :) :) setter veldig stor pris på det!

Lenke til kommentar

Har vært sammen med samme type dame. Følte aldri hun var god nok og var generelt usikker på seg selv. Ville ikke snakke om det når jeg tok det opp osv.

 

Det ble en selvoppfyllende profeti ved at jeg ikke klarte gi mer når ingenting hjalp for henne. Så nå er hun selvfølgelig helt sikker på at alt er galt med henne, men jeg klarte bare ikke mer.

 

Håper selvfølgelig at det går bedre for dere, men det kan være hun trenger hjelp og støtte du ikke kan gi henne. Du sier hun går til psykolog, og det hjelper nok en del.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I mange tilfeller er det mest fornuftige å avsløre dramaet for den som holder på med forestillingen - men så klart på en mest mulig behagelig måte.

 

Kall det gjerne "styring og kontrolldrama"

 

:)

Lenke til kommentar

Er dette veldig dårlig gjort å gjøre? Altså mot min nåværende kjæreste.

 

Nei, ikke egentlig. Jeg hadde utfyllende samtaler med eksen til min eks og sånt etter at jeg ble sammen med han.. hadde vært venn med eksen hans før, og syntes det var litt slemt av meg også selv om de hadde slått opp for nesten ett år siden og han hadde hatt to andre kjærester i mellomtiden, så jeg skjønner godt hva du sier med å ha dårlig samvittighet, selv om man nødvendigvis ikke trenger å måtte ha det :p

 

Det kan hende at det er derfor det er så sårt for din nåværende kjæreste, hun kan jo f.eks tenke at du angrer deg.. Har du satt deg ned for å virkelig prate med henne og finne ut av hva det er hun frykter og slikt og prøve å berolige henne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...